Ο Σωτήρης Γκόνης επιλέγει …
Για το photologio, ο φωτογράφος Σωτήρης Γκόνης ανασύρει από το προσωπικό του αρχείο 4+1 αγαπημένες του φωτογραφίες, και μας τις παρουσιάζει μαζί με προσωπικές σκέψεις και αναμνήσεις …
Η ενασχόληση μου με τη τέχνη της φωτογραφίας ξεκινάει ουσιαστικά το 2017. Όντως κάτοχος της πρώτης μου DSLR παρακολούθησα το πρώτο μου σεμινάριο για αρχαρίους στην Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Κρήτης (ΕΦΕΚ) που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Από τη στιγμή εκείνη και μετά ένα όνειρο παιδικό άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.
Φωτογραφία για μένα σημαίνει εσωτερική αναζήτηση, επιθυμία για επικοινωνία. Ένα μοναχικό ταξίδι στο οποίο ο καλλιτέχνης μέσα από τα προσωπικά του βιώματα και εικόνες καλείται να επικοινωνήσει στο θεατή τα έργου του κάνοντας τον να νιώσει τα ίδια ή και διαφορετικά συναισθήματα.
Σ.Γ.
Η επιτυχία προϋποθέτει το ερώτημα των κριτηρίων που την ορίζουν. Τα κριτήρια αυτά μπορεί να είναι είτε κοινωνικά, είτε προσωπικά. Τα πρώτα είναι συνήθως φανερά και μονοσήμαντα και γι’ αυτό πιο προσιτά. Τα δεύτερα, πιο ασαφή και πολυσήμαντα, αντιστοιχούν στο μέγεθος των προσωπικών μας αντιφάσεων.
(Πλάτων Ριβέλλης)
Η φωτογραφία δεν έχει να κάνει μ’ αυτό που φωτογραφίζεται. Η φωτογραφία έχει να κάνει με το πώς φαίνεται αυτό που φωτογραφίζεται.
(Garry Winogrand, 1928-1984)
Χτες και σήμερα ίδια κι όμοια, χρόνος μπρος, χρόνια μετά.
Η ύπαρξή σου σε σκοτάδι όλο πηχτότερο βουτά.
Τάχα η θέλησή σου λίγη, τάχα ο πόνος σου μεγάλος;
Αχ, που ‘σαι, νιότη, που ‘δειχνες πως θα γινόμουν άλλος!
(Κώστας Βάρναλης, 1883-1974)
Από όλα τα μέσα έκφρασης, η φωτογραφία είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο.
(Henri Cartier-Bresson, 1908-2004)
Ο Σωτήρης Γκόνης επιλέγει … Μιχάλη Πουλά
Την περίοδο που ήμουν μαθητής στην ΕΦΕΚ φιλοξενούνταν στους χώρους της, η έκθεση του MEDPHOTO FESTIVAL-EUROPE-ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ (CRETE: STORIES FROM THE EDGE), στην οποία μεταξύ άλλων συμμετείχαν, οι εξαίρετοι και διάσημοι Έλληνες φωτογράφοι Πάνος Χαραλαμπίδης-Μαίρη Χαιρετάκη και Μιχάλης Πουλάς. Μη κατάλληλα εκπαιδευμένος να μπορώ να διαβάζω και να κατανοώ μια φωτογραφία μπορώ να πω ότι τα έργα της έκθεσης με ξένισαν, δε μου άρεσαν αλλά μου προκάλεσαν μεγάλη περιέργεια και ένα ΓΙΑΤΙ να συμμετέχουν σε έκθεση αυτές οι φωτογραφίες. Η φωτογραφία που με στιγμάτισε ήταν η αναφερόμενη την οποία είδα μάλιστα εκτυπωμένη σε μεγάλη ανάλυση σε παρουσίαση του Μιχάλη Πουλά στο χώρο της ΕΦΕΚ. Έτσι μαζί με τις υπόλοιπες φωτογραφίες της έκθεσης με έκαναν να γείρω και να προσπαθώ να εμβαθύνω περισσότερο στο είδος της documentary photography.
Info (σε πρώτο πρόσωπο):
Γεννήθηκα στην Αθήνα τον Ιούνιο του 1969. Είμαι απόστρατος Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού φέροντας το βαθμό του Πλωτάρχη ε.α. Σημαντικότερη στιγμή στην καριέρα μου η υπηρεσία μου στα ελικόπτερα ΑΒ 212 του Πολεμικού Ναυτικού με τα οποία έχω 1231,5 ώρες πτήσης. Την περίοδο αυτή ολοκλήρωσα το θεωρητικό μέρος της εκπαίδευσης για την απόκτηση πτυχίου σύμφωνα με EASA Part 66 ηλεκτρολόγου-ηλεκτρονικού αεροσκαφών Β2.
Με τη φωτογραφία ξεκίνησα να ασχολούμαι τον Οκτώβριο του 2017.
Έχω συμμετάσχει σε εκθέσεις που έχει διοργανώσει η BLANK WALL GALLERY στα Χανιά και το photologio στην Αθήνα. Επίσης συμμετείχα σε έκθεση του ΙΑΝΟΥ με θέμα Ημερολόγια Καραντίνας καθώς και στις εκθέσεις του MOMUS με θέμα Anthropause (Διαδικτυακό Μέρος της Έκθεσης) και του MOMUS (Πειραματικό Κέντρο Τεχνών) με θέμα So Far So Close.
Από το 2006 κατοικώ στο Ηράκλειο Κρήτης.