
Ο Σπύρος Ρεκούνας επιλέγει …
Για το photologio, o φωτογράφος Σπύρος Ρεκούνας ανασύρει από το προσωπικό του αρχείο 4+1 αγαπημένες του φωτογραφίες, και μας τις παρουσιάζει μαζί με προσωπικές σκέψεις και αναμνήσεις …
Αποφασιστική στιγμή.
Περιεχόμενο της η μετουσίωση του πάθους, της γνώσης και πλήθος αρετών διακριτά ενορχηστρωμένα στη διάρκεια λήψης ενός καρέ.
Με τη συστηματική ενασχόληση, σεβασμό και συνέπεια, μπορείς ως συνθέσεις αυτό που η στατιστική ονομάζει ανέφικτο, απίθανο. Οπλιζόμαστε με διαίσθηση, προ πορευόμαστε της πραγματικότητας και την περιμένουμε από την κατάλληλη γωνία με κομμένη ανάσα. Τίποτε δε χωρεί ανάμεσα σε μας και το γεγονός.
Η σύνθεση του θέματος, η γεωμετρία των αξόνων του, η αξιοκρατία των μερών του, οφείλουν να ακολουθήσουν τον βασικότερο κανόνα της ζωής “ΠΕΡΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΤΡΟΠΙΑΣ”, συμβάλλοντας στο να μεταφερθεί ακέραιο το μήνυμα σε βάθος χρόνου.
Είναι το χρονικό παράθυρο που ταιριάζει ακριβώς στις αξίες της στιγμής χωρίς την παραμικρή παρουσία θορύβου να σε παραπλανά και όλα αυτά με ενστικτώδεις αντιδράσεις τέτοιες ώστε να αμφιβάλεις στο κατά πόσο ορίζεις τις αποφάσεις σου.
Είσαι πλέον ο επίλεκτος του γεγονότος και ως παρτενέρ ακολουθείς τη χορογραφία με μόνο σύμμαχο την υποψία. Πλέον δεν λειτουργείς για εσένα αλλά για τη διαιώνιση ιδεών και αξιών, κάτι σαν ιερό μυστήριο και ως τέτοιο προϋποθέτει καλλιέργεια, σύνεση, ταπεινότητα, σεβασμό και αγόγγυστη συνέπεια.
Δεν είναι τυχαίο ότι παρότι πρόκειται για αποτέλεσμα μίας στιγμής, αντέχει στις άπειρες κριτικές ματιές στην αιωνιότητα και πορεύεται ως κανόνας και σημείο αναφοράς.
_____
Γίνεται μια επιλογή εμβληματικών σημείων της πόλης που τα χαρακτηρίζει το δίπτυχο άνθρωπος-τέχνη. Ανήσυχα μέρη με έντονη κινητικότητα και συσσώρευση ανθρώπων. Ο φωτογραφικός φακός προσφέρεται για μια πιο ποιητική αναπαράσταση αυτών των ανήσυχων χώρων.
Σ. Ρ.

Σπύρος Ρεκούνας – Ζάππειο μέγαρο
Το τυχαίο ανταγωνίζεται επάξια το επιτηδευμένο, το σκηνοθετημένο, με τη στάση της ανθρώπινης φόρμας στα κυβικά στοιχεία της σύνθεσης.

Σπύρος Ρεκούνας – SNFCC ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Η τάξη και η αρμονία της ύλης ως επιλογή στο ανήσυχο πνεύμα του ανθρώπου.

Σπύρος Ρεκούνας – EMST Λ. Συγγρού
Η εφηβική περίοδος του μουσείου πριν εκτεθεί στο αθηναϊκό κοινό. Η προσμονή των προσδοκιών μας.

Σπύρος Ρεκούνας – Athens Festival, Πειραιώς 260
Αυτοπορτρέτο στον χώρο Δ της Πειραιώς 260. Το φυσικό φως παίρνει τη ρεβάνς από τους θεατρικούς προβολείς.
Ο Σπύρος Ρεκούνας επιλέγει … Fan Ho

Fan Ho
Παρότι η αποφασιστική στιγμή υπηρετήθηκε από Γάλλο φωτογράφο, εγώ την εμπνέομαι από την ποιητικότητα των φωτογραφιών του Kινέζου Fan Ho. Πριν ασχοληθεί με τη φωτογραφία είχε σπουδάσει κινεζική λογοτεχνία και αυτό έχει περάσει στο έργο του.
Info :
Ο Σπύρος Ρεκούνας γεννήθηκε το 1969 στον Πειραιά. Από την εφηβική του ηλικία ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, το σχέδιο και τη φωτογραφία. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του ΠΑΔΑ (2020) όπου και οι ακαδημαϊκές καταβολές των επιλογών του. Η φωτογραφική μηχανή αποτέλεσε για τον ίδιο τη σταθερή και έμπιστη συνοδοιπόρο στη ζωή του.
Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη φωτογραφία ως τον ιδανικό τρόπο έκφρασης και αποτύπωσης του μεγαλείου που τον περιβάλει, είτε πρόκειται για ένα τοπίο, ένα κτήριο ή ένα πορτρέτο, και τη διαδικασία λήψης, ως το προσωπικό προσκύνημα αυτής της δοξολογίας. Με το πέρας συντελείται μια διαρκής συρρίκνωση του εγώ του και ταυτόχρονα η δημιουργία νέων κόσμων, αυτών των ειδώλων.
Τα τελευταία 25 χρόνια εργάζεται ως τεχνικός φωτισμού σε θεατρικές παραστάσεις και παραγωγές οπτικοακουστικών έργων.