Επικοινωνία : press[at]photologio.gr
Ο Σάκης Δαζάνης επιλέγει …

Ο Σάκης Δαζάνης επιλέγει …

Ο φωτογράφος Σάκης Δαζάνης μας χαρίζει 4 + 1 φωτογραφίες και εμείς ακολουθούμε τις σκέψεις του.
Για το photologio, ο Σάκης Δαζάνης ανασύρει από το προσωπικό του αρχείο αγαπημένες του φωτογραφίες, μας τις παρουσιάζει μαζί με ιδιαίτερα μύχιες σκέψεις και αναμνήσεις και μας τις χαρίζει.


Σάκης Δαζάνης

Τα κατά τόπους δρώμενα και έθιμα είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αποτυπώσει ο φωτογράφος την ψυχή του τόπου του και πάντα με συγκινούν. Η φωτογράφισή τους, σε αντίθεση με την απλή θέαση, με βοηθά να καταλάβω το βαθύτερο λόγο για τον οποίο γίνονται, τη «γενεσιουργό αιτία».


Σάκης Δαζάνης

There is no particular reason to search for meaning.
William Eggleston


Σάκης Δαζάνης

Η φωτό αυτή τραβήχτηκε το φθινόπωρο του 2017 ενώ περίμενα υπομονετικά σε μεγάλη ουρά να μπω σε μουσείο κοντά στο κέντρο των Βρυξελλών στα πλαίσια των «Λευκών Νυχτών». Η βροχή ήταν καταρρακτώδης, περασμένα μεσάνυχτα, το σκηνικό δεν ευνοούσε τη φωτογράφιση όμως ξαφνικά και ενώ προχωρούσε η ουρά βλέπω την κυρία δίπλα μου που πριν συνομιλούσε με φίλη της να στέκεται μόνη της μπροστά από το εκτυφλωτικό φως των προβολέων του μουσείου και το κεφάλι της να έχει γίνει σκιά στον ουρανό της ομπρέλας αποκομμένη από το υπόλοιπο σώμα! Αυτό ήταν! Δεν έχασα την ευκαιρία, έβγαλα την μηχανή από την τσάντα και έκανα μετά περισσής δυσκολίας το κλικ.


Σάκης Δαζάνης

When people look at my pictures I want them to feel the way they do when they want to read a line of a poem twice.
Robert Frank

I fell in love with taking pictures, with wandering around finding things. To me, it feels like a kind of performance. The picture is a document of that performance.
Alec Soth


O Σάκης Δαζάνης επιλέγει William Eggleston …

William Eggleston

Η φωτογραφία αυτή του Eggleston τραβηγμένη το καλοκαίρι του 69 στο Μισισιπή είναι για μένα πολύ σημαντική γιατί μπορεί και «αφηγείται» παρότι η δύναμη μιας φωτογραφίας είναι μόνο περιγραφική.
Ο πίσω άνδρας (μαύρος υπηρέτης) είναι σε απόλυτη αρμονία με τον άνδρα εμπρός (άσπρο αφεντικό) έχοντας ακριβώς την ίδια στάση και την ίδια κατεύθυνση με αυτόν. Το ύφος του αφεντικού με το κάπως χαμένο σε σκέψεις βλέμμα φαίνεται να βάζει σε αμηχανία τον μαύρο υπηρέτη γεγονός που υποδηλώνει το βαθμό εξάρτησης και ανελευθερίας του. Το σκηνικό είναι μουντό και πλαισιώνει επιτυχώς την έκφραση του προσώπου του άνδρα εμπρός.
Είναι μία εικόνα τυπική για την περιοχή και την εποχή της για την οποία όμως κάποιος μπορεί να εύκολα να γράψει μία ολόκληρη έκθεση.


Info:

Γεννήθηκε το 1967 στην Κοζάνη όπου ζει και εργάζεται.
Ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2009 ενώ παρακολούθησε φωτογραφικά σεμινάρια των Jacob Aue Sobol, Πλάτωνα Ριβέλλη και Πάρη Πετρίδη.
Είναι εισηγητής σεμιναρίων φωτογραφίας (δημιουργικής και δρόμου) στην Πτολεμαΐδα στη διάρκεια της φετινής χρονιάς.
Μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου.

Εκθέσεις

2017 – Φιναλίστ στο Φεστιβάλ Φωτογραφίας Δρόμου Βρυξελλών https://www.bspfestival.org/en/contests/finalists-2017/
2017 – Φιναλίστ στο Φεστιβάλ Φωτογραφίας Δρόμου Μαϊάμι

https://www.miamistreetphotographyfestival.org/2017-finalist-list

 

ΣυνεντεύξειςΠαρουσιάσεις:

https://photoartmag.com/2016/07/03/photography-of-sakis-dazanis-from-greece/

  • 121clicks.com

http://121clicks.com/showcases/sakis-dazanis-street-photographer-from-greece

 

Web: http://sakisdazanis.com

Flickr: https://www.flickr.com/photos/dazanis

Instagram: @sakisdazanis

Facebook: https://www.facebook.com/Sakis.Da

Σχετικά άρθρα