//php the_title();?>
Δέσποινα Σπύρου – Tόσο πολύ νερό τόσο κοντά στο σπίτι
English Version
Οι φωτογραφίες αυτές τραβήχτηκαν το καλοκαίρι του 2023 όταν παράλληλα διάβαζα το βιβλίο του Raymond Carver “Τόσο πολύ νερό τόσο κοντά στο σπίτι”. ‘Ετσι προέκυψε και ο τίτλος.
Πολλοί οι συνειρμοί και οι σκέψεις μου για αυτές τις εικόνες αλλά προς το παρόν τίποτα δε με καλύπτει.
Προτιμώ να τις αφήσω εντελώς γυμνές.
Bio
Η Δέσποινα Σπύρου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Σπούδασε στη σχολή φωτογραφίας και οπτικοακουστικών σπουδών Focus.
Φωτογραφίζει ασταμάτητα από την εφηβεία και επαγγελματικά από το 2003 που ξεκίνησε συνεργασία με το περιοδικό Έψιλον της Ελευθεροτυπίας.
Από τότε έχει δουλέψει σε διάφορους τομείς της φωτογραφίας, κυρίως στο θέατρο, σε παραστάσεις που την έχουν επηρεάσει πολύ, όπως η Μήδεια 2 και το Δύο του Δημήτρη Παπαϊωάννου, το The Hero της Σοφίας Μαυραγάνη, το Domino της ομάδας Vasistas, το Vanya, 10 years της ομάδας Blitz, τα Ωραία μας Χέρια της ομάδας ResRatio Network, το Όνειρο ενός γελοίου του Άρη Σερβετάλη και της Έφης Μπίρμπα· στο σινεμά ως φωτογράφος πλατώ σε ταινίες που έχει αγαπήσει πολύ όπως το Attenberg, το The Capsule και το Chevalier της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη, το Before Midnight του Richard Linklater, το The Lobster του Γιώργου Λάνθιμου, το The Waiter του Στηβ Κρικρή, το Monday του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, το Dodo του Πάνου Κούτρα, την τελευταία ταινία του Βασίλη Κεκάτου· και στην τηλεόραση (L’Opera και Herrhausen).
Από το 2005 ως το 2010 συμμετείχε στο πρόγραμμα «Νησολόγιο» της ομάδας Μedia dell’arte αποτυπώνοντας κόσμους που χάνονται στα μικρά νησιά των Κυκλάδων.
Τα τελευταία χρόνια ζει στις Βρυξέλλες με την οικογένειά της και προσπαθεί να αναμετρηθεί με τα πάρα πολλά αρνητικά της (των φιλμ, κυρίως). Δουλεύει στο Βέλγιο, στην Ελλάδα και όπου αλλού της προκύψει.
Dimitra Spyrou – So much water so close to home
These photos were taken in the summer of 2023 while I was reading Raymond Carver’s book “So much water so close to home”. Hence the title.
These images evoke in me so many thoughts and associations that for now no words or explanations of mine seem to do them justice.
So I leave them bare. I remain silent; hopefully they don’t.
Bio
Despina Spyrou was born and raised in Athens.
She studied at Focus School of Photography & Audiovisual Studies.
She has been photographing non-stop since her teenage years and professionally since 2003 when she started working with Epsilon magazine of Eleftherotypia, a Greek newspaper.
Since then she has worked in various fields of photography, mainly in theatre, on performances that have influenced her a lot, such as Medea 2 and Two by Dimitris Papaioannou, The Hero by Sophia Mavragani, Domino by Vasistas, Vanya, 10 years by Blitz Group, Our Beautiful Hands by ResRatio Network Group, The Dream of a Ridiculous Man by Aris Servetalis and Efi Birba; in cinema as a set photographer on films she has loved such as Attenberg, The Capsule and Chevalier by Athena Rachel Tsagari, Richard Linklater’s Before Midnight, George Lanthimos’ The Lobster, Steve Krikris’ The Waiter, Argyris Papadimitropoulos’ Monday, Panos Koutras’ Dodo, Vasilis Kekatos’ last film; and in television (L’Opera and Herrhausen).
From 2005 to 2010 she participated in Nisologio programme by Media dell’Arte group, capturing little vanishing worlds on the small, rapidly changing islands of the Cyclades.
In recent years she has been living in Brussels with her family, trying to deal with her too many (mostly film) negatives. She works in Belgium, Greece and wherever else it may come up.