
Ο χειρουργικός νους των Άλεξ Παπαιωάννου και Δανάης Σίμου στα πλαίσια της Nameless, της πρώτης έκθεσης της πλατφόρμας Tilt
Μια πειραματική αφήγηση που σχετίζεται με περιστασιακές προσωπικές εμπειρίες, σκέψεις και αναφορές σε κρίσιμες ιατρικές χειρουργικές μεθόδους στη σχολή Ανατομίας του Πανεπιστημίου της Ουψάλας κατά την περίοδο 1934-1944.
Ο Άλεξ Παπαϊωάννου εμπνέεται αυτή την οπτικοακουστική έκθεση (αντικείμενα, φωτογραφίες, διαφάνειες) από ένα χειρουργικό ψαλίδι που αγοράστηκε σε ένα παλαιοπωλείο σε ευτελή τιμή. Το αντικείμενο αυτό ήταν η αιτία για περαιτέρω συγκέντρωση υλικού και βιβλιογραφίας σχετικά με την πολιτική και κοινωνική δομή στη Σουηδία την ίδια περίοδο. Περίοδος που χαρακτηριζόταν από φυλετικές τάσεις και πεποιθήσεις των οποίων κατάλοιπα εξακολουθούν να παραμένουν αναγνωρίσιμα σε ρατσιστικές αντιλήψεις που εμφιλοχωρούν ακόμη και σήμερα στον κοινωνικό ιστό της Σουηδίας. Οι σπουδές του στην Ανθρωπολογία, η επαγγελματική ενασχόλησή του ως φωτογράφου, όπως επίσης και κάποιες προσωπικές εμπειρίες από χειρουργικές επεμβάσεις και νοσοκομεία επηρέασαν και πυροδότησαν την παρούσα οπτικοακουστική έκθεση.
Δύο ταυτόχρονες προβολές, μαζί με άλλα αντικείμενα, θα μας αφηγηθούν μια μικρή ιστορία.
Επιλεγμένες εικόνες του Άλεξ Παπαϊωάννου και της Δανάης Σίμου αναμειγνύονται και λειτουργούν παράλληλα ως βρόχος υπαινικτικών σκέψεων των δημιουργών.
Και όλα αυτά μεταξύ αλλων στην έκθεση Nameless
Info για την έκθεση Nameless: 23 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θέτουν ερωτήματα και προτείνουν τις δικές τους αφηγήσεις μέσα από ηχητικά έργα, βίντεο, εγκαταστάσεις και performance.
H νεοσύστατη πλατφόρμα TILT παρουσιάζει την πρώτη της έκθεση με τίτλο Nameless η οποία φιλοξενείται στην αίθουσα Beau Rivage, στο Λουτράκι και περιλαμβάνει έργα σύγχρονων Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών γύρω από τις προκλήσεις και τις εμπειρίες της εποχής μας.
Σήμερα, οι συνεχείς αλλαγές δημιουργούν μια συνθήκη αβεβαιότητας όπου ο άνθρωπος πολλές φορές παρίσταται ως απλός παρατηρητής. Οι αλλαγές στους πολιτικούς και κοινωνικούς μηχανισμούς, οι υποσχέσεις της συνεχώς εξελισσόμενης τεχνολογίας, οι νέοι κανόνες και τρόποι επιβίωσης δημιουργούν μια φρενήρη ατμόσφαιρα, στην οποία καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε. Η καθημερινή εμπειρία φαίνεται να περιορίζεται και να ακολουθεί μια απρόβλεπτη τροχιά, όπου συχνά δεν είναι εύκολο να της αποδώσουμε νόημα. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον επισφάλειας και ταχύτητας, οι όροι του παιχνιδιού αναπροσαρμόζονται διαρκώς, αφήνοντας συνήθως μικρό περιθώριο για αντιδράσεις.
Έτσι το αντικείμενο της έκθεσης Nameless είναι:
Πρώτον, μέσα από τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση γίνεται μια εκτενής αναφορά σε καταστάσεις και εμπειρίες αυτού του (ευ)μεταβολισμού και σε θέματα που αφορούν τις απότομες αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία και τις ανεξερεύνητες αντιδράσεις της ύπαρξης απέναντι σε αυτές.
Δεύτερον, η ονοματοθεσία. Πράξη που συνίσταται πρωτίστως στην ικανότητα μας να ονοματίζουμε φαινόμενα με την κυριολεκτική έννοια, διαμορφώνοντας έτσι τις ιδιότητες που αυτά έχουν ή εμείς τους αποδίδουμε. Η πράξη αυτή συνιστά πράγματι δύναμη διότι: δημιουργούμε έναν τρόπο για να επικοινωνούμε καλύτερα μεταξύ μας, και παράλληλα οργανώνουμε συμβολικά συστήματα, τα οποία διαμορφώνουν την αντίληψη μας για τον κόσμο γύρω μας και από τα οποία εξαρτάται η ζωή μας.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Μπάμπης Βενετόπουλος, Λίνα Θεοδώρου, Έυα Παπαμαργαρίτη, Νεκτάριος Παππάς, Γιούλα Χατζηγεωργίου, Τζάνις Ραφαηλίδου, Medea Electronique, Tony Maslic, Γιάννης Ισιδώρου, Καλλιόπη Λεμού, Mika Rottenberg, Στέλιος Ντεξής & Μυρτώ Βουνάτσου, Νίκος Αρβανίτης, Άλεξ Παπαϊωάννου, Δανάη Σίμου.
Χώρος έκθεσης: BEAU RIVAGE Ποσειδώνος 1, Ακτή Λουτρακίου
Διάρκεια έκθεσης: 4/8/2017 έως 20/8/2017