
NYCTOPHILIA II – Ομαδική έκθεση στη γκαλερί CAN
Έχει υποστηριχθεί ότι η καλύτερη ώρα για να διαβάσει κανείς ποίηση ή φιλοσοφία είναι μεταξύ 1-5 το πρωί. Πολύ συχνά αυτή είναι και η πιο δημιουργική ώρα της ημέρας για πολλούς συγγραφείς, ποιητές, καλλιτέχνες και άλλα άτομα που ασχολούνται με τη δημιουργική διαδικασία.
Η έκθεση Nyctophilia II επικεντρώνεται στην Νυχτοφιλία, ως σταθμό και ως ψυχολογική κατάσταση και μετατρέπεται σε ένα προοίμιο για όλους τους λάτρεις της νύχτας και καθετί σκοτεινού.
Η Κατερίνα Κομιανού είναι μια μετα-ρομαντική περιπατήτρια της νύχτας. Το έργο της επικεντρώνεται σε έννοιες που αφορούν τον έρωτα και χρησιμοποιεί συμβολικά υλικά, όπως μαγνήτες και φυτά (όπως ο φοίνικας και η αλοκάσια), τα οποία μετασχηματίζει εγκλωβίζοντάς τα σε ρητίνη και υγρό γυαλί. Η σειρά Blue Letters είναι μια σειρά από ερωτικές επιστολές που χαράσσει με ένα αιχμηρό εργαλείο πάνω σε καουτσούκ και στη συνέχεια σβήνει ή καλύπτει, αφήνοντας πίσω μια σειρά από μυστήρια μαύρα πάνελ.
Η Έφη Χαλιορή παρουσιάζει έργα από τη σειρά Into The Dark του 2018. Σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τον φόβο της για το σκοτάδι, η καλλιτέχνης ξεκίνησε ένα 18μηνο φωτογραφικό ταξίδι μέσα σε δάση, πάρκα και άλση της Αττικής. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από εικόνες, που πειραματίζονται με το φως μέσα στο σκοτάδι και στις οποίες κυριαρχούν οι λάμψεις πάνω σε δέντρα, κλαδιά και βράχους. Η σειρά Into The Dark μετουσιώνει την ένταση και το συναισθηματικό φορτίο της περιπέτειάς της σε εικόνες που καλύπτουν τα συναισθήματα και χαρακτηρίζονται από φορμαλιστική ακεραιότητα, ηρεμία και δραματικό chiaroscuro.
Η Μαριάννα Ιγνατάκη χρησιμοποιεί συνθετικά προσθετικά μαλλιά και περούκες που φοριούνται στην κινεζική όπερα, τα οποία στη συνέχεια ράβει μεταξύ τους ή επάνω σε υφάσματα, για να δημιουργήσει τις γλυπτικές της εγκαταστάσεις. Το έργο της έχει αναφορές στην κινεζική φιλοσοφία, σε μύθους και παραδόσεις, σε γενειοφόρες κυρίες, σε μαλλιανθρώπους, στο τσίρκο, την όπερα και σε όλα τα παράξενα πλάσματα της νύχτας. Τα έργα της θίγουν θέματα που αφορούν το φύλο, την ταυτότητα και την ετερότητα, όπως αυτά αναδύονται μέσα από το δίπολο της ομορφιάς και του γκροτέσκου.
Η σειρά Black Matter(s) του Αλέξη Βασιλικού είναι μία μίξη κλασικής φωτογραφίας και έντονα επεξεργασμένων, ψηφιακών κολάζ. Μαζί αντιπροσωπεύουν δύο αντίθετες πραγματικότητες. Αφηρημένες εικόνες που χρησιμοποιούν τη φωτογραφία ως πρώτη ύλη, συνθέσεις από γρατσουνιές, σκόνη, οπτικό θόρυβο και φως και λιγότερο επεξεργασμένα, σκοτεινά, αινιγματικά φωτογραφικά έργα που στέκονται ανάμεσα στην παραδοσιακή αναλογική φωτογραφία και την αφηρημένη ζωγραφική.
Ο Λευτέρης Τάπας παρουσιάζει μια μαύρη, διάφανη και χωρίς κανένα βάρος κουρτίνα που λειτουργεί συνάμα σαν παράθυρο και φράγμα και η οποία έχει φτιαχτεί εξ ολοκλήρου από χαρτί κομμένο στο χέρι, αργά, προσεκτικά και με ακρίβεια. Το περίτεχνα κομμένο φύλλο με τα ανοίγματα, τη μπορντούρα και τα σχήματα που θυμίζουν φυλλωσιές παρουσιάζει την άλλη πλευρά του σκότους, γεμάτη σκιές και περιγράμματα. Πλέγματα που έχει υφάνει ο νους, σαν λεπτές, μαύρες, παγωμένες στον χρόνο συγκινήσεις. Ένα σκοτάδι ονειρικό όσο και ελλειπτικό, σαν θέατρο σκιών. Ένα τοπίο – ενός πραγματικού κι ενός πνευματικού/φανταστικού κόσμου μαζί – δομημένο πάνω σε έναν χάρτινο ιστό.
O Ανέστης Ανέστης είναι new media artist και έχει δημιουργήσει έναν αλγόριθμο που δημιουργεί αφηρημένα έργα συνθέτοντας ένα πλήθος από εικόνες που εμφανίζονται στο Google και το Flickr όταν κάποιος κάνει την αναζήτηση της λέξης «night». Χρησιμοποιώντας αυτό το ειδικά προσαρμοσμένο λογισμικό, κάθε εικόνα η οποία εμφανίζει η μηχανή αναζήτησης στοιβάζεται πάνω από μία άλλη και το σύνολο των αποτελεσμάτων συμπυκνώνεται σε μία και μοναδική εικόνα. Με αναφορές στον πουαντιγισμό -μία μέθοδο ζωγραφικής που αναπτύχθηκε από τους νεο-ιμπρεσιονιστές και είναι ανάλογη με την τετράχρωμη διαδικασία εκτύπωσης CMYK- το έργο του Ανέστη σχολιάζει τη συνέχεια της ανθρώπινης οπτικής τόσο στον αναλογικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο και μας παραπέμπει στη μέθοδο του διάσημου ιμπρεσιονιστή Claude Monet ο οποίος ζωγράφιζε την ίδια σκηνή πολλές φορές με στόχο να συλλάβει το φως και τις εποχές που αλλάζουν στο πέρασμα του χρόνου.
Τον Αλέξανδρο Λάιο απασχολούν θεματικές όπως ο χρόνος και το πέρασμά του, και ιδιαίτερα και πιο συγκεκριμένα, ακριβώς η στιγμή εκείνη που το φως του ήλιου εξασθενεί και η μέρα μετατρέπεται σε νύχτα. Το έργο του αποτελεί το μόνο λευκό έργο στην έκθεση και συμβολίζει έναν ορίζοντα από μάρμαρο που αναγράφει τη φράση “This land is your land this land is not your land flat land flat land” και στέκεται σαν ένα καλωσόρισμα και έναν αποχαιρετισμό στον επισκέπτη, ένα αφιέρωμα στην τελευταία πράξη της μέρας, πριν εκείνη φύγει και δώσει τη θέση της στο σκοτάδι. Ταυτόχρονα, το έργο αναφέρεται στον κόσμο της νύχτας και του ονείρου, σε έναν κόσμο που δεν είναι δικός μας (“…this land is not your land…”), ούτε ανήκει σε κανέναν.
Συμμετέχουν: Ανέστης Ανέστης, Αλέξης Βασιλικός, Μαριάννα Ιγνατάκη, Κατερίνα Κομιανού, Αλέξανδρος Λάιος, Λευτέρης Τάπας, Έφη Χαλιορή
Διάρκεια έκθεσης: 10.09.2020 – 10.10.2020
Η έκθεση θα ανοίξει στις 10 Σεπτεμβρίου 11π.μ. – 8μ.μ.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 12-3 μ.μ. και 5-8 μ.μ. και Σάββατο 12-4 μ.μ.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέτρα υγιεινής και προστασίας παρακαλούνται όλοι οι επισκέπτες να φορούν μάσκα κατά την είσοδό τους στον εκθεσιακό χώρο.
Έως 4 άτομα επιτρέπεται να εισέλθουν ταυτόχρονα στην έκθεση.
CAN Christina Androulidaki gallery
Π. Αναγνωστοπούλου 42
10673 Αθήνα
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com
www.can-gallery.com
NYCTOPHILIA II
group show
Participating artists: Anestis Anestis, Efi Haliori, Marianna Ignataki, Katerina Komianou, Alexandros Laios, Lefteris Tapas, Alexis Vasilikos
Duration: 10.09.20 – 10.10.20
It has been argued that the best time to read poetry or philosophy is between 1-5 in the morning. That is also more than often the most creative time of the day for most artists, writers and creatives. The show Nyctophilia II focuses on this psychological condition and functions as a prelude to all the lovers of the night and of all things dark.
Katerina Komianou is a post-romantic night dweller. Her works focus on ideas around eros (love) and symbolically make use of materials such as magnets, palm-trees and alocasia plants which she materially transforms by capturing them in resin and liquid glass. Her series Blue Letters are a series of love letters she writes using a sharp tool on rubber and then erases creating a series of cryptic black panels.
Efi Haliori presents work from her 2018 series Into The Dark. In an effort to surpass her fear of the dark the artist began an 18-month photographic journey through woods and parks of Attica. The result is a series where we see her experimenting with light and darkness in a group of images that are dominated by flashes of light on trees, branches and rocks as they aggressively pop up in front of the viewer. The Into The Dark series manages to transcend all the tension and the emotional load of her adventure into images that cover up her feelings and are characterised by formalistic integrity, tranquility and a dramatic chiaroscuro.
Marianna Ignataki is using synthetic prosthetic hair and wigs worn in the Chinese opera which she then sews together and onto fabrics to create her sculptural installations. Her oeuvre is referencing Chinese philosophy, myths and tradition, bearded ladies, hairmen, the circus, the opera and all the weird creatures of the night. Her works deal with issues of gender, identity and otherness through beauty and the grotesque.
Alexis Vasilikos’ Black Matter(s) series is a blend between straight photography and highly manipulated/digital collages. Together they represent two juxtaposing realities. Abstract images that use photography as a raw material, compositions made of scratches, dust, optical noise and light and less processed, dark, enigmatic, photographic works which stand between traditional analogue photography and abstract painting.
Lefteris Tapas presents a dark, weightless, see-through curtain -both a window and a barrier- that is delicately made by cutting-out paper by hand in a slow, repetitive and mediative process. His elaborate cuts with frill that look like foliage present the other side of darkness, full of negatives and shadows. Weaved webs, thin, black, frozen thrills. A darkness dream-like and elliptical, a shadow theatre, a constructed landscape of a real or spiritual/imagined world.
Anestis Anestis is a new media artist who has created an algorithm that creates abstract compositions made of a multitude of images returned by Google and Flickr when searching the word “night”. Using custom made software, each image returned by the search engine is stacked on top of the other and the total set of the query results is condensed into a single image. A historic reference to Pointillism -a painting method developed by neo-impressionists analogous to the four-color CMYK printing process- Anestis’ work highlights the consistency of human perception in the analog and digital domains and references Claude Monet’s impressionist method of painting many times the same scene in order to capture the light and the essence of the passing of time.
Alexandros Laios’ work often engages with the observation of time and the moment in which sunlight fades and the day turns into evening. The only white work on the exhibition an horizon made of marble that spells the phrase “This land is your land this land is not your land flat land flat land” is a welcome and a goodbye to that last episode of sunlight, its last before it is gone. At the same time the work alludes to the world of darkness and of dreams, a world that it is not ‘ours’ nor it can be owned by anyone.
The show will open on September 10th with an all day opening, starting at 11 a.m.
Opening hours: Tuesday – Friday 12-3 p.m. and 5-8 p.m. and Saturday 12-4 p.m.
Taking into account all health measures we kindly request all visitors to wear a mask when entering the space.
Up to 4 people are allowed to enter the exhibition simultaneously.
CAN Christina Androulidaki gallery
P. Anagnostopoulou 42
10673 Αthens, Greece
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com
www.can-gallery.com
P. Anagnostopoulou 42
10673 Αthens, Greece
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com
www.can-gallery.com