Ormond Gigli
Ο Ormond Gigli ήταν ένας νεαρός φωτογράφος το 1960. Είχε ένα λιτό στούντιο στη Νέα Υόρκη, στην οδό East 68th St. , και συχνά κοίταζε έξω από το παράθυρό του ένα παλιό, ετοιμόρροπο κτίριο Beaux Arts – εγκαταλελειμμένο και άδειο. Η εικόνα εντυπώθηκε στο μυαλό του και φανταζόταν στα όνειρά του: «Τι θα γινόταν αν υπήρχαν όμορφες γυναίκες σε όλα τα παράθυρα;» Αυτό το επαναλαμβανόμενο όνειρο ώθησε τον Gigli να προσπαθήσει να ζωντανέψει αυτό το όραμα.
Κάποια στιγμή έμαθε ότι το κτίριο επρόκειτο να κατεδαφιστεί. Δεν είχε τα χρήματα να πληρώσει για επαγγελματίες μοντέλα. Έτσι, επικοινώνησε με τον εργοδηγό του κτιρίου και τον έπεισε να του δώσει ένα χρονικό διάστημα 2 ωρών για να εργαστεί, να καθαρίσει τα παράθυρα … Επικοινώνησε με ένα πρακτορείο μοντέλων στο οποίο εργαζόταν και ζήτησε από μοντέλα να προσφερθούν εθελοντικά για να φωτογραφηθούν στη φωτογραφία των «ονείρων» του. Έπρεπε να φορούν ό,τι ήθελαν και να εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος.
Δεδομένου ότι το κτίριο είχε αποσυνδεθεί από ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο, υπήρχε μια τεράστια τρύπα στο πεζοδρόμιο. Έτσι, χωρίς να φοβάται να ζητήσει μια χάρη, επικοινώνησε με το Δημαρχείο και ζήτησε άδεια να παρκάρει η Rolls Royce στο πεζοδρόμιο για τον χρόνο που ήταν απαραίτητος για να στηθεί η φωτογραφία. Στη συνέχεια, τοποθέτησε τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης της συζύγου του, προσπαθώντας να συνδυάσουν χαλαρά τα ρούχα τους με τα 30 παράθυρα. Μερικά ήταν αρκετά τολμηρά ώστε να στάθηκαν έξω από το παράθυρο και τα υπόλοιπα πλαισιώθηκαν από το παράθυρο. Με τρία επιπλέον μοντέλα – 2 στον δρόμο και ένα στο ισόγειο, η φωτογραφία ήταν ολοκληρωμένη.
Επανάληψη των μορφών, πυκνή δομή της, συμπίεση του χώρου, σαγηνευτική χρήση του χρώματος και όμορφες γυναίκες που κοιτάζουν την κάμερα είναι τα χαρακτηριστικά αυτής της καλοφτιαγμένης εικόνας. Ωστόσο, η δύναμη και η δημοτικότητα του «The Girls In The Windows» δεν μπορούν να εξηγηθούν τόσο εύκολα.

Ormond Gigli
Σε μια εποχή όπου όλοι φωτογραφίζουν και τραβούν φωτογραφίες, θυμόμαστε όλο και λιγότερο από αυτά που βλέπουμε. Ο Ormond Gigliι είχε μια πλούσια καριέρα και συνέχισε να παράγει εξαιρετικές φωτογραφίες μόδας, καμπάνιες προϊόντων, διαφημιστικές εικόνες κινηματογραφικών ταινιών, και οι φωτογραφίες του αναπαράχθηκαν γενναιόδωρα σε πολλά από τα κορυφαία περιοδικά για πάνω από 30 χρόνια. Ωστόσο, το “The Girls in The Windows” έχει καταφέρει αυτό που έχει πετύχει το απειροελάχιστα μικρό ποσοστό των φωτογραφιών. Είναι μια φωτογραφία της οποίας η καλλιτεχνία, η επίδραση και η φωτεινότητα έχουν ξεπεράσει τον χρόνο. Όπως ακριβώς ο Gigli πρέπει να ένιωσε αυτή τη μεγάλη σύνδεση με τα μοντέλα, την τοποθεσία και το όνειρό του – εμείς συνδεόμαστε με το πνεύμα, την ελευθερία και τη χαρά της εικόνας.

Ormond Gigli
Ο Ormond Gigli (1925–2019) ήταν Αμερικανός φωτογράφος, του οποίου η ευέλικτη καριέρα αποτύπωσε την αίγλη και το θάρρος της κουλτούρας των μέσων του 20ού αιώνα. Γεννημένος στη Νέα Υόρκη το 1925, απέκτησε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή ως έφηβος και αποφοίτησε από τη Σχολή Μοντέρνας Φωτογραφίας το 1942. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ως φωτογράφος, αποκτώντας ανεκτίμητη εμπειρία στην επεξεργασία και τη λήψη εικόνων υπό πίεση.
Μετά τον πόλεμο, ο Gigli μαθήτευσε για λίγο στο φωτογραφικό πρακτορείο Rapho. Το 1952, ένας συντάκτης του Life τον επέλεξε για να αντικαταστήσει τον Robert Capa για μια σειρά πορτρέτων διασημοτήτων, και την ίδια χρονιά το Life τον έστειλε να καλύψει τις επιδείξεις μόδας του Παρισιού – το ντεμπούτο του στο κέντρο εδραίωσε τη φήμη του ως φωτογράφου μόδας. Το 1954 άνοιξε ένα στούντιο στην East 65th Street του Μανχάταν, όπου φωτογράφιζε θεατρικές προσωπικότητες, χορευτές και αστέρες του κινηματογράφου. Τα πρωτοποριακά πορτρέτα του περιλαμβάνουν πρώιμες φωτογραφίες της Sophia Loren, της Anita Ekberg, της Marlene Dietrich, της Judy Garland, του John F. Kennedy και της Marilyn Monroe, πολλές από τις οποίες εμφανίστηκαν στα εξώφυλλα και στις εσωτερικές σελίδες των Life , Time , Paris Match , Collier’s και Saturday Evening Post .

Ormond Gigli – Anita Ekberg

Ormond Gigli – Richard Burton
Η σκηνοθετική προσέγγιση του Gigli στη φωτογραφία —η ανάδειξη πολύπλοκων, μερικές φορές επικίνδυνων σκηνικών— απέδωσε ειλικρινείς αλλά σχολαστικά συντεθειμένες λήψεις που αποκαλύπτουν τόσο την προσωπικότητα όσο και τη διαδικασία. Η φωτογραφία του στα 1960, Girls in the Windows (μοντέλα διατεταγμένα στην πρόσοψη ενός κτιρίου από καφέ πέτρα απέναντι από το στούντιό του), έγινε μια από τις πιο stylish και πιο εισπρακτικές εικόνες όλων των εποχών, απεικονίζοντας τον συνδυασμό ευφάνταστης σκηνοθεσίας και τεχνικής μαεστρίας που πραγματοποίησε.

Ormond Gigli
Τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, ο Gigli επεκτάθηκε στη διαφήμιση, ενώ παράλληλα συνέχισε να αναλαμβάνει εκδοτικές εργασίες που τον ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο. Το έργο του έχει εκτεθεί στο Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας και έχει συμπεριληφθεί σε ανθολογίες μόδας και πορτρέτου. Μέχρι τον θάνατό του το 2019, παρέμεινε φημισμένος για ένα σύνολο έργων που εκτείνονται από πορτρέτα διασημοτήτων, street fashion και ευρηματικά αυτοσχέδια έργα – το καθένα με έναν σπάνιο συνδυασμό κομψότητας, ενσυναίσθησης και θεατρικού στυλ.

Ormond Gigli – Girl in the light
Μια ακόμη θρυλική φωτογραφία του ήταν το «Girl in the Light». Για το «Girl in the Light», το 1967, ο Ormond Gigli χρησιμοποιούσε ένα φως 5000 watt, το οποίο χρησιμοποιούνταν ευρέως στην κινηματογραφική παραγωγή εκείνη την εποχή. Ο φωτογράφος αποφάσισε να ενσωματώσει το ισχυρό φως σε ένα πιο προσωπικό έργο. Δεδομένων των μεγάλων διαστάσεων του φωτιστικού, ρώτησε το μοντέλο αν θα ήταν πρόθυμη να ποζάρει μέσα στο φως. Η εικόνα που προέκυψε χαρακτηρίζει την προσαρμοστικότητα του Gigli ως φωτογράφου. Ο δημιουργικός αυτοσχεδιασμός του φωτογράφου αναδύεται ανά πάσα στιγμή και η ικανότητά του να ενεργεί με βάση μια δημιουργική σπίθα μεταδίδει τη μεγάλη ικανότητα να συνδυάζει τη φαντασία, την ευρηματικότητα και την αποφασιστικότητά του στη δημιουργία μοναδικών και αξέχαστων εικόνων από ευκαιρίες που βρήκε.

Ormond Gigli – Girl in the light
Τοποθετώντας μια πηγή φωτός πίσω από το φωτιστικό, δημιουργεί την ψευδαίσθηση του μοντέλου να ακτινοβολεί φως στη θέση της λάμπας. Το λαμπρό μοντέλο γίνεται το μοναδικό επίκεντρο της εικόνας, απορροφημένο στη διαύγειά της. Η σύνθεση της εικόνας είναι σαγηνευτική και δημιουργεί μια γαλήνια αισθητική μέσα σε ένα ιδιότροπο πλαίσιο. Είναι παιχνιδιάρικη και κομψή, ενώ ταυτόχρονα σαγηνευτική και απίθανη. Η φωτογραφία παρουσιάζει την κυριαρχία του Gigli στη σύνθεση, τον φωτισμό, τη χρήση του θέματος και το πλαίσιο. Περιλαμβάνοντας χαρακτηριστικά που την καθιστούν σήμα κατατεθέν της εφευρετικότητάς του. Η μυστηριώδης γοητεία της φωτογραφίας είναι επίσης περίεργα οικεία, ίσως επειδή θυμίζει την σπάνια αναφερόμενη αλλά καθομιλουμένη τάση του 19ου αιώνα του μοτίβου του κοριτσιού στο φεγγάρι. Ο Ormond Gigli αποτυπώνει κρυφά μια σύγχρονη εκδοχή ενός πανάρχαιου συμβόλου με ανάλαφρο τρόπο.
Ο Ormond Gigli δημιούργησε πολλές ακόμη αξιομνημόνευτες εικόνες, από το «Girls in the Windows» μέχρι άλλα διάσημα και αξιοσημείωτα προφίλ και διαφημίσεις, συμμετέχοντας στην καταγραφή στιγμών που έχουν ξεπεράσει τις χρονικές τους περιόδους και δίνουν περαιτέρω βεβαιότητα στη σημασία της ευρηματικότητας και της ελευθερίας της δημιουργικότητας σε μια μεταπολεμική εποχή μετασχηματισμού και ευημερίας.

Ormond Gigli
Η προσπάθεια του Gigli να κεφαλαιοποιήσει το δικό του δημιουργικό πνεύμα σε όλες τις αποστολές του και η αγάπη του να ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο αναζητώντας τις φωτογραφίες του κατέστησαν δυνατή τη δημιουργία εμβληματικών εικόνων που τώρα θεωρούνται κλασικές.
Ormond Gigli






























































