
ACvsX | Tolerance(s) | Λευτέρης Παρασκευαΐδης
Το photologio παρουσιάζει το έργο των καλλιτεχνών που παίρνουν μέρος στην έκθεση “Tolerance(s) – Ανοχές”. Την επιλογή των έργων, την επιμέλεια και τον συντονισμό παραγωγής της έκθεσης έχουν αναλάβει οι συνεργάτες της Artifactory Κώστας Ιωαννίδης και Ελένη Μουζακίτη.
Λευτέρης Παρασκευαΐδης – Οι Άπτωτοι
Είναι σκληρό να συνειδητοποιεί κανείς πως κάποια χαρακτηριστικά όπως το χρώμα του, η καταγωγή του, η εθνικότητά του, η ταυτότητα του φύλου του και ο σεξουαλικός του προσανατολισμός, μια σωματική δυσμορφία ή μια αναπηρία του μπορούν να γίνουν λόγοι για να του αφαιρεθούν τα δικαιώματά του, η αξιοπρέπεια, ακόμα και η ελευθερία του. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν έρθει αντιμέτωποι με μία από τις παραπάνω συνθήκες και κατάφεραν να μείνουν όρθιοι. Να μην πέσουν. Κατάφεραν να συνεχίσουν την πορεία τους Άπτωτοι. Να γίνουν φάροι.
Οι Άπτωτοι είναι μια σειρά για αυτούς τους ανθρώπους που, ως φορείς του διαφορετικού, η διαδρομή τους είναι γεμάτη εμπόδια. Σε μια χώρα που φέρει αυτήν την αντίφαση της έντονης φοβίας για το ξένο και διαφορετικό αλλά, ταυτόχρονα, και της μεγάλης αλληλεγγύης, αυτό που έχουν να αντιμετωπίσουν είναι από την κάθε είδους ρατσιστική συμπεριφορά έως και τον ίδιο τους τον εαυτό.
Ο καθένας τους κουβαλάει μαζί του την ιστορία του. Τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει για να μάθει να μένει όρθιος. Την διαδρομή του. Το κοινό τους χαρακτηριστικό είναι ότι όλοι τους κάποια στιγμή έχουν γίνει αποδέκτες ξενοφοβικών συμπεριφορών, αλλά έμειναν ακλόνητοι.

Λευτέρης Παρασκευαΐδης – Από τη σειρά “Οι Άπτωτοι”
Ποια κίνητρα σε οδήγησαν στην απόφαση να συμμετάσχεις στη συγκεκριμένη έκθεση;
Το βασικότερο κίνητρο που είχα ήταν η θεματολογική ταύτιση με την έκθεση. Τα θέματα που θέτει η έκθεση Tolerance(s) αφορούν τα ζητήματα με τα οποία ασχολούμαι στο πρότζεκτ που δουλεύω τον τελευταίο καιρό Οι Άπτωτοι, με το οποίο συμμετέχω στην έκθεση. Έννοιες όπως ο ρατσισμός, η ξενοφοβία και ο φόβος για το διαφορετικό, σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, όπου η ετερότητα δεν είναι απαραίτητα αποδεκτή, ως μια αυτονόητα φυσιολογική κατάσταση.
Επίσης, ως κίνητρο λειτούργησε και η δυνατότητα να επικοινωνήσω το έργο μου με ένα ευρύ κοινό, συμμετέχοντας σε μια δράση όπου τέτοια ζητήματα εκφράζονται με ποικιλομορφία και μπορούν να παράγουν καίρια ερωτήματα γύρω από την ετερότητα, είτε ως συλλογική δράση είτε ως μεμονωμένα έργα.
Με ποιον τρόπο μεταφέρονται στο κοινό μέσω του συγκεκριμένου έργου σου μηνύματα συμπερίληψης, σεβασμού και ανοχής στην ετερότητα;
Παρουσιάζοντας την απλή καθημερινότητα και τη φυσιολογικότητα αυτών των ανθρώπων που, ενώ έχουν γίνει επανειλημμένα δέκτες ρατσιστικών και ξενοφοβικών συμπεριφορών, καταφέρνουν να μείνουν όρθιοι, απορρίπτοντας τα επιπρόσθετα εμπόδια που οι στερεοτυπικές κατηγοριοποιήσεις μπορούν να τους φέρουν. Ο θαυμασμός μου για αυτά τα άτομα ήταν και η αφορμή για να ξεκινήσει το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Λευτέρης Παρασκευαΐδης – Από τη σειρά “Οι Άπτωτοι”
Πιστεύεις πως η Τέχνη έχει τη δύναμη να ευαισθητοποιήσει συμπολίτες μας κατά του ρατσισμού και να επηρεάσει τις κοινωνίες προς την κατεύθυνση της ισότητας και της αποδοχής του Άλλου;
Παρά το γεγονός πως οι ρίζες του ρατσισμού είναι βαθιές, πιστεύω πως η Τέχνη έχει τη δύναμη να επηρεάσει προς την σωστή κατεύθυνση και να αλλάξει τον τρόπο που η κοινωνία αντιμετωπίζει τα ζητήματα ισότητας και αποδοχής του Άλλου. Είτε μέσω συλλογικών δράσεων είτε μέσω ατομικών έργων ανοίγονται διάλογοι και τίθενται ερωτήματα που βοηθούν να πάμε ένα βήμα πιο κοντά σε μια πιο δίκαιη συνύπαρξη.
Βιογραφικό
Ο Λευτέρης Παρασκευαΐδης (1980) γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως επαγγελματίας φωτογράφος. Παράλληλα αναπτύσσει προσωπικά φωτογραφικά πρότζεκτ, στα οποία επικεντρώνεται στην έννοια της ταυτότητας και των στερεοτύπων, τις διαφορετικές πτυχές και συνθήκες της καθημερινής ζωής και της συμπεριφοράς του ατόμου στον δημόσιο χώρο.
Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα (ατομικές εκθέσεις: Rapid Eye Movement / 2017, Dark Village / 2014, Urban Chromoforms / 2013, Κλεινόν άστυ / 2006). Μέρος της δουλειάς του έχει δημοσιευτεί σε διάφορα διεθνή online φωτογραφικά περιοδικά και πλατφόρμες, όπως το the-provinces.com, photowerkberlin.com, magazine.landscapestories.net, fstopmagazine.com, ffotogallery.org, privatephotoreview.com, newlandscapephotography.com.

Λευτέρης Παρασκευαΐδης – Από τη σειρά “Οι Άπτωτοι”
Lefteris Paraskevaidis – The Unfaltering
It is cruel when one realizes that certain characteristics such as his color, his Origin and his nationality, his gender identity and his sexual orientation, a physical deformity or a disability, can become grounds for taking away his rights, his dignity and even his freedom. There are people who have faced one of the above conditions and managed to stay upright. They didn’t fall. They managed to continue their course as beacons.
The Unfaltering is a series about these people that as carriers of the different their path is full of obstacles. In a country that bears this contradiction of intense fear of the foreign and different but at the same time of great solidarity, what they have to face is from all kinds of racist behavior up to their own selves.
Every one of them carries his story with him. The miles he has traveled to learn to stay upright. His route. Their common characteristic is that all of them at some point have become recipients of xenophobic behavior but stayed unfaltering.
What motivated you to participate in this exhibition?
Perhaps the main motivation I had was the thematic identification with the exhibition. The issues raised by the Tolerance(s) exhibition concern the issues I deal with in the project I have been working on lately The Unfaltering, with which I participate in the exhibition. Concepts such as racism, xenophobia and fear of the different in a multicultural environment where otherness is not necessarily accepted as a self-evident normal situation.
I was also motivated from the chance to communicate my work with a wide audience by participating in an action where such issues are expressed in diversity and can generate key questions around otherness either as collective action or as individual projects.
How does this work convey to the audience the message of inclusion, respect and tolerance?
By presenting the simple everyday life and the normality of these people who, while they have repeatedly become receivers of racist and xenophobic behaviors, manage to stay upright by rejecting the additional obstacles that stereotypical categorizations can bring them. My admiration for these people was the reason for this project to start.
Does Art have the power to raise awareness against racism and lead societies towards equality and acceptance?
Although the roots of racism are deep, I believe art has the power to influence in the right direction and change the way society treats issues of equality and acceptance of each other. Whether through collective actions or through individual projects, dialogues are opened and questions are asked that help us move one step closer to a fairer coexistence.
Bio
Lefteris Paraskevaidis (1980) was born and raised in Thessaloniki. He lives and works in Athens as a professional photographer (shooting events, concerts, theatre and portraits). Apart from his commissioned work, he develops personal photographic projects. In his work he focuses on the notion of identity and stereotypes and he also explores different aspects and conditions of everyday life and the behavior of the individual in the public realm.
His work has been presented in solo and group exhibitions in Greece (solo exhibitions: Renowned Cities/2006, Urban Chromoforms/2013, Dark Village/2014, Rapid Eye Movement/2017). His photographic projects have been published at various international online photography magazines and platforms such as the-provinces.com, photowerkberlin.com, magazine.landscapestories.net, fstopmagazine.com, ffotogallery.org, privatephotoreview.com, newlandscapephotography.com.
lefterisparaskevaidis.com
Lefteris Paraskevaidis
Lefteris Paraskevaidis
Η έκθεση Tolerance(s) είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του έργου “Art and Culture vs Xenophobia // Τέχνη και πολιτισμός ενάντια στην ξενοφοβία“, τον Μάιο 2021 στο Σεράφειο στην Αθήνα και τον Ιούνιο στη Νορβηγία. Το “Art and Culture vs Xenophobia // Tέχνη και πολιτισμός ενάντια στην ξενοφοβία” αντιμετωπίζει, με εργαλεία τις τέχνες και τον πολιτισμό, τα φαινόμενα της ξενοφοβίας και της ρητορικής μίσους, τα οποία αναπτύσσονται σε περιβάλλον έλλειψης συμπερίληψης και ανοχής για τον Άλλο. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την Artifactory και εταίρους το Ås Art & Music School του Δήμου του Ås στη Νορβηγία και το “Baumstrasse -Ο Δρόμος με τα Δέντρα“.
Το πρόγραμμα Active citizens fund είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.
Περισσότερες πληροφορίες:www.activecitizensfund.gr