Sid Grossman – Η κοινωνική και πολιτική ματιά στη φωτογραφία του

Sid Grossman

Μια φωτογραφία δεν είναι απλά υποκατάστατο μιας ματιάς. Είναι μια οξυμένη όραση. Είναι η αποκάλυψη νέων και σημαντικών γεγονότων.

Sid Grossman

Ο Sid Grossman (1913-1955) γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Κατά τη διάρκεια των γυμνασιακών του χρόνων στο Μπρονξ έγινε ένας μανιώδης φωτογράφος και εντάχθηκε στο Camera Club. Το 1936, με τον φωτογράφο, Sol Libsohn, ίδρυσε το Photo League με σκοπό να χρησιμοποιήσει και να προωθήσει τη φωτογραφία ως εργαλείο για την επίτευξη κοινωνικών αλλαγών. Το Photo League πραγματοποίησε διαλέξεις, μαθήματα δημιουργικής φωτογραφίας, φωτογραφικές εκθέσεις και έργα και κυκλοφόρησε ένα μηνιαίο δελτίο με τίτλο Photo Notes. Ως διευθυντής και δάσκαλος του Photo League, ο Grossman είχε τεράστια επίδραση σε μεγάλο αριθμό φοιτητών που μελετούσαν μαζί του, όπως οι Weegee, Lisette Model, Leon Levinstein, Ruth Orkin, Arthur Leipzig, Rebecca Lepkoff και πολλοί άλλοι.

Sid Grossman – Apartment Windows and Washing Lines 1940s

Το έργο του φωτογράφου είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους να καταλάβουν τον κόσμο γύρω τους.

Sid Grossman

Ο Sid Grossman εστίασε την κάμερά του στο άμεσο περιβάλλον του. Δέχθηκε τη φωτογραφία ως εργαλείο για την κοινωνική ευαισθητοποίηση, με την ηθική επιταγή να προσφέρει νέους τρόπους να δει και να καταγράψει την πραγματικότητα. Κάλεσε τους μαθητές του από το Photo League να καλλιεργήσουν προσωπικές και ηθικές σκέψεις για το περιβάλλον τους, ενθαρρύνοντας την προσωπική τους ματιά ώστε να αναπτύξουν έργο σημαντικότερο από ένα αυστηρό ντοκιμαντέρ. Αυτή η προσωπική και πολιτική ιδεολογία έσπρωξε τον Sid Grossman να παράγει εικόνες που απεικόνιζαν τους φτωχούς και τους άπορους και τελικά τον έβαλε υπό έρευνα του FBI.

Sid Grossman

Το Photo League τελικά έπαψε να λειτουργεί το 1951, όταν ορισμένα από τα μέλη του κατηγορήθηκαν ως κομμουνιστές και ότι συμμετείχαν σε ανατρεπτικές πολιτικές δραστηριότητες κατά του Joseph McCarthy στην εκστρατεία κατά της “αντι-αμερικανικής δραστηριότητας”.

Κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, τα έργα του Grossman επικεντρώθηκαν στην πολεμική σύρραξη, φωτογραφίζοντας δραστηριότητες του Ερυθρού Σταυρού, εθελοντές φοιτητές, που εργάζονται σε αγροτικές εργασίες και στη φροντίδα μικρών παιδιών. Ο Grossman προσχώρησε στο στρατό το 1943 και εγκαταστάθηκε στον Παναμά.

Sid Grossman

Κατά τη διάρκεια του 1945 ταξίδεψε στη Γουατεμάλα και στα νησιά Γκαλαπάγκος και εκεί παρήγαγε ένα σπουδαίο φωτογραφικό έργο, όπου οι φωτογραφίες του έβγαζαν μια σκληρή, κινηματογραφική ποιότητα.

Η αισθητική δεν αντιμετωπίζεται για τη φωτογραφική κάμερα ως απομονωμένη οντότητα. Η αισθητική, στην πραγματικότητα, είναι αδιαχώριστη από το σκοπό του φωτογράφου και τη χρήση του θέματος. Όταν η φωτογραφία αποτυγχάνει … είναι συνήθως επειδή έχει επιβληθεί ψευδής διαχωρισμός στη μορφή και το περιεχόμενο.

Sid Grossman

Sid Grossman

Τα πιο παραγωγικά του χρόνια ως φωτογράφος είναι λίγο μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όπου φωτογράφισε το Coney Island στα καλοκαίρια του 1947 και το 1948 και το φεστιβάλ San Gennaro στην Mulberry Street στην Μικρή Ιταλία του Μανχάταν το 1948.

Sid Grossman

Ο Grossman πέρασε τα καλοκαίρια στο Provincetown της Μασαχουσέτης μετά το 1949, όπου σπούδασε ζωγραφική με τον Hans Hofmann και άνοιξε σχολή φωτογραφίας. Το μεταγενέστερο έργο του επικεντρώθηκε στο τοπίο και τους ανθρώπους του Cape Cod και δημοσιεύθηκε μεταθανάτια στο βιβλίο του 1959 με τίτλο «Ταξίδι στο ακρωτήριο».

Sid Grossman