Barbara di Maio – Είχα πάντα ένα πραγματικό πάθος για την οπτική ανθρωπολογία

Barbara di Maio – Είχα πάντα ένα πραγματικό πάθος για την οπτική ανθρωπολογία

1

Σύνταξη – Επιμέλεια συνέντευξης: Ευδοξία Φασούλα

English version

Βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την ενασχόλησή σου με την κοινωνική και ανθρωπολογική φωτογραφία. Πώς θα περιέγραφες αυτό το είδος φωτογραφίας και πώς εκκινήθηκες να μπεις σ’ αυτό;
Είχα πάντα ένα πραγματικό πάθος για την οπτική ανθρωπολογία. Δεν είμαι η ίδια ανθρωπολόγος, αλλά μου αρέσει να παρατηρώ και να μελετώ τα ανθρώπινα όντα, ιδίως από φωτογραφική άποψη. Όλα ξεκίνησαν με ένα βιβλίο του καταπληκτικού Ιταλού ανθρωπολόγου καθηγητή Paolo Apolito. Στο βιβλίο του La Religione degli Italiani, μιλάει για όλες τις πιο σημαντικές θρησκευτικές λιτανείες στην Ιταλία και περιλαμβάνει πολλές φωτογραφίες από την υπέροχη ανθρωπολόγο Annabella Rossi. Ήταν ένα τόσο εμπνευσμένο ανάγνωσμα για μένα, και λάτρεψα επίσης τη δουλειά της καταπληκτικής φωτογράφου Cristina Garcia Rodero!

Barbara di Maio

Πώς βίωσες τις σπουδές σου στη Νέα Υόρκη; Ξεχωρίζεις κάποιες πραγματικά επιδραστικές για σένα στιγμές;
Η Σχολή Φωτογραφίας στη Νέα Υόρκη και στη Ρώμη της Ιταλίας ήταν μόνο η αρχή ενός μακρού και υπέροχου ταξιδιού μάθησης και εξέλιξης στη φωτογραφία. Ήμουν τόσο τυχερή που είχα την ευκαιρία να σπουδάσω με μερικούς πραγματικά καταπληκτικούς δασκάλους, καθένας από τους οποίους μου άφησε μια μόνιμη εντύπωση. Εμβάθυνα τις τεχνικές μου δεξιότητες και την κατανόηση του φωτός, αλλά στη συνέχεια αποφάσισα να ακολουθήσω έναν διαφορετικό δρόμο, επιτρέποντας στο δικό μου μοναδικό στυλ και όραμα να ανθίσουν. Δεν έχω συγκεκριμένες αναμνήσεις, αλλά θυμάμαι ότι γνώρισα μερικούς πραγματικά εμπνευσμένους επαγγελματίες που με ενθάρρυναν να πιέσω τον εαυτό μου και να γίνω ο καλύτερος φωτογράφος που θα μπορούσα να γίνω.

Barbara di Maio

Ποιους φωτογράφους, πιστεύεις ότι κουβαλάς μέχρι σήμερα στη δική σου φωτογραφία;
Είμαι ευγνώμων στον υπέροχο δάσκαλό μου, Ernesto Bazan, που με ενέπνευσε και με καθοδήγησε στη φωτογραφία μου. Στη συνέχεια, υπάρχει η Letizia Battaglia, την οποία γνώρισα και παρακολούθησα ένα εργαστήριο μαζί της στη Νάπολη. Είναι τόσο μεγάλη πηγή έμπνευσης για μένα! Και φυσικά, υπάρχουν πολλοί άλλοι φωτογράφοι που με έχουν εμπνεύσει, συμπεριλαμβανομένης της Cristina Garcia Roeder, την οποία θεωρώ πραγματική μούσα στη ζωή μου. Η ανάγνωση βιβλίων φωτογραφίας άλλων φωτογράφων είναι επίσης μια μεγάλη πηγή έμπνευσης για μένα. Πάντα φροντίζω να διαβάζω όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία φωτογραφίας από διαφορετικούς φωτογράφους, συμπεριλαμβανομένων των σύγχρονων φωτογράφων!

Barbara di Maio

Κάποια στιγμή ίδρυσες την womeninstreetitaly μαζί με την Francesca Tiboni. Ποιοι οι στόχοι και το καλλιτεχνικό πνεύμα αυτής της γυναικείας φωτογραφικής κολλεκτίβας;
Η Francesca και εγώ γνωριστήκαμε στο Street Photography Festival στην Κωνσταντινούπολη και τα βρήκαμε αμέσως! Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και να προωθήσουμε τη γυναικεία φωτογραφία. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε περισσότερες γυναίκες να ασχοληθούν με τη φωτογραφία και να τους δώσουμε μια πλατφόρμα για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους τόσο στην Ιταλία όσο και στο εξωτερικό. Έχουμε πολλά συναρπαστικά σχέδια στα σκαριά, όπως εργαστήρια και εκθέσεις. Στο μέλλον, θα προσκαλούμε και θα επιλέγουμε τις γυναίκες φωτογράφους που μας ακολουθούν. Η σελίδα μας στο Instagram είναι ακόμα καινούργια, αλλά έχουμε ήδη μια μεγάλη κοινότητα υποστηρικτών!

Barbara di Maio

Ποια πιστεύεις ότι είναι τα χαρακτηριστικά της σύγχρονης Ιταλικής φωτογραφικής σκηνής;
Η Ιταλία είναι μια εξαιρετική χώρα για φωτογράφους! Είναι πηγή έμπνευσης να έχεις όμορφες πόλεις για να τις απαθανατίσεις με την κάμερα. Κάθε φωτογράφος έχει το δικό του μοναδικό όραμα για τη φωτογραφία δρόμου, η οποία αντικατοπτρίζει πραγματικά την προσωπικότητά του. Δεν υπάρχουν κανόνες ή μοντέλα που πρέπει να ακολουθήσεις, οπότε εξαρτάται απόλυτα από εσένα πώς θέλεις να εκφραστείς

Barbara di Maio

Πρόσφατα συμμετείχες στο Italian Street Photo Festival. Θα μπορούσες να μας περιγράψεις τη σημαντική αυτή εκδήλωση και ιδίως την προσωπική σου εμπειρία κατά τη διάρκειά της;
Ήταν μια τόσο όμορφη εμπειρία! Ο επίτιμος προσκεκλημένος, ο Martin Parr, έδωσε μια συναρπαστική ομιλία με τον Matt Stuart, και γνώρισα τόσους πολλούς υπέροχους φωτογράφους. Νομίζω ότι αυτές οι περιστάσεις είναι τόσο σημαντικές για να μοιραστούμε το πάθος μας και να ανταλλάξουμε απόψεις για την πορεία μας. Το επίπεδο των φωτογραφιών στον διαγωνισμό ήταν πραγματικά εντυπωσιακό, και οι Stefano Mirabella και Alex Liverani έκαναν φανταστική δουλειά. Ανυπομονώ ήδη για την επόμενη χρονιά!

Barbara di Maio

Από την πρώτη ατομική σου έκθεση, ‘Japan Katana Urban Cuts’, μέχρι σήμερα, ξεχωρίζεις κάποιες σημαντικές για σένα δημιουργικές στιγμές;
Έχω ζήσει τόσες πολλές δημιουργικές στιγμές από τότε! Η Ιαπωνία ήταν ένα απολύτως αξέχαστο ταξίδι. Δούλεψα πάνω στα χρώματα και πολύ πάνω στη φωτογραφία δρόμου, και ήταν ένα ταξίδι που οργανώθηκε απο τη Leica με τον φωτογράφο Eolo Perfido.

Barbara di Maio

Πώς οραματίζεσαι τον δημιουργικό σου εαυτό στο προσεχές μέλλον;
Είμαι σε αποστολή! Έχω κληθεί να καταγράψω την ιστορία των παραδόσεων, προκειμένου να αφήσω ένα ίχνος για όσους θέλουν να μάθουν και να μάθουν περισσότερα στο μέλλον. Δεν θέλω όλη η δουλειά μου να πάει χαμένη. Είμαι τόσο ενθουσιασμένη που νιώθω ότι μια μέρα πολλά από τα έργα μου θα αποτελέσουν μέρος του αρχείου λαϊκών παραδόσεων του Κεντρικού Ινστιτούτου για την Άυλη Κληρονομιά στη Ρώμη, με το οποίο έχω ήδη συνεργαστεί σε έργα.


Bio
Η Barbara Di Maio αφοσιώθηκε στη φωτογραφία από πολύ μικρή. Διερμηνέας συνεδρίων και μεταφράστρια, σπούδασε στο ICP, το Διεθνές Κέντρο Φωτογραφίας στη Νέα Υόρκη, όπου ανέπτυξε τη φωτογραφική της τεχνική στη φωτογραφία μόδας και πορτρέτου. Κέρδισε υποτροφία για το Master in Photojournalism and Reportage στη Σχολή Φωτογραφίας και Κινηματογράφου της Ρώμης. Για δέκα χρόνια επικεντρώθηκε κυρίως στην ανθρωπολογική και κοινωνική φωτογραφία, ερευνώντας και τεκμηριώνοντας τη λαογραφία και τις παλιές παραδόσεις στην Καμπανία και σε ολόκληρη την Ιταλία.
Το 2017 διοργάνωσε την πρώτη της ατομική έκθεση «Japan Katana Urban Cuts», μία ματιά χωρίς προηγούμενο στην Ιαπωνία και το Τόκιο, μία ανακατασκευή μέσα από ένα εικαστικό ταξίδι βασισμένο σε χρώματα και αναφορές στη νεωτερικότητα και τη φρενίτιδα της ιαπωνικής μητρόπολης. Οι φωτογραφίες της έχουν βραβευτεί και δημοσιευθεί σε διεθνή φωτογραφικά περιοδικά και από διεθνείς κολλεκτίβες. Με βάση το έργο της A’ Maschkarata, επιλέχθηκε από το Digital Archive Futuro Arcaico ως καλλιτέχνης στο ερευνητικό πεδίο της εδαφικής ταυτότητας και λαογραφίας.
Το έργο της, «Mysteries of Trapani» δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό τέχνης MoleArt. Αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με το Κεντρικό Ινστιτούτο Άυλης Κληρονομιάς για το έργο «Άυλοι δεσμοί σε εορταστικά τοπία». Το έργο κέρδισε κατά την πρόσκληση υποβολής προτάσεων «Στρατηγική Φωτογραφίας 2022» που προωθήθηκε και υποστηρίχθηκε από το  Ιταλικό Υπουργείο Πολιτισμού, Γενική Διεύθυνση Σύγχρονης Δημιουργικότητας.

Barbara Di Maio