Richard Misrach

Richard Misrach

Η ομορφιά μπορεί να είναι ένας πολύ ισχυρός μεταφορέας δύσκολων ιδεών

Richard Misrach

Ο Αμερικανός φωτογράφος Richard Misrach πέρασε τα τελευταία σαράντα χρόνια διασχίζοντας τις ερήμους, τις αλυκές και τα ποτάμια των ΗΠΑ και του εξωτερικού, καταγράφοντας το εύρος του τοπίου και την περίπλοκη σχέση μας με αυτό.

Richard Miscrah

Οι διάσημες έγχρωμες φωτογραφίες του τοπίου σε μεσαίο format του Misrach είναι υπέροχες και ανησυχητικές συνάμα. Αιχμαλωτίζει χώρους που είναι άδειοι από ανθρώπινες μορφές, αλλά με απόκοσμη στίξη από την ανθρώπινη παρουσία. Φωτογραφίζει τοποθεσίες όπως τα μολυσμένα ποτάμια του Μισισιπή γνωστά ως Cancer Alley, μαζικούς τάφους ζώων στην έρημο της Νεβάδα, έρημες τοποθεσίες δοκιμών βομβών, τα σύνορα μεταξύ ΗΠΑ και Μεξικού—και τα περάσματα μέσα από την έρημο που ακολουθούν οι άνθρωποι σε μια προσπάθεια να τη διασχίσουν. Το έργο του προσφέρει μια μοναδική εικόνα για τα σύγχρονα δρώμενα.

Για περισσότερα από 50 χρόνια, η Misrach φωτογραφίζει το δυναμικό τοπίο της αμερικανικής Δύσης μέσα από έναν περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένο και πολιτικά οξυδερκή φακό. Οι οπτικά σαγηνευτικές, μεγάλης κλίμακας έγχρωμες όψεις του καταγράφουν δυναμικά τις καταστροφικές οικολογικές επιπτώσεις της ανθρώπινης παρέμβασης, της βιομηχανικής ανάπτυξης, των πυρηνικών δοκιμών και της πετρελαιοχημικής ρύπανσης στον φυσικό κόσμο. 

Richard Miscrah

Δεδομένου του πόσο στενά το έργο του Misrach αφορά στα τρέχοντα γεγονότα, θα μπορούσε να διαβαστεί ως ντοκιμαντέρ, αλλά η αισθητική ευαισθησία με την οποία προσεγγίζει τη φωτογραφία τον ευθυγραμμίζει περισσότερο με την παράδοση της ζωγραφικής. Σε μια συνέντευξή ο Misrach σημείωσε: «Η καριέρα μου, κατά κάποιο τρόπο, αφορούσε την πλοήγηση σε δύο άκρα: το πολιτικό και το αισθητικό».

Ο Misrach είναι περισσότερο γνωστός για το «Desert Cantos» – θεωρείται ευρέως το σπουδαιότερο έργο του – στο οποίο εξετάζει προσεκτικά την ανθρώπινη παρέμβαση στο τοπίο. Ένα πρόσφατο κεφάλαιο της σειράς, Border Cantos, που έγινε σε συνεργασία με τον πειραματικό συνθέτη Guillermo Galindo, εξερευνά τις αόρατες πραγματικότητες των συνόρων ΗΠΑ-Μεξικό.

Richard Miscrah

Άλλα αξιοσημείωτα έργα του περιλαμβάνουν μια μακροχρόνια μελέτη του καιρού, του χρόνου, του χρώματος και του φωτός, όπως το Golden Gate, την τεκμηρίωση του βιομηχανικού διαδρόμου κατά μήκος του ποταμού Μισισιπή, γνωστού ως “Cancer Alley”.  Ακόμα το On The Beach είναι μια εναέρια προοπτική της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης και απομόνωσης.

Είναι δύσκολο για την τέχνη να λύνει πραγματικά προβλήματα, αλλά έχω καταλήξει να πιστεύω ότι η τέχνη είναι ένας σημαντικός τρόπος επικοινωνίας, όχι μόνο με τις σημερινές γενιές, αλλά και τις μελλοντικές γενιές

Richard Misrach

Ο Richard Misrach γεννήθηκε στο Los Angeles  το 1949 και έχει λάβει πτυχίο ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο της California στο Berkeley. 

Ο Misrach ξεκίνησε την καριέρα του στο Berkeley της California, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, φωτογραφίζοντας τις αντιπολεμικές διαδηλώσεις που συμβαίνουν σε όλη την πόλη. Η πρώτη του μεγάλη σειρά φωτογραφιών, Telegraph 3 AM (1974), απεικόνιζε τον άστεγο πληθυσμό της Telegraph Avenue στο Berkeley. Ο Misrach συνειδητοποίησε ότι το έργο απέτυχε να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του για κοινωνικούς ακτιβιστές και αντ’ αυτού έστρεψε την κάμερά του στις ερήμους της νότιας California, της Nevada και της Arizona. Η συνεχιζόμενη σειρά του, Desert Cantos , αποτελείται από ομάδες που απεικονίζουν τις οικολογικές της ανθρώπινης παρέμβασης στο τοπίο της ερήμου. Ένα πιο πρόσφατο κεφάλαιο, Border Cantos , αποτυπώνει το πάθος των συνόρων των 2000 μιλίων μεταξύ των ΗΠΑ και του Mexico, συμπεριλαμβανομένου του συνοριακού τείχους και των τεχνουργημάτων της μετανάστευσης – ρούχα, βαρέλια νερού, σκάλες – που άφησαν πίσω. Οι άλλες σειρές του καλλιτέχνη περιλαμβάνουν: Golden Gate , μια μελέτη της διάσημης γέφυρας; Στην παραλία, εναέρια θέα των θαμώνων και των λουομένων. και Destroy This Memory , μια καταγραφή των γκράφιτι που βρέθηκαν μετά τον τυφώνα Κατρίνα.

Richard Miscrah