Ο Τόλης Χατζηγνατίου επιλέγει …
Ο φωτογράφος Τόλης Χατζηγνατίου μας χαρίζει 4 + 1 φωτογραφίες και εμείς ακολουθούμε τις σκέψεις του.
Για το photologio, ο Τόλης Χατζηγνατίου ανασύρει από το προσωπικό του αρχείο αγαπημένες του φωτογραφίες, μας τις παρουσιάζει μαζί με ιδιαίτερα μύχιες σκέψεις και αναμνήσεις και μας τις χαρίζει.
“Στη τέχνη, η σημασία της σιωπής αντιστοιχεί στην αξία του υπαινιγμού. Με την αποσιώπηση κάποιου στοιχείου δίνεται στον παρατηρητή η ευκαιρία να συμπληρώσει ο ίδιος την ιδέα: ένα αριστούργημα μας κρατά καθηλωμένους ώσπου να γίνουμε, λες, κομμάτι του. Υπάρχει ένα κενό που μας επιτρέπει να εισχωρήσουμε μέσα του, να το πληρώσουμε στον ανώτατο βαθμό της αισθητικής μας συγκίνησης.”
Η τέχνη είναι σύμβολο του σύμπαντος, εφόσον έχει σχέση με την απόλυτη πνευματική αλήθεια, που μας την κρύβουν οι πρακτικές ενέργειες μας.
όχι με αδιάσειστα λογικά επιχειρήματα, παρά με την πνευματική ενέργεια με την οποία φορτίζει ο καλλιτέχνης ένα έργο.
Ο δέκτης ενός καλλιτεχνικού έργου δέχεται ένα μοναδικό, καθαρτήριο τραύμα, όταν δημιουργηθεί δεσμός ανάμεσα σε αυτόν και το έργο.”
που είναι τέτοια γιατί είναι κρυμμένη, και αμυδρή, μισοιδωμένη σαν μέσα σε ένα όνειρο, αντίθετα με το αντικείμενο της συνηθισμένης στη ματιά ομορφιάς που πρέπει πριν παραδοθεί στη θέα να στιλβωθεί και να φωτιστεί ολοκληρωτικά γιατί μόνον έτσι θα αναδειχτεί.”
“Η μεγάλη τέχνη βρίσκεται οπουδήποτε ο άνθρωπος κατορθώνει ν’ αναγνωρίζει τον εαυτό του
και να τον εκφράζει με πληρότητα μες στο ελάχιστο.
Η τεχνική ξεπερνιέται. Η φύση, όχι.
Οι αισθήσεις ποτέ. Οι γνώσεις πάντοτε.
Τη μαγεία στη τέχνη δεν την πιάνεις με την ερμηνεία της μαγείας, πόσο μάλλον
με την περιγραφή της ερμηνείας της μαγείας.
Ο καλλιτέχνης πρέπει να κρατά την ουσία και να την οδηγεί σε μία καθαρότητα τέτοια που να υποδηλώνει συνάμα τη μεταφυσική τους σημασιολογία.”
Ο Τόλης Χατζηγνατίου επιλέγει Masao Yamamoto …
Μια υπόνοια βυθισμένη σε μια βουβή αίσθηση, αποτέλεσμα της σιωπηλής συμφωνίας μεταξύ δημιουργού και θεατή, για συντονισμό σε κάτι που πολλές φορές αγγίζει το μεταφυσικό.
Η αρχική πρόθεση κρύβει όλη την έμπνευση που χρειάζεται ο θεατής, ενώ το τελικό αποτέλεσμα τη -μη φαινομενική- μεταμόρφωση που δέχεται η πραγματικότητα.
Το έργο του Masao Yamamoto κατέχει και υπερβαίνει αυτές τις δύο αρχές.
Info:
Σπούδασε γραφιστική και φωτογραφία στον ΑΚΤΟ καθώς και μουσική στο ωδείο Φίλιππος Νάκας.Ξεκίνησε να ασχολείται συστηματικά με την φωτογραφία το 2005, καθώς δούλευε ως μουσικός παραγωγός και ως γραφίστας μερικής απασχόλησης.
Το 2010 αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με την φωτογραφία, συμμετέχοντας σε σχετικά σεμινάρια, με σκοπό να διευρύνει την ματιά του πάνω στην τέχνη.
To συναίσθημα και η μη ρεαλιστική απεικόνιση της ζωής, είναι στοιχεία που αναζητά μέσα από τον φωτογραφικό του φακό, ενώ θεωρεί τα ταξίδια πηγή έμπνευσης.Έχει εργαστεί ως editorial columnist και photo editor για περιοδικό φωτογραφίας, όπου εκεί μεταξύ άλλων, έγραφε άρθρα που είχαν να κάνουν με την σχέση και την αλληλεπίδραση της φωτογραφίας σε άλλες μορφές τέχνης όπως ο κινηματογράφος και η μουσική.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και το 2015 παρουσίασε τη πρώτη ατομική του έκθεση με τίτλο “Random” στο νησί της Κύθνου.
Eίναι ιδρυτικό μέλος της φωτογραφικής ομάδας Διαδρομές, όπου συμμετέχει και ώς εισηγητής των σεμιναρίων φωτογραφίας της ομάδας.