Η Χαρά Σκλήκα επιλέγει …

Η Χαρά Σκλήκα επιλέγει …

Για το photologio, η φωτογράφος Χαρά Σκλήκα ανασύρει από το προσωπικό της αρχείο 4+1 αγαπημένες της φωτογραφίες, και μας τις παρουσιάζει μαζί με προσωπικές σκέψεις και αναμνήσεις …


Ορμώμενη από τις πρωτόγνωρες και δύσκολες στιγμές εγκλεισμού που διανύουμε λόγω της πανδημίας, παραθέτει τέσσερις φωτογραφίες που σαν ενότητα πραγματεύονται την έννοια της εστίας. Οι εικόνες επιλέχθηκαν από τέσσερις διαφορετικές εργασίες.

Χαρά Σκλήκα

Το γρασίδι μεγαλώνει

Είναι μέρες που η κόρη μου έχει γυρίσει από την Αμερική, επιτέλους. Η ιδέα να σταματήσει στο Μιλάνο για να πάρει τα απαραίτητα ευτυχώς έμεινε πίσω. Περνάμε μαζί τις μέρες των πρώτων κρουσμάτων του νέου ιού στην Αθήνα. Τις συστάσεις διαδέχονται οι απαγορεύσεις. Φωτογραφίζω ό,τι μαγειρεύω, τους τοίχους του σπιτιού. Οι δραστηριότητες μού λείπουν. Φοράω το μαγιό και το σκουφί για το κολυμβητήριο και στέκομαι μπροστά στο φακό μου. Σπάνιο. Το αυτοπορτραίτο πάντα μου φάνταζε άβολο. Βγαίνω έξω, στον κήπο. Ανάμεσα στην αμυγδαλιά και την ελιά, μπροστά από το φράχτη, που μένουν στατικά αλλά μεγαλώνουν. Όπως και το γρασίδι.

Ένας καθημερινός διάλογος με το φακό και με τους φίλους στα social media ξεκινάει. Αισθάνομαι πιο πολύ από ποτέ την ανάγκη να αφηγηθώ, να επικοινωνήσω σκέψεις και συναισθήματα μέσα από εικόνες επίκαιρες, αλληγορικές, σαρκαστικές. Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τις αντιδράσεις των θεατών. Την ίδια στιγμή, βρίσκω την αναζήτηση για το θέμα της επόμενης μέρας ακόμα πιο επιβεβλημένη. Είναι μία διαδικασία που εμπλουτίζει τη μονοτονία του εγκλεισμού. Όλα μοιάζουν στάσιμα. Μόνο το γρασίδι μεγαλώνει.

Ο τίτλος στα αγγλικά «The grass is greener on the other side» είναι έκφραση που δεν μπορεί να μεταφραστεί αυτολεξή. Χρησιμοποιείται όταν μία κατάσταση, υλική ή κοινωνική, είναι φαινομενικά καλύτερη από τη δική μας, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Μπροστά σε μία πρωτόγνωρη περίοδο πανδημίας, όπου σχεδόν όλοι στη Γη αντιμετωπίζουν την ίδια απειλή, οποιαδήποτε μορφή ματαιοδοξίας φθίνει.

«Για δες, να ποιος είναι ο κόσμος που μοιάζει τόσο επικίνδυνος. Ένα παιχνίδι για παιδιά, που αξίζει μόνο να αστειευτείς μαζί του» –  Sigmund Freud

 

The grass is greener on the other side

It’s been days since my daughter finally returned from the States. She thankfully skipped the stopover in Milan to collect some essentials. We spend the first days of the new virus outbreak in Athens, together. Government guidelines become strict rules. I photograph whatever I cook, the walls around me. I miss my daily activities. I wear a swimming suit and cap, and I stand before my lens. Bizarre. Self-portraits always made me uncomfortable. I go out in the garden. Between an almond blossom and an olive tree, in front of the fence, some things remain stagnant and others grow. Grass is one of them.

A daily dialogue is sparked with my camera which transpires on social media. More than ever I feel the need to tell a story, to communicate thoughts and feelings through images that are current, allegorical, sarcastic. I watch as the reactions unfold. At the same time I pressantly think of tomorrow’s picture. This process eases the monotony of the quarantine. Everything appears static. Only the grass keeps growing.

Literally, “the grass is greener on the other side (of the fence)” is a proverb. It’s commonly used to say that things other people possess or their situation, always look better than your own, even when they are not really so. In a period of a pandemic, where almost everyone on Earth faces the same threat equally, any form of vanity seems to fade.

‘You see, this is the world that looks so dangerous. It’s a toy, only deserved to be joked about!’ – Sigmund Freud.


Χαρά Σκλήκα

Από τη σειρά “Faranji”

Απόσπασμα από το υπό έκδοση ομότιτλο λεύκωμα με ημερολογιακό χαρακτήρα από το ταξίδι μου στην Αιθιοπία:

“Μέρες τώρα προσπαθώ να ισορροπήσω ανάμεσα στην εικόνα μου, τα συναισθήματα και την πραγματικότητα. Είναι αρκετή η οπτική μου φωνή για την ανάδειξη του αληθινού; Αφήνω την απάντηση στο επόμενο ταξίδι, αφού πάντα κάτι θα λείπει”.


Χαρά Σκλήκα

Από τη σειρά «Τζιβαέρι»

Τζιβαέρι σημαίνει Θησαυρός. Η εργασία αφορά νέους Έλληνες που εγκατέλειψαν τη χώρα τους αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον. Αποσκοπεί στην αφήγηση των φιλοδοξιών καθώς και των θυσιών που έγιναν για την επίτευξη των ονείρων τους. Οι φωτογραφίσεις έγιναν σε μέρη όπου τα παιδιά αισθάνονταν οικεία, σαν στο σπίτι, αυτό που έπρεπε να αφήσουν πίσω.

Χαρά Σκλήκα

Από τη σειρά “Days at the Channel”

Η αποτύπωση του κοινότυπου, της καθημερινότητας, της δράσης μέσα από την αδράνεια, της τάξης και της αρμονίας, συνθέτει την αντίληψη της ζωής στην πόλη.


Η Χαρά Σκλήκα επιλέγει … Arno Rafael Minkkinen

Arno Rafael Minkkinen

Η φωτογραφία που έχω επιλέξει είναι του Arno Rafael Minkkinen, για τα κομψά, γεωμετρικά αυτοπορτραίτα που σχηματίζει πειθαρχημένα και αρμονικά με το σώμα του στο χώρο και το χρόνο.


Info:

Η Χαρά Σκλήκα γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων στο ΤΕΙ Αθήνας και αργότερα δημιουργική φωτογραφία στη Leica Academy, επεκτείνοντας παράλληλα τις γνώσεις της στο Central Saint Martins και το London College of Communication. Είναι Πρόεδρος του Διεθνούς Σωματείου Τέχνης και Φωτογραφίας της Αντιπάρου, όπου ασχολείται με την επιμέλεια παραγωγής του ομώνυμου φεστιβάλ. Από το 2019 κατέχει θέση ανάμεσα στους πρεσβευτές της εταιρίας Fujifilm παγκοσμίως. Δραστηριοποιείται επαγγελματικά με την αρχιτεκτονική φωτογραφία ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει φωτογραφικές εργασίες με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων και δημοσιεύσεις εργασιών της βρίσκονται στον ελληνικό και ξένο τύπο, φωτογραφικού κυρίως ενδιαφέροντος.

www.harasklika.com

https://www.facebook.com/photographybyharasklika/

https://www.instagram.com/harasklika/