Authentically Appealing | Δεύτερη Ατομική Έκθεση του Μιχάλη Ζαχαρία στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Authentically Appealing | Δεύτερη Ατομική Έκθεση του Μιχάλη Ζαχαρία στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

English Version

Η δεύτερη ατομική έκθεση του Μιχάλη Ζαχαρία, με τίτλο Authentically Appealing, που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 17 Ιουνίου, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, παρουσιάζει μια νέα σειρά έργων του καλλιτέχνη, που εμπνέεται από την σχέση μεταξύ avant-garde και πολιτικής, μέσα από φαντασιακά σενάρια ματαίωσης τόσο του μοντερνιστικού πνεύματος όσο και της πολιτικής ουτοπίας. Τα έργα είναι αφηγήσεις ψευδογεγονότων, οι οποίες “σχεδιάζονται” ούτως ώστε να αποδοθεί σε πραγματικά γεγονότα πότε μια κυνική, πότε μια ειρωνική, πότε μια ανασκευαστική διάσταση. Avant-garde προπαγανδιστικές μηχανές, μεταμοντέρνες κατασκευές-παραφράσεις του agitprop φαινομένου, φωτομοντάζ που παραπέμπουν σε μνημεία ανατολικού μπλοκ, πλαστά συμβάντα σχετιζόμενα με τον εκφυλισμό του μοντερνιστικού πνεύματος, είναι οι γενικές περιγραφές των έργων που διαιρούνται σε τέσσερις εγκαταστάσεις και έντεκα τυπώματα.

Όλα τα έργα αποτελούν ιστορικά détournements στην ουσία, μιας και εμπνέονται από πραγματικά γεγονότα που εκτρέπονται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, για να αποδοθεί πιο εύστοχα το σχόλιο πάνω στην ματαίωση της ριζοσπαστικότητας που διέπει την πολιτική avant-garde. Στην εποχή των fake news, η ευκολία με την οποία κατασκευάζονται αφηγήσεις προσφέρει την δυνατότητα τέτοιων εκτροπών. Με τη δυναμική που προσφέρουν τα νέα μέσα όσον αφορά την κατασκευή ψευδών γεγονότων (τρισδιάστατα γραφικά, ψηφιακά φωτομοντάζ, αρχειακές και public domain εικόνες), γίνεται μια προσπάθεια να δημιουργηθούν μετά-απεικονίσεις της ιστορίας, είτε ως δήθεν αρχειακό υλικό, είτε ως υποτιθέμενες σύγχρονες ανακατασκευές και συμβάντα.

Για την παρούσα έκθεση, που αποτελεί μέρος του γενικότερου συνόλου της δουλειάς του Ζαχαρία πάνω στην κατάπτωση του ουτοπιστικού πνεύματος του μοντερνισμού, ο εικαστικός επέλεξε για την υλοποίηση των έργων του τις ιδέες εκείνες που εμπεριέχουν το πολιτικό στοιχείο, αλλά και ορίζονται από τη μηχανική των ιστορικών ανακατασκευών όπως αναφέρεται παραπάνω, ούτως ώστε να είναι πιο έντονη η αναφορά στο σήμερα και στα φαινόμενα που βιώνουμε· από τα όσα συμβαίνουν στην σύγχρονη πολιτική σκηνή έως και τη fake news κουλτούρα, αλλά και στο καίριο ζήτημα για το πώς αντιλαμβανόμαστε έναν αιώνα μετά την ουτοπία.

Ο Μιχάλης Ζαχαρίας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στο εργαστήριο της Ρένας Παπασπύρου(1995-2001), ενώ το 2006 αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα “Ψηφιακές Μορφές Τέχνης”.
Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αναφέροντας ενδεικτικά τις “Comfort Blast”, APT Gallery, Λονδίνο 2019, “Babel Fragments: Revisited”, metamatic:taf, Αθήνα 2015, “Refuge Project II”, Αδάμαντας, Μήλος 2014, “What Lies Hidden Remains Unfamiliar” σε επιμέλεια της Χριστίνας Ανδρουλιδάκη, στο πλαίσιο του Remap 2013, Αθήνα 2013. Το 2017 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα.

Εγκαίνια: Πέμπτη 17 Ιουνίου, 12:00 – 21:00
Διάρκεια: 17.06.2021 – 31.07.2021
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Πέμπτη 15:00 – 20:00, Τετάρτη – Παρασκευή 12:00 – 20:00, Σάββατο 12:00 – 16:00

Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την είσοδο και την παραμονή στην γκαλερί και επιτρέπεται περιορισμένος αριθμός επισκεπτών.


MICHALIS ZACHARIAS – AUTHENTICALLY APPEALING

On Thursday, June 17th, from 12:00 to 21:00, Ileana Tounta Contemporary Art Center presents Michalis Zacharias’ second solo show, titled Authentically Appealing.

The new series of works by Michalis Zacharias is inspired by the relationship between avant-garde and politics through imaginative scenarios of invalidating both the modernist spirit and the political utopia. The works are narratives of pseudo-events, which are “designed” in order to give either a cynical, or an ironic, or a reconstructive dimension of real events. Avant-garde propaganda machines, postmodern constructions-caricatures of agitprop aesthetics, photomontages referring to Eastern Bloc monuments, fabricated events related to the degeneration of the modernist spirit, are the general descriptions of this new body of work, which consists of four installations and thirteen digital prints.

All the works are essentially historical détournements, as they are inspired by real-life events that are diverted one way or another to generate a more pertinent comment on the abolition of the radicality that determines the avant-garde art and politics. In the fake news era, the ease with which narratives are constructed offers the possibility of such diversions. With the new media potential to construct false pseudo-narratives (3D graphics, digital photomontage, archival and public domain images), an attempt is being made to post-visualize history, either as alleged archival material or as supposed modern reconstructions and events, all related to the aforesaid concept.

For the current exhibition, which constitutes a part of the wider body of Zacharias’ work on the decadence of the modernist utopian spirit, the artist chose for his show those certain ideas that contain the political element, but are also determined by the apparatus of historical reconstructions as mentioned above, in order to refer more prominently to the present-day phenomena we experience in contemporary mainstream politics; from populism and the normalization of political struggle to fake news culture, but also to the crucial question of how we perceive utopia a century later, through a notion of dystopia and not as a futuristic imaginary, but rather as a projection to history itself.

Michalis Zacharias was born in Athens, Greece in 1976 where he lives and works. He studied Fine Arts under the supervision of Rena Papaspyrou at the Athens School of Fine Arts(1995-2001), where he also attended the postgraduate programme “Digital arts”(2003-2006). He has participated in many group exhibitions in Greece and Europe, including “Comfort Blast”, APT Gallery, London 2019, “Babel Fragments: Revisited”, metamatic:taf, Athens 2015, “Refuge Project II”, Adamas, Milos 2014, “What Lies Hidden Remains Unfamiliar”, curated by Christina Androulidaki, presented in Remap 2013, Athens 2013, and in 2017 he presented his first solo exhibition at the Ileana Tounta Contemporary Art Center.

The use of mask is mandatory in the gallery space throughout your visit.
The exhibition will run until July 31st 2021.
Visiting hours: Tue – Thu: 15:00 – 20:00, Wed – Fri: 12:00 – 20:00, Saturday: 12:00 – 16:00