Louis Faurer

Louis Faurer

Τα μάτια μου αναζητούν ανθρώπους που είναι ευγνώμονες για τη ζωή, ανθρώπους που συγχωρούν και των οποίων οι αμφιβολίες έχουν απομακρυνθεί, που καταλαβαίνουν την αλήθεια, ανθρώπους των οποίων  το πνεύμα που διαρκεί είναι λουσμένο από ένα τέτοιο διάφανο λευκό φως ώστε να προσφέρει το παρόν και το μέλλον με ελπίδα.

(Louis Faurer 1916-2001)

Ο Louis Faurer είναι γνωστός για τις στιβαρές κι ανθρώπινες εικόνες των καθημερινών ανθρώπων στο δρόμο, ιδιαίτερα εκείνες που έγιναν στη δεκαετία του 1940 και του 1950 στην Times Square της Νέας Υόρκης. Όπως ισχυρίστηκε ο Faurer, τριάντα χρόνια αργότερα, το 1946 ως το 1951 ήταν σημαντικά χρόνια … “φωτογράφιζα σχεδόν καθημερινά και το υπνωτικό φως του σούρουπου  με οδήγησε στην Times Square. . ” Μία από αυτές τις εικόνες της Times Square είναι η Νέα Υόρκη, η οποία δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Flair του 1950 Σεπτεμβρίου. Είναι μία από τις δύο φωτογραφίες του Faurer από γυναικεία δίδυμα στο κέντρο της Νέας Υόρκης με την ονομασία Twin Sisters της Νέας Υόρκης του 1948, δείχνει ένα ζευγάρι γυναικών σε ταιριαστά πουκάμισα και γυαλιά με κέρατο.

Louis Faurer

Ο Louis Fourer γεννήθηκε στις 28 Αυγούστου 1916 στη Φιλαδέλφεια. Παρακολούθησε τη Σχολή Εμπορικής Τέχνης και Επιστολών της Φιλαδέλφειας από το 1937 έως το 1940. Ο Faurer άρχισε να φωτογραφίζει στη Φιλαδέλφεια όταν αγόρασε την πρώτη φωτογραφική μηχανή το 1937. Λίγους μήνες αργότερα κέρδισε έναν εβδομαδιαίο διαγωνισμό φωτογραφίας στο Φιλαδέλφεια κι αυτό τον έπεισε να συνεχίσει τη φωτογραφία και να σταδιοδρομήσει . Υπηρέτησε ως πολιτικός τεχνικός φωτογραφιών για το Σώμα Σήματος Στρατού στη Φιλαδέλφεια κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Louis Faurer

Με τη βοήθεια του Lillian Bassman, ο Faurer ξεκίνησε μια καριέρα ως φωτογράφου μόδας, δημοσιεύοντας την πρώτη του μόδα φωτογραφία σε ένα τεύχος του 1948 του Junior Bazaar. Συνέχισε να ασχολείται φωτογραφίζοντας μόδα στη δεκαετία του 1960, δουλεύοντας για τα περιοδικά Flair, Glamour, Haper’s Bazaar, Look, Mademoiselle, Marie-Claire, Seventeen και Vogue.

Louis Faurer

Ο Edward Steichen περιελάβε τις φωτογραφίες του Faurer στις εκθέσεις In and Out of Focus (Μια έρευνα της σημερινής φωτογραφίας (1948) και της οικογένειας του ανθρώπου (1955) στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη – ένα πορτρέτο του Faurer από τον Robert Frank ήταν επίσης μέρος Οικογένεια του ανθρώπου). Η πρώτη ατομική έκθεση του προσωπικού του έργου πραγματοποιήθηκε το 1959 στο περιοδικό Limelight της Helen Gee στη Νέα Υόρκη.

Louis Faurer

Ο Faurer μερικές φορές κινηματογραφούσε στη Νέα Υόρκη και κατά τη διάρκεια του 1960 εργάστηκε ως φωτογράφος φωτογραφικών ταινιών στο Χόλιγουντ. Ψάχνοντας για μια αλλαγή ρυθμού, πέρασε αρκετά χρόνια στη Γαλλία πριν επιστρέψει μόνιμα στις ΗΠΑ το 1975.

Louis Faurer

Ο Faurer κέρδισε αρκετές υποτροφίες και επιχορηγήσεις από εθνικά ιδρύματα της Αμερικής και τα έργα του εκτέθηκαν σε πολλά μουσεία (Παρίσι, Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, Μουσείο Folkwang του , Έσσεν στη Γερμανία  Μουσείο φωτογραφικών τεχνών στο Σαν Ντιέγκο, Μουσείο Τέχνης της Φιλαδέλφεια, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο κ. ά.)  Ένα τροχαίο ατύχημα το 1984  τον κατέστησε ανάπηρο κι αυτό έληξε τη ενασχόλησή του με τη φωτογραφία. Ο Faurer πέθανε στο Μανχάταν στις 2 Μαρτίου 2001.

Louis Faurer

Ο Louis Faurer ως διάσημος Αμερικανός φωτογράφος μόδας και δρόμου έμεινε γνωστός για τις ασυναγώνιστες ασπρόμαυρες εικόνες που τεκμηριώνουν τόσο την αστική ζωή όσο και την υψηλή τεχνολογία. Η πρακτική του Faurer χαρακτηρίζεται από το έντονο ενδιαφέρον του για την ψυχολογία των ανθρώπων που φωτογραφίζει.

Louis Faurer

Bαθύτατα ειλικρινής, αρνήθηκε την υπερβολική έκθεση βίαιων σκηνών που θα μπορούσαν να ταπεινώσουν τους ανθρώπους και εσκεμμένα προβάλλει τον εαυτό του σε αυτούς. Κάθε μία από τις εικόνες του ήταν «μια πρόκληση στη σιωπή και την αδιαφορία».

Louis Faurer

Ανησυχώντας βαθύτατα για αυτό που βλέπει, μοιράζεται τις αμφιβολίες του μαζί μας, καθώς επιλέγει ανώνυμες φιγούρες που εντοπίστηκαν εν μέσω της οδού, του πεζοδρομίου: μορφές που εξέρχονταν από την μελαγχολία του περιβάλλοντος, την ταινία noir, τη δυσφορία που φαίνεται να ήταν η προσωπική τους παρτίδα. Ένας εξαιρετικά ταλαντούχος φωτογράφος κι “επεξεργαστής” των εικόνων του, ο Faurer πειραματίστηκε με τη θαμπάδα, με επικαλυμμένα αρνητικά και τον έντονο κόκκο που προκύπτει από την αγάπη του για το νυχτερινό.

Louis Faurer

Σχετικά άρθρα