
//php the_title();?>
Χρήστος Βήχας – Pathscapes
Για τον μακρόκοσμο ο χρόνος είναι σχετικός. Για τον προσωπικό μας μικρόκοσμο αυτό ήταν ανέκαθεν, ενστικτωδώς, γνωστό. Η διάρκεια, η ταχύτητα, η απόχρωση και το βάρος του είναι διαφορετικά για τον καθένα και για την κάθε στιγμή. Η ύπαρξη μας είναι η ύπαρξη του. Η αρχή του είναι το φως και παύει, όταν παύουμε. Κάθε πέρασμα στον χρόνο ορίζεται από τα ανούσια καθημερινά μας χρονικά τοπία και ορίζει τα αντικειμενικώς ουσιαστικά μονοπάτια της ζωής. Ατραπών περάσματα, σε αέναη εναλλαγή, με το σκοτάδι να είναι ο τελικός προορισμός. Σαν σε χορό, που στο κάθε επόμενο βήμα το προηγούμενο έχει ήδη φύγει, χωρίς επιστροφή. Ισορροπούμε πατώντας στο τώρα στιγμιαία, μέχρι το ύστερα να γίνει χθες. Ένας χορός μικρός και καταδικασμένος να τελειώσει από τη στιγμή που γεννήθηκε.
Γιατί ο Χρόνος είν’ο Κρόνος που τρώει τα παιδιά του!
Οι εικόνες που προέκυψαν, για την σειρά Pathscapes, είναι ιδεατά περάσματα στην αίσθηση του χρόνου. Περάσματα στο τώρα, στο χθες και στο ύστερα. Δημιουργήθηκαν με την χρήση φωτογραφικού χαρτιού ως φιλμ, σε φωτογραφικό κουτί pinhole ιδιοκατασκευής από χαρτόνι.
Link : https://hristosvihas.gr/project-perasmata-pathscapes-pinhole-photography/
Bio
Ο Χρήστος Βήχας ζει και εργάζεται στην πόλη της Άρτας. Το ενδιαφέρον του για τη φωτογραφία ξεκίνησε ως μέλος της Φωτογραφικής Ομάδας του Πανεπιστημίου Πατρών το 1996. Είναι μέλος της Φωτογραφικής Ομάδας art.A’s ΦΟΑ και έχει συμμετάσχει σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις και σεμινάρια φωτογραφίας. Επίσης, έχει συμμετάσχει και έχει διακριθεί σε αρκετούς διαγωνισμούς φωτογραφίας, με πιο αξιοσημείωτη διάκριση την 1η θέση στον διαγωνισμό φωτογραφίας που διοργάνωσε ο Ιανός το 2019.
Αντιλαμβάνεται την φωτογραφία σαν μια διαρκή διερεύνηση του κόσμου. Κατά τη προσέγγιση αυτή, αρκετές φορές πειραματίζεται με τη λειτουργία και τις τεχνικές του μέσου ώστε να ενσωματωθούν στη διαμόρφωση των εικόνων, αποσκοπώντας στην απελευθέρωση της φαντασίας και στην αναζήτηση νέων τρόπων για την αναπαράσταση της πραγματικότητας. Ταυτόχρονα θεωρεί εξίσου σημαντική την διαδικασία της λήψης, ακολουθώντας πρακτικές που αναδεικνύουν την αξία της προετοιμασίας της. Αργοί ρυθμοί αναζήτησης θεμάτων, απόπειρες σκηνοθεσίας, έμφαση στη διαίσθηση, λειτουργούν ως πρόσχημα για ενδοσκόπηση με σκοπό την ερμηνεία του πραγματικού κόσμου και μιας σειράς συμβόλων και σημασιών που τον συνοδεύουν.
Hristos Vihas – Pathscapes
From the aspect of the macrocosm/universe, time is relative. In our personal microcosm, this has always been instinctively known. The duration, speed, hue and weight of time are different for every human and for each living moment. Our existence relies on its existence. It begins with light and it ceases when we cease to exist. Every passage in time is defined by our mundane daily timescapes and defines the objectively essential paths of our lives. Path(scape)s in perpetual alternation, where darkness is the final destination. As if in a dance, where the last step disappeared and we have already moved to the next step without return. We balance by stepping on the ‘now’ momentarily, until the ‘later’ becomes ‘yesterday’. A short dance doomed to end from the moment it was born. For Time (Chrònos) is like Saturn (Krònos) who devours his own children!
The images that emerged for the Pathscapes series, are ideal/theoretical passages in the sense of time. Paths passing through today, yesterday and tomorrow.
They were created using photographic paper as a film, in a self-made cardboard pinhole camera.
Link : https://hristosvihas.gr/project-perasmata-pathscapes-pinhole-photography/
Bio
Hristos Vihas lives and works in the city of Arta, Greece. His interest in photography began as a member of the University of Patra’s Photography Group in 1996. He is a current member of the Arta’s Photography Group “ΦΟΑ”. He has participated in various group exhibitions and photography seminars. He has also participated with distinctions in several photography competitions, with his most notable recognition being the 1st place in the photography competition conducted by Ianos in 2019.
He perceives photography as a constant exploration of the world. In this approach, he often experiments with the function and techniques of the medium to incorporate them into the shaping of images, aiming to liberate the imagination and search for new ways to represent reality. At the same time, he considers the photographing process to be equally important, following practices that highlight the value of preparing for it. Slow paces of seeking themes, attempts at directing, emphasis on intuition, serve as a pretext for introspection with the purpose of interpreting the real world and a series of symbols and meanings that accompany it.