Photo-graphē | Ανάμεσα σε Εικόνες και Λέξεις

Photo-graphē | Ανάμεσα σε Εικόνες και Λέξεις

ΕΚΘΕΣΗ
photo-graphē | Ανάμεσα σε Εικόνες και Λέξεις

Η έκθεση πραγματοποιείται με αφορμή την επέτειο των 50 χρόνων των Εκδόσεων Καστανιώτη με τη στήριξη της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου / Δήμος Αθηναίων.

Κάθε ανθρώπινη γνώση παίρνει τη μορφή ερμηνείας.

Βάλτερ Μπένγιαμιν

Τα διαχρονικά ερωτήματα που τίθενται σε διεπιστημονικές προσεγγίσεις καλλιτεχνικών διαλόγων είναι: πώς οι διαφορετικές ερμηνευτικές μεθοδολογίες μπορούν να ενωθούν σε μια επικοινωνιακή γλώσσα ικανή να εκπροσωπήσει τις πολυδιάστατες αφηγήσεις των μυθοπλαστικών πραγματικοτήτων; Πώς ενσωματώνονται οι αφηγήσεις αυτές σε ορατές αλήθειες; Μπορεί μια στατική απεικόνιση ιδεών να αναστήσει ένα βασικό πλέγμα σχέσεων ανάμεσα στη γραφή, τη φαντασία και την υποκειμενική ιστορία; H παρέμβαση της οπτικής ισχύος της φωτογραφίας αναιρεί, βελτιώνει ή απλά συμπληρώνει το λογοτεχνικό της ισοδύναμο; Ή μήπως αυτά τα δύο στοιχεία είναι πολύ ανταγωνιστικά για να συνυπάρξουν;

Από τη θεωρία του Φουκώ για την όραση ως αντικείμενο γνώσης μέχρι τη θέση του Ρανσιέρ για επανεκτίμηση της συμμετοχής του θεατή στη διαμόρφωση γνώσης, παλαιότερες και σύγχρονες αναλύσεις έχουν προσπαθήσει να εξηγήσουν τις πολυπλοκότητες της γνωσιακής ερμηνείας, έτσι όπως εκδηλώνονται μέσα από τις καλλιτεχνικές πρακτικές.

Η photo-graphē παρατάσσει λογοτεχνία και εικόνα σαν οδηγούς τη μια προς την άλλη. Με αυτό τον τρόπο, δεν προκαλεί μόνο ερωτήματα για τον δεσμό ανάμεσα στον θεατή, τον συμμετέχοντα και τον αφηγητή, αλλά εξετάζει αυτά τα θέματα μέσα από το πρίσμα της διεπιστημονικότητας, λόγω της εμπειρίας που προσφέρει η διασταύρωση των ερμηνευτικών δυνατοτήτων των δύο μέσων. Έτσι, για παράδειγμα,οι Αόρατες πόλεις του Ίταλο Καλβίνο μεταφράζονται μέσα από το εσωτερικό νοσοκομείου Valley 1 του Μαρίνου Τσαγκαράκη, και το Μπαρ Φλωμπέρ του Αλέξη Σταμάτη προβάλλεται μέσα από τον φακό της Ιωάννας Σακελλαράκη, στο βελγικό Château de la Forêt. Ο επισκέπτης καλείται να λάβει μέρος σε ένα ταξίδι διαλόγου μεταξύ λογοτεχνίας και φωτογραφίας, με σκοπό να εξερευνήσει τον συσχετισμό των οπτικών και λογοτεχνικών αφηγήσεων και, ταυτόχρονα, να αποφανθεί για τις δυνατότητες και τους περιορισμούς στη σχέση τους με τη γνώση, αλλά και μεταξύ τους.

Συμμετέχουν οι:

Μαρία Άντελμαν, Αλέξης Βασιλικός, Λουκάς Βασιλικός, Νικόλας Βεντουράκης, Ειρήνη Βουρλούμη, Δήμητρα Δέδε, Στράτος Καλαφάτης, Κώστας Καψιάνης, Πάνος Κοκκινιάς, Γιώργος Κορδάκης, Νίκος Μάρκου, Μάρι Μασουρίδου, Γιώργος Μαυρόπουλος, Μαρία Μαυροπούλου, Λία Ναλμπαντίδου, Μαργαρίτα Νικητάκη, Καμίλο Νόλλας, Ρέα Παπαδοπούλου, Πάρις Πετρίδης, Ιωάννα Σακελλαράκη, Γιώργος Σαλαμέ, Αγγελική Σβορώνου, Σπύρος Στάβερης, Ευτυχία Στεφανίδη, Μαρίνος Τσαγκαράκης, Μανώλης Τσάφος, Δημήτρης Τσουμπλέκας και Γιάννης Χατζηασλάνης.

ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ: Μαρία Νικολακοπούλου

Μουσείο Μπενάκη ΠΕΙΡΑΙΩΣ 138
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 29/11/2018 – 05/01/2019
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ: Πέμπτη & Κυριακή, 10:00 -18:00 | Παρασκευή & Σάββατο 10:00 – 22:00
ΕΙΣΙΤΗΡΙA: € 6, € 3

Περισσότερες πληροφορίες στο http://bit.ly/2zV7DzE


EXHIBITION DURATION UNTIL 05/01/2019

The exhibition is organized on the occasion of Kastaniotis Editions’ fifty years anniversary, supported by Athens 2018 World Book Capital* – City of Athens

All human knowledge takes the form of interpretation.

Walter Benjamin

How can different artistic methodologies of interpretation merge into a unified language of communication able to represent multi-disciplinary narratives of fictional realities, embedded in visual truths? How can a static portrayal of ideas resurrect underlying relationships between forms of writing, imagination and personal history? Does the visual agency of the photograph override, enhance or merely complement its literary equivalent? Or are the two perhaps too antagonistic to co-exist?

From Foucault’s theories of vision as object of knowledge, to Ranciere’s re-evaluation of the viewer’s participation and experience in the knowledge-making procedure, historical and contemporary theories have attempted to analyze and explain the intricacies of knowledge interpretation, as that is manifested in artistic practices.

Photo-graphé, by employing literature and images as guides to one another, does not only evoke questions on the relationship between viewer, participant and storyteller, but is also able to consider those issues through the lens of inter-disciplinarity, via the interactive experience taking place, between the cross-sectioning of their interpretive capacities. From Italo Calvino’s Invisible Cities translated through Marino Tsagkaraki’s hospital interior of Valley 1, to Alexis Stamatis’ Bar Flaubert seen through the lens of Ioanna Sakellaraki’s, Belgian Château de la Forêt, the visitor is invited to take an interactive journey, in a conversation between literature and photography, to explore the correlation between visual and literary narratives, while deciding on the potentiality and limitations of their relationship, in relation to knowledge, as well as each other.

The photographs are captured by:

Maria Antelman, Dimitra Dede, Yiannis Hadjiaslanis, Stratos Kalafatis, Kostas Kapsianis, Panos Kokkinias, Yiorgos Kordakis, Nikos Markou, Mari Masouridou, Yiorgos Mavropoulos, Maria Mavropoulou, Lia Nalbantidou, Margarita Nikitaki, Kamilo Nollas, Rea Papadopoulou, Paris Petridis, Ioanna Sakellaraki, Georges Salameh, Spyros Staveris, Eftihia Stefanidi, Angela Svoronou, Manolis Tsafos, Marinos Tsagkarakis, Dimitris Tsoublekas, Alexis Vasilikos, Lukas Vasilikos, Nikolas Ventourakis and Eirini Vourloumi.

More info at http://bit.ly/2K4xl9S

Σχετικά άρθρα