Ron Galella – Ο αξεπέραστος paparazzo

Ron Galella – Ο αξεπέραστος paparazzo

Ron Galella

Ο Ron Galella, ο φωτορεπόρτερ που ονόμασε το Newsweek έναν «εξαιρετικό παπαράτσο» και η δουλειά του οποίου βοήθησε να προσδιοριστεί η κουλτούρα των διασημοτήτων όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, πέθανε πρόσφατα, στις 30/4/2022. Ήταν 91 ετών.
Ο Ron Galella θεωρείται ευρέως «ο νονός των Αμερικανών παπαράτσι», και έχει φωτογραφήσει ηθοποιούς του Χόλλυγυντ και διασημότητες, όπως Elizabeth Taylor, Jacqueline Kennedy Onassis, Marlon Brando (που του έσπασε το σαγόνι το 1973 μετά από αδιάκριτη φωτογράφιση του).

Η εικόνα ίσως περιέχει Αξεσουάρ για γραβάτα ρούχων Diana Vreeland Human Person David Bowie και πουκάμισο
Ron Galella

“Η δουλειά μου είναι γεμάτη με κινδύνους, απειλές, περιστασιακή βία και μερικές φορές την απαραίτητη ανοησία που ταπεινώνει και γελοιοποιεί” έχει δηλώσει προκλητικά, “αλλά δεν με νοιάζει. Βλέπω τον εαυτό μου ως κοσμήτορα των αμερικανικών παπαράτσι”.

Γεννημένος το 1931 από Ιταλούς μετανάστες, η έλξη του Galella για την ομορφιά και τη δημιουργικότητα ξεκίνησε στο σπίτι του στο Μπρονξ, όπου η μητέρα του, εξηγεί ο Geoffrey Croft, φωτογράφος και συντάκτης που συνεργαζόταν στενά με τον Galella, «ασχολούνταν πολύ με τη γοητεία και τη μόδα».

Άρχισε να υπηρετεί ως φωτογράφος στην Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας, στη συνέχεια παρακολούθησε το Art Center College of Design για φωτορεπορτάζ.

“Οφείλω την καριέρα μου στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, η οποία με εκπαίδευσε ως φωτογράφο κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας”, είπε (Vanity Fair το 2015). Στη συνέχεια, μετά τις  σπουδές του επέστρεψε στο σπίτι στη Νέα Υόρκη, όπου, όπως είπε στο Vanity Fair, “οι δρόμοι έγιναν το στούντιο μου. Έφτιαξα ένα φωτογραφικό εργαστήριο στο υπόγειο του πατέρα μου και άρχισα να κάνω κάτι που δεν γινόταν, το οποίο ήταν η σύλληψη του αυθορμητισμού”.

Σε αντίθεση με τους φωτογράφους Bill Cunningham και Weegee, οι οποίοι ήταν περισσότερο γνωστοί για την τεκμηρίωση σκηνών μόδας και εγκλήματος αντίστοιχα, το επίκεντρο του Galella ήταν η “αφύλακτη διασημότητα”. Νομίζω ότι [οι διασημότητες] είναι ενδιαφέροντες άνθρωποι. Είναι, δεν ξέρω, η αίγλη, το χάρισμά τους ή κάτι τέτοιο. Όλοι έχουμε αυτή την περιέργεια… είναι η Liz Taylor τόσο λαμπερή όσο απεικονίζεται στην οθόνη; Προσπαθώ να δείξω ότι είναι άνθρωποι, ότι είναι απλοί άνθρωποι που κάνουν κοινά πράγματα”.

Η εικόνα ίσως περιέχει Jacqueline Kennedy Onassis Clothing Apparel Lee Radziwill Human Person and Sleeve
Ron Galella

Έτσι, όπως αναφέρθηκε φωτογραφικά αιχμαλώτισε την Kate Moss με slip dresses της δεκαετίας του ’90, τη Madonna, τον Marlon Brando και, φυσικά, τη Jacqueline Kennedy, το αγαπημένο του θέμα, και το έκανε με τρόπους που κάνουν τη διασημότητα πιο προσιτή στον θεατή. Η επιμονή του Galella, την οποία ορισμένοι θεωρούσαν ως «καταδίωξη», τον οδήγησε σε δικαστικές υποθέσεις, περιοριστικά μέτρα και σωματικές διαμάχες. Απόφαση Δικαστηρίου τον διέταξε να μείνει σε κάποια απόσταση από τη Ζακλίν Ωνάση και την οικογένειά της. Η πρώτη κυρία ήταν κάτι περισσότερο από το αγαπημένο θέμα του Galella, ήταν γνωστός ως η «σκιά της». Το 1974 συγκέντρωσε τις φωτογραφίες του της Ζακλίν Ωνάση σε ένα βιβλίο που τώρα τιτλοφορείται Jacqueline: My Obsession. (Κάποια στιγμή μάλιστα έβγαινε και με την υπηρέτρια του Ωνάση, υποστηρίζοντας ότι ανακάτευε δουλειές και ευχαρίστηση). Εδώ θα πρέπει να ειπωθεί οτι η ιδια η δικαστική απόφαση σε κάποιο σημείο της νομικής σκέψης αναφέρει, ενώ ζήτησε από τη φωτογράφο να διατηρήσει μια συγκεκριμένη απόσταση από τον Ωνάση και την οικογένειά της “μια διασημότητα είναι δημόσιο πρόσωπο σε δημόσιους χώρους και, σε αυτούς τους χώρους, παραιτείται από το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα.”

Με τον καιρό, ο Galella έγινε διάσημος (και διαβόητος) από μόνος του. Ο Andy Warhol τον ανακήρυξε αγαπημένο του φωτογράφο. Είχαμε την «ίδια κοινωνική ασθένεια», είπε αργότερα ο Galella. Οι δυο τους είχαν κοινό ενδιαφέρον για τις μορφές τέχνης που αιχμαλώτιζαν τους γρήγορους και εμπορευματοποιημένους κόσμους στους οποίους ζούσαν.

Η εικόνα ίσως περιέχει Αξεσουάρ γραβάτας ανθρώπινου προσώπου Αξεσουάρ Κοστούμι Παλτό Ρούχα Πανωφόρι Ένδυση και τρίποδο
Ron Galella

Τι κάνει το έργο του τόσο ενδιαφέρον; Αντί να θέλει να εκθέσει τα θέ(ύ)ματά του, ο Galella φαινόταν να αποκαλύπτει την ανθρωπιά τους. Η δύναμη αυτών των αφύλακτων στιγμών βασίζεται στο πώς έρχονται σε αντίθεση με τη λαμπερή μυθοπλασία της διασημότητας που ο φωτογράφος, και πολλοί άλλοι, θέλουν και πρέπει να πιστέψουν. Εμφανής  στο έργο του Galella είναι η κατανόηση της συνύπαρξης πραγματικότητας και μυθοπλασίας. του χρονικού και του εφήμερου, και η πεποίθηση ότι ένα στατικό αντικείμενο (μια φωτογραφία) μπορεί να διατηρήσει τη ζωή, τη διάθεση και την κίνηση για πάντα.

Η εικόνα ίσως περιέχει Ανθρώπινο πρόσωπο και πρόσωπο Grace Kelly
Ron Galella

Το έργο του Galella έχει εμφανιστεί σε εκατοντάδες περιοδικά και εφημερίδες, συμπεριλαμβανομένων των Vanity Fair, Rolling Stone, The New York Times, The New Yorker και Life. Φωτογραφίες του εκτίθενται κι έχουν εκτεθεί στο Tate Modern στο Λονδίνο και στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, μεταξύ άλλων.

Ron Galella – Ο αξεπέραστος paparazzo