Lewis Hine – Οι φωτογραφίες του άλλαξαν τη νομοθεσία για την παιδική εργασία

Εάν μπορούσα να πω μια ιστορία με λόγια, δεν θα χρειαζόταν να ανασηκώσω τη φωτογραφική μηχανή

Lewis Hine

 

Lewis Hine

Ο Lewis Hine γεννήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1874. O πατέρας του  παλαίμαχος του εμφυλίου πολέμου, και η μητέρα του παιδαγωγός. Ο πατέρας του πέθανε σε ατύχημα το 1892 και το γεγονός αυτό ανάγκασε τον Hine να συντηρήσει οικονομικά την οικογένειά του. Η πρώτη του δουλειά ήταν σε ένα εργοστάσιο επίπλων επίπλων.

Ακολούθησαν και άλλες εργασίες. Ο Hine γνώρισε από πρώτο χέρι την εκμετάλλευση των νέων εργαζομένων και ήταν αποφασισμένος να ξεφύγει από αυτόν τον τύπο ζωής. Γνωρίστηκε με τον Frank Manny, ο οποίος ήταν διευθυντής του State Normal School στη γενέτειρά του, το Oshkosh. Με την ενθάρρυνση του Manny, ο Hine τελικά έγινε δάσκαλος και σπούδασε υπό την επίβλεψη δύο από τους πιο αναγνωρισμένους φιλελεύθερους εκπαιδευτικούς της εποχής: John Dewey και Ella Flagg Young.

Αργότερα, ο Manny και ο Hine αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα project για τους σπουδαστές, το οποίο σκοπό είχε να να τους δείξει τη σημασία του σεβασμού στους μετανάστες (εποχή που η εισροή μεταναστών στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν μεγάλη). Στα τέλη του 1904, ο Hine πραγματοποίησε την πρώτη του από τις πολλές επισκέψεις στο νησί Ellis για να τεκμηριώσει αυτό το project. Την ίδια χρονιά χρονιά έδειξε και την αγάπη του για τη φωτογραφία. Στα 1905, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα στην παιδαγωγική από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Lewis Hine

Μέσα σε δύο χρόνια από τη στιγμή που άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία, ο Hine είχε δημοσιεύσει αρκετά άρθρα σε σχετικά περιοδικά για την εκπαίδευση με σκοπό να προωθήσει τη φωτογραφία ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Ο Hine παρακολούθησε επίσης στο Columbia School μαθήματα Κοινωνικής Εργασίας. Η ενασχόλησή του με την κοινωνική εργασία τού άνοιξε πόρτες για αρκετές γνωρίμίες και τελικά ο Lewis Hine έγινε ανεξάρτητος φωτογράφος για την Εθνική Επιτροπή Παιδικής Εργασίας (NCLC), μια υπηρεσία που προήγαγε και βοηθούσε τη θέσπιση νόμων για την παιδική εργασία. Η παιδική εργασία εκείνη την εποχή ήταν εξαιρετικά κερδοφόρα και εξ αυτού πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων δεν επιθυμούσαν να αποδεχθούν ή να τηρήσουν τους νόμους.

Υπάρχει έργο που αποφέρει κέρδος στα παιδιά και υπάρχει εργασία που φέρνει κέρδος μόνο στους εργοδότες. Το αντικείμενο της απασχόλησης των παιδιών δεν είναι εκπαιδευτούν, αλλά να αποκτήσουν οι εργοδότες υψηλά κέρδη από την εργασία τους

Lewis Hine

Lewis Hine

Μέχρι το 1917, ο Hine ταξίδευε από τα βορειοανατολικά προς τον νότο, φωτογραφίζοντας τα παιδιά που εργάζονταν σε τρισάθλιες συνθήκες σε μύλους, εργοστάσια, ορυχεία, χωράφια και κονσερβοποιεία. Τις περισσότερες φορές ο Hine θα έπρεπε να μεταμφιέζεται για να εισχωρήσει σε αυτά τα μέρη. Άλλοτε ως πωλητή Αγίας Γραφής, πωλητής καρτ ποστάλ ή ως βιομηχανικός φωτογράφος για την καταγραφή μηχανημάτων. Η ζωή του θα απειλείτο αν ο ιδιοκτήτης του εργοστασίου ανακάλυπτε την πραγματική του ταυτότητα. Μόλις εισερχόταν στον χώρο εργασία, και υπό τη συνεχή πίεση μήπως ανακαλυφθεί, θα σημείωνε γρήγορα την ηλικία του παιδιού, την περιγραφή θέσης εργασίας και όλες τις σχετικές πληροφορίες σχετικά με τη μοναδική τους κατάσταση. Όταν ο Hine δεν μπορούσε να εισέλθει στο χώρο εργασίας, περίμενε υπομονετικά έξω και φωτογράφιζε τους ανθρώπους καθώς έφευγαν. Ο Hine θα χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες αυτές για δημοσίευση σε περιοδικά, φυλλάδια, βιβλία. Ο αντίκτυπος αυτών των φωτογραφιών στην κοινωνική μεταρρύθμιση ήταν άμεσος και βαθύς. Τελικά αυτές οι εικόνες βοήθησαν να πείσουν κυβερνητικούς αξιωματούχους ώστε να εφαρμόσουν αυστηρά τους νόμους κατά της παιδικής εργασίας.
Οι φωτογραφίες του ενέπνευσαν επίσης την έννοια της φωτογραφικής τέχνης, όχι λόγω του αντικειμένου, αλλά επειδή οι εικόνες του έδειξαν μια αλήθεια που διαφέρει δραματικά εξαιτίας του αναδυόμενου καλλιτεχνικού χαρακτήρα.

Η φωτογραφία μπορεί να φωτίζει το σκοτάδι και να εκθέτει την άγνοια

Lewis Hine

Lewis Hine

Στα φωτογραφικά δεδομένα της εποχής εκείνης στην Αμερική κυριαρχούσε ο Alfred Stieglitz, ο οποίος είχε συσπειρώσει γύρω του αρκετούς φωτογράφους μέσω της ομάδας του Photo-Secession. Ο Hine κάποτε αμφισβήτησε όλες αυτές τις μεθόδους και ομάδες γιατί από την αρχή θεωρούσε τη φωτογραφία, πέρα από μια μορφή τέχνης, ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Για τον Hine, η τέχνη της φωτογραφίας έγκειται στην ικανότητά της να ερμηνεύει τον καθημερινό κόσμο, την εργασία, τη φτώχεια, το εργοστάσιο, τον δρόμο, το νοικοκυριό. Δεν ήταν γι αυτόν η “ομορφιά” ή “προσωπική έκφραση.” Αναζητούσε πώς ζουν οι άνθρωποι. Σύμφωνα με τον Hine, η τέχνη και η ομορφιά βρισκόταν με τους ανθρώπους και εξ αυτού κατέγραφε την αλήθεια του απλού κόσμου. Φωτογραφικά, ο Hine έθεσε τα φωτογραφιζόμενα πρόσωπα απέναντί του και ζητούσε να κοιτάξουν ευθεία στην κάμερα. Κάποιος που θα έβλεπε τις εικόνες του δεν θα είχε άλλη επιλογή παρά να κοιτάξει κατευθείαν στο βλεμμα. Αυτός ο τύπος αντιπαράθεσης ήταν τολμηρός για την εποχή, αλλά αποτελεσματικός. Ο Hine έθεσε νέα πρότυπα σκέψης και πολλοί φωτογράφοι άρχισαν να βλέπουν τη δύναμη αυτών των εικόνων και άρχισαν να ακολουθούν την επιρροή του. Ο Hine κέρδισε την αναγνώριση και σύντομα του ανατέθηκαν και άλλες εργασίες.

Ήθελα να δείξω τα πράγματα που έπρεπε να διορθωθούν

Lewis Hine

Lewis Hine

Κατά τη διάρκεια του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου, ο Αμερικανικός Ερυθρός Σταυρός προσέλαβε τον Hine να φωτογραφίσει αποστολή στη Γαλλία και τα Βαλκάνια. Μετά τον πόλεμο εργάστηκε για την Εθνική Επιτροπή Φυματίωσης, την Επιτροπή Στέγασης κ. ά. Ο Hine δημοσίευσε μια σειρά φωτογραφικών δοκιμίων και διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο σε μια έρευνα στο Πίτσμπουργκ σχετικά με την ανισότητα των κοινωνικών συνθηκών και των συνθηκών διαβίωσης αυτής της βιομηχανικής πόλης.
Από αυτές τις διάφορες αποστολές προέκυψε ένα χαρτοφυλάκιο, το οποίο ο Hine ονόμασε “Πορτραίτα εργασίας”.

Μία από τις σημαντικότερες και διάσημες αποστολές του ήταν να φωτογραφίσει όλα τα στάδια κατασκευής του κτηρίου Empire State Building. Αυτό το έργο πρόσθεσε μια άλλη επικίνδυνη πτυχή στην καριέρα του Hine. Θα κρεμαστεί για να επιτύχει ορισμένες εναέριες απόψεις. Θα ξεφύγει από την κατασκευή του κτηρίου για να φωτογραφίσει και να συλλέξει πληροφορίες για τους εργαζόμενους μέσα στην οικοδομή. Έτσι προέκυψε το Men at Work, ένα εξαιρετικό, πρωτοποριακό βιβλίο εικόνων.

Lewis Hine

Ο Hine εστίασε επίσης τη φωτογραφική μηχανή του στις συνθήκες εργασίας των γυναικών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920 και του 1930. Φωτογράφισε τις γυναίκες στο χώρο εργασίας για την κάλυψη της Western Electric News. Επιπλέον ο Hine φωτογράφισε νοικοκυρές γιατί πίστευε πως η οικιακή εργασία πρέπει να αναγνωριστεί ως κανονική εργασία.

Οι αρχές της δεκαετίας του 1930 σημάδεψαν τις ΗΠΑ. Η περίοδος της Depression Era ξεκινούσε και ο Hine ήθελε να συμμετάσχει με τον Roy Stryker, ο οποίος ήταν επικεφαλής του σχεδίου FSA για την καταγραφή της ζωής των ανθρώπων της επαρχίας (βλ. Walker Evans, Dorothea Lange).

Ενώ οι φωτογραφίες μπορεί να μην ψεύδονται, οι ψεύτες όμως μπορούν να φωτογραφίσουν

Lewis Hine

H Berenice Abbott και η Elizabeth McCausland, μια ανερχόμενη κριτικός τέχνης, επισκέφθηκαν τον Hine λίγο πριν το θάνατό του και διοργάνωσαν μια αναδρομική έκθεση του έργου του με σκοπό να εκτιμηθεί εκ νέου το έργο του και να αναδειχθεί καλλιτέχνης που το όραμα και οι εικόνες είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην εξέλιξη του πολιτισμού.

Lewis Hine