Marjorie Content – η “αθόρυβη” φωτογράφος
Η φωτογράφος Marjorie Content κράτησε το έργο της σε μεγάλο βαθμό για τον εαυτό της. Σχεδόν δεν το παρουσίασε ποτέ. Μεταξύ των στενών φίλων της ήταν αρκετοί διάσημοι καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένου του φωτογράφου Alfred Stieglitz, της ζωγράφου Georgia O’Keeffe, του θεατρικού συγγραφέα Maxwell Anderson και του μυθιστοριογράφου Kay Boyle. Παρόλο που ποτέ δεν αναφέρθηκε στον εαυτό της ως καλλιτέχνη, δούλεψε σταθερά ως φωτογράφος τέχνης για δεκαπέντε χρόνια, χωρίς να το γνωρίζουν σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες φίλοι της.
Η Marjorie Content γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1895, κόρη του πλούσιου χρηματιστή του Μανχάταν, Harry Content και της συζύγου του Ada. Σπούδασε στο ιδιωτικό σχολείο της Miss Finch, που ιδρύθηκε στην Upper East Side το 1900. Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, συνάντησε τον φωτογράφο Alfred Stieglitz και έγιναν δια βίου φίλοι.
Το 1914, η Content εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 19 ετών για να παντρευτεί τον συγγραφέα Harold Loeb. Το 1919, η Content έγινε διευθύντρια του βιβλιοπωλείου The Sunwise Turn, βιβλιοπωλείου που ανήκε και λειτουργούσε αποκλειστικά από γυναίκες. Το βιβλιοπωλείο ήταν ένας πυρήνας καλλιτεχνικού και πολιτικού ριζοσπαστισμού.
Η Content και ο Loeb χώρισαν το 1921 και το διαζύγιό τους έγινε οριστικό το 1923. Η Content ξεκίνησε σοβαρή φωτογραφία ενώ παντρεύτηκε τον δεύτερο σύζυγό της, τον ζωγράφο Michael Carr. Παρά τις αναφορές ότι ο Stieglitz της δίδαξε τεχνικές, ορισμένοι μελετητές πιστεύουν ότι ήταν η φίλη της η φωτογράφος Consuelo Kanaga.
Τα ταξίδια της στη Δύση επηρέασαν το στυλ της προς μια πιο φορμαλιστική αισθητική. Εργάστηκε για λίγο για το Γραφείο Ινδικών Υποθέσεων φωτογραφίζοντας την αγροτική ζωή των Αμερικανών ιθαγενών. Παντρεύτηκε για τρίτη φορά, με τον Leon Fleischman.
Στη δεκαετία του 1930 τα θέματά της ήταν επηρεασμένα από τη ζωγράφο και φίλη της Georgia O’Keeffe.
Τον Σεπτέμβριο του 1934, μια ημέρα μετά την ολοκλήρωση του διαζυγίου της από τον Leon Fleischman, η Content παντρεύτηκε τον συγγραφέα Jean Toomer στο Taos, στο Νέο Μεξικό. Ένας μελετητής περιγράφει το γάμο της με τον Toomer ως «καταδικασμένη συμμαχία», κατηγορώντας τη για το τέλος των χρόνων σοβαρής τέχνης της. Δεν συνέχισε να φωτογραφίζει πολύ.
Η Content σπάνια δημοσίευσε τις φωτογραφίες της και δεν εκτέθηκε ποτέ. Από τα τέλη του 20ού αιώνα και την άνοδο της εκτίμησης της φωτογραφίας και των γυναικών καλλιτεχνών, το έργο της απέκτησε ενδιαφέρον για συλλέκτες και ιστορικούς τέχνης. Οι φωτογραφίες της έχουν συλλεχθεί από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης και το Μουσείο Τέχνης Chrysler. Οι ατομικές εκθέσεις βασίστηκαν σε αυτήν και τα έργα της.
Marjorie Content