
Brett Weston … Like father, like son
Η κάμερα για έναν καλλιτέχνη είναι απλώς ένα ακόμη εργαλείο. Δεν είναι πιο μηχανικό από ένα βιολί αν το αναλύσεις. Πέρα από τα βασικά στοιχεία, εναπόκειται στον καλλιτέχνη να δημιουργήσει τέχνη, όχι στην κάμερα.
Brett Weston
Το επώνυμο Weston είναι ένα από τα πιο γνωστά στην ιστορία της φωτογραφίας. Οποιαδήποτε έρευνα στο επώνυμο Weston θα καταδείξει τη σημαντική επιρροή του στην εξέλιξη της φωτογραφίας. Το όνομα αρχικά κέρδισε την αναγνώριση από την πρώτη του δημιουργική δύναμη, τον Edward Weston. Ο θρυλικός φωτογράφος Edward Weston έχτισε μια ισχυρή κληρονομιά ως μοντερνιστής οραματιστής που βοήθησε στην εισαγωγή μιας αμερικανικής αισθητικής στο εκκολαπτόμενο μέσο της φωτογραφίας καλών τεχνών στις αρχές του 20ου αιώνα. Ωστόσο, ο Edward άφησε περισσότερες από μία κληρονομιές. Ο γιος του Brett Weston ακολούθησε την πρακτική της φωτογραφίας, κατακτώντας την τέχνη της φωτογραφίας με δική του αξία.

Brett Weston
Ο Brett Weston έγινε τελικά ένας από τους σπουδαίους της αμερικανικής φωτογραφίας. Παρήγαγε ένα πλούσιο και ποικίλο έργο με μια αισθητική που διαμορφώθηκε ταυτόχρονα από το εμβληματικό έργο του πατέρα του και το μοναδικά ανεξάρτητο και καινοτόμο όραμά του. Αυτό το θεμελιώδες αποτέλεσμα επιτεύχθηκε από μια καριέρα που διήρκεσε επτά δεκαετίες. Βρίσκεται στο αφηρημένο, ελεύθερα κινούμενο, ανάγλυφο και υψηλής αντίθεσης σώμα του έργου του, που είναι μια συναρπαστική νέα εικόνα για την ψυχή και τη γλώσσα της αμερικανικής φωτογραφίας.

Brett Weston
Το έργο του Brett Weston έγινε ένας από τους καθοριστικούς πόλους της σύγχρονης φωτογραφίας με την τεχνική ακρίβεια, το τολμηρό σχέδιο, την αφαίρεση, και την φαντασία. Ο ενθουσιασμός και η ένταση στις εκτυπώσεις του ήταν η μοναδική απάντηση του Brett στην καθαρή φόρμα: το λεξιλόγιο της γραμμής, του όγκου, του σχεδίου και του ανοιχτού και του σκοτεινού. Αυτή η αισθησιακή απόκριση στη φόρμα ήταν που καθορίζει τα πιο κλασικά ευρωπαϊκά τοπία του, τραβηγμένα στις δεκαετίες του 1960 και του 1970. Ένας κόσμος με τους απέραντους ορίζοντες της Καλιφόρνια και τους ψηλούς βράχους … αυτές οι σκηνές από το εξωτερικό διαθέτουν όμορφα διαμορφωμένο φως και τοπία που γεννήθηκαν από την τεχνική γνώση του Weston για την παράδοση της φωτογραφίας στη Δυτική Ακτή.

Brett Weston
Ο Brett είχε πολύ στενή καλλιτεχνική σχέση με τον πατέρα του αλλά δεν ακολούθησε άμεσα τα βήματα του πατέρα του. Ο νεότερος Weston βρισκόταν ανάμεσα σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς μοντερνιστές καλλιτέχνες της εποχής του όπως ο πατέρας του, η Tina Modotti και η Frida Kahlo. Ο Brett θα επηρεαζόταν από αυτούς καθώς και οι ζωγράφοι Ντιέγκο Ριβέρα και Χοσέ Κλεμέντε Ορόζκο. Στα πρώτα στάδια της καριέρας του και μέσα σε αυτό το περιβάλλον επαναστατικής πρακτικής τέχνης, ο Brett δημιουργούσε ένα σαφώς καθορισμένο καλλιτεχνικό όραμα. Και οι δύο Weston ήταν μέλη της διάσημης μικρής ομάδας φωτογράφων της Καλιφόρνια τη δεκαετία του 1930, γνωστή ως Group f/64, η οποία περιλάμβανε τον Ansel Adams και την Imogen Cunningham.

Brett Weston
Η αφοσίωση και η πλήρης ενασχόληση του Brett Weston με το μέσο δημιούργησε ένα σύνολο έργων και συνεισφοράς στη φωτογραφία που τελικά ξεπέρασε τον διάσημο πατέρα του σε εκλεπτυσμένο οπτικό πεδίο. Ο Brett εργάστηκε αθόρυβα περισσότερες από τρεις δεκαετίες μετά τον θάνατο του Edward Weston για με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει με έξοχο τρόπο την αξιοσημείωτη 90χρονη κληρονομιά του Weston (1903-1993). Η διαισθητική οπτική ιδιοφυΐα του Brett Weston δεν έχει σχεδόν καμία αντίστοιχη στην ιστορία της σύγχρονης φωτογραφίας.
Η φωτογραφία είναι κατά 90% καθαρή, βάναυση αγγαρεία! Το άλλο 10% είναι έμπνευση!
Brett Weston

Brett Weston
Ο Brett Weston (αρχικά Theodore Brett Weston, 16 Δεκεμβρίου 1911, Λος Άντζελες – 22 Ιανουαρίου 1993, Χαβάη) ήταν Αμερικανός φωτογράφος. Ο Van Deren Coke περιέγραψε τον Brett Weston ως την «παιδική ιδιοφυΐα της αμερικανικής φωτογραφίας». Ήταν ο δεύτερος από τους τέσσερις γιους του φωτογράφου Edward Weston και της Flora Chandler.
Ο Weston άρχισε να φωτογραφίζει το 1925, ενώ ζούσε στο Μεξικό με την Tina Modotti και τον πατέρα του.
Η παιδική ιδιοφυΐα της φωτογραφίας, ο Brett έδειξε απίστευτη υπόσχεση ως καλλιτέχνης ήδη από την ηλικία των δεκατεσσάρων ετών, όταν συνόδευσε τον πατέρα του στο Μεξικό και ξεκίνησε για πρώτη φορά να τραβάει με μια κάμερα Graflex 3 1/4 x 4 1/4 in.. Αφιερωμένος εξ ολοκλήρου στη φωτογραφία από εκείνο το σημείο και μετά, ο Brett κέρδισε διεθνή αναγνώριση σε ηλικία δεκαοκτώ ετών, αφού η δουλειά του συμπεριλήφθηκε στη γερμανική έκθεση Film und Foto. Ενώ αρχικά επηρεάστηκε από το έργο του πατέρα του και προσελκύθηκε από παρόμοια θεματολογία, ο Brett Weston είχε ωστόσο ένα μοναδικό μάτι. Καθ ‘όλη τη γόνιμη καριέρα του, ο Brett Weston επικεντρώθηκε στο φυσικό και ανθρωπογενές τοπίο ως θέμα του, αν και σε αυτό το επίκεντρο το έργο του κυμαινόταν σε μεγάλο βαθμό από κοντινές λήψεις χωρικών επιφανειών έως ευρύτερες απόψεις της γης.
Ο Weston ενστάλαξε με συνέπεια στο έργο του μια ισχυρή αίσθηση αφαίρεσης, απλοποιώντας τις φυσικές φόρμες με σκληρές άκρες, αντίθετες υφές και προσοχή στην καθαρή φόρμα.

Brett Weston
Άρχισε να δείχνει τις φωτογραφίες του με τον Edward Weston το 1927. Παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση στο Film und Foto στη Γερμανία σε ηλικία 17 ετών και έκανε την πρώτη του αναδρομική έκθεση για ένα άτομο σε ηλικία 21 ετών στο Μουσείο De Young στο Σαν Φρανσίσκο τον Ιανουάριο. 1932.
Οι πρώτες εικόνες του Weston από τη δεκαετία του 1920 αντικατοπτρίζουν τη διαισθητική, εκλεπτυσμένη αίσθηση της αφαίρεσης. Άρχισε να φωτογραφίζει τους αμμόλοφους στο Oceano της Καλιφόρνια στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Αυτή ήταν μια αγαπημένη τοποθεσία του πατέρα του Edward και μια τοποθεσία που αργότερα μοιράστηκαν ο Brett με τη σύζυγό του Dody Weston Thompson. Ο Brett Weston πιστώθηκε από τον ιστορικό φωτογραφίας Beaumont Newhall ως ο πρώτος φωτογράφος που έκανε τον αρνητικό χώρο θέμα φωτογραφίας.
Οι οικείες, γραφικές μελέτες του Brett Weston για τον φυσικό κόσμο γίνονται κινητήρια δύναμη για την εύρεση του δημιουργικού του οράματος. Ο φυσικός κόσμος ήταν μια αναμφισβήτητη έμπνευση για τον Brett Weston, αιχμαλώτισε τη φαντασία του. Σε μια σχεδόν εμμονική αναζήτηση της λεπτομέρειας, ο Weston απαθανάτισε τον κόσμο γύρω του με ζωντανές, εντυπωσιακά πλούσιες εικόνες. Έδωσε μεγάλη προσοχή στις τυπικές τιμές της γραμμικότητας, του όγκου, του βάθους, της αντίθεσης και του αρνητικού χώρου. Αυτή η προσέγγιση της χρήσης ενός εξαιρετικά στιλπνού στιλ θα διέπει την αρχική του φωτογραφία των διάσημων αμμόλοφων. Για τον Weston, οι αμμόλοφοι χρησίμευαν ως το σημείο συνάντησης μεταξύ της αφαίρεσης και της εικονοποίησης.

Brett Weston
Ο Brett Weston συνήθιζε να αναφέρεται στον Edward Weston με αγάπη ως «ο μεγαλύτερος θαυμαστής μου» και δεν υπήρχε αντιπαλότητα μεταξύ των δύο φωτογραφικών γιγάντων. Ο Brett και η σύζυγός του Dody αφιέρωσαν πιστά τη δική τους φωτογραφία για να βοηθήσουν τον Edward αφού δεν μπόρεσε να εκτυπώσει τις δικές του εικόνες λόγω της νόσου του Πάρκινσον, η οποία στοίχισε τη ζωή του Edward το 1958.
Έργα του Brett Weston περιλαμβάνονται σε συλλογές του Colorado Springs Fine Arts Center, του Honolulu Museum of Art, του Los Angeles County Museum of Art, του Museum of Contemporary Art, του Los Angeles, του Oklahoma City Museum of Art και του San Francisco Museum Μοντέρνας Τέχνης.

Brett Weston
Στις τελευταίες φωτογραφίες του Weston που τραβήχτηκαν τη δεκαετία του 1980, το αφηρημένο αναβιώθηκε, αλλά αυτή τη φορά οι παιχνιδιάρικες και λιγότερο τακτοποιημένες εικόνες των συστρεφόμενων αντανακλάσεων στα παράθυρα των ουρανοξυστών και τα ηλεκτρικά μοτίβα φωτός σε υποβρύχιες φιγούρες αιχμαλώτισαν τη φαντασία του. Μια τελευταία σειρά φυτικών μορφών στη Χαβάη αποκάλυψε μια πιο ώριμη γλώσσα. καθώς μια αίσθηση θνητότητας και ενδοσκόπησης μπήκε στο κάδρο. Ήταν σαν ο Weston να είχε αρχίσει να συλλογίζεται τα όρια του εγώ ή της λογικής, επιβεβαιώνοντας ακόμα τον εαυτό, αλλά με περισσότερη επίγνωση του θανάτου και του χάους. Αλλά πιστές μόνο στον εαυτό του, αυτές οι εικόνες συχνά χαρακτηρίζονται από στοιχεία χιούμορ και πιο παράλογα στοιχεία σχεδίασης.
Οι συνθέσεις του παραμένουν συγκλονιστικές ως προς την καθαρότητα της όρασης και την εκλεπτυσμένη χρήση της φόρμας. Επιπλέον, έφεραν εντυπωσιακές διαστάσεις στη φωτογραφία.
Brett Weston