Η Ελένη Μεσάδου επιλέγει …

Η Ελένη Μεσάδου επιλέγει …

Για το photologio, η φωτογράφος Ελένη Μεσάδου ανασύρει από το προσωπικό της αρχείο 4+1 αγαπημένες της φωτογραφίες, και μας τις παρουσιάζει μαζί με προσωπικές σκέψεις και αναμνήσεις …


Κάθε πρόσωπο, με τη μοναδική του φυσιογνωμία και ιστορία, γίνεται ένας καθρέφτης που αποκαλύπτει μια νέα πλευρά της ταυτότητας του/της φωτογράφου, μια νέα πτυχή του Εγώ που σχηματίζεται μέσα στην αλληλεπίδραση με τον Άλλο. Παράλληλα μπροστά στο φακό που τον απαθανατίζει το άτομο βρίσκεται αντιμέτωπο με τη δική του αντανάκλαση, σε μια σιωπηρή αλλά βαθιά ψυχαναλυτική συνεδρία. Ο φωτογράφος και το πρόσωπο που φωτογραφίζει ανταλλάσσουν ενέργειες, συναισθήματα και συμβολισμούς, αποκαλύπτοντας διαφορετικές πτυχές της ανθρώπινης ψυχής.

Οι φωτογραφίες έχουν πραγματοποιηθεί στη σοφίτα ενός καφέ στην καρδιά της Αθήνας, την περίοδο 2021 – 24.

«Η Σοφίτα» λειτουργεί ως σκηνή εξερεύνησης και αποκάλυψης του ανθρώπινου ψυχισμού. Ο περιορισμένος χώρος της σοφίτας συμβάλλει στην ενδόμυχη προσέγγιση και απεικόνιση του υποσυνείδητου που διέπει τον ανθρώπινο νου. Μέσα από την αμεσότητα της φωτογραφικής διαδικασίας, «Η Σοφίτα» αποκαλύπτει κρυφά σύμβολα και ασυνείδητα μηνύματα τα οποία εγγράφονται στην παρουσία των προσώπων που φωτογραφίζονται. Η επιφάνεια της εικόνας λειτουργεί εντέλει ως αναμορφωτικός καθρέφτης που απεικονίζει στρώσεις του ψυχισμού, προσφέροντας στο φωτογραφιζόμενο πρόσωπο μια ευκαιρία αυτογνωσίας. “Η Σοφίτα” αποτυπώνει ένα διάλογο ανάμεσα στο Εγώ και τον Άλλο, μια πρόσκληση εξερεύνησης της ανθρώπινης ταυτότητας μέσα από την αναμορφωμένη εικόνα της φωτογραφίας.

Ε.Μ.


Ελένη Μεσάδου

Ο κόσμος είναι εδώ, το ελέγχω, τον παράγω, τον γεννάω. Τα πιο σπουδαία πράγματα δεν τα βλέπουμε με τα μάτια , κλείσε τα μάτια για να δεις.


Ελένη Μεσάδου

Ότι ακούω δεν αξίζει τίποτα. Δεν υπάρχει παρά μόνον ό,τι βλέπουν τα μάτια μου ανοικτά, ή περισσότερο ακόμα, κλειστά.


Ελένη Μεσάδου

Το άρρητο , το ανήκουστο , το αόρατο , το τυχαίο , το παράξενο , το ανοίκειο , το ξένο , το έτερο ως προϋπόθεση μιας εν τω βάθει αναμονής με έναν εαυτό που εδώ και τώρα θα μπορεί να συναντά την επιθυμία του.

(Φώτης Καγγελάρης)


Ελένη Μεσάδου

Η μορφή είναι το κενό το κενό είναι η μορφή.


Η Ελένη Μεσάδου επιλέγει … Irvin Penn

Irvin Penn

Η ικανότητα του Penn να χρησιμοποιεί το φως, τη σκιά και τον χώρο για να παράγει νεκρές φύσεις και πορτρέτα που είναι ταυτόχρονα υποβλητικά και προκλητικά είναι αριστοτεχνική. Αυτό που χαρακτήριζε τα πορτραίτα του ήταν ότι τοποθετούσε τα μοντέλα του μπροστά σε έναν λευκό τοίχο, σε ένα ουδέτερο φόντο δηλαδή, αναγκάζοντάς τους με τον τρόπο αυτό να βγάλουν προς τα έξω στοιχεία από τον χαρακτήρα τους στις πόζες τους.


Info:
Η Ελένη Μεσάδου είναι φωτογράφος που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε Μηχανικός Κλωστοϋφαντουργίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στη συνέχεια παρακολούθησε το πρόγραμμα Artisanal Pattern Making στη σχολή μόδας «Βελουδάκη». Το ενδιαφέρον της για τη φωτογραφία εντάθηκε στις αρχές του 2020, όταν φοίτησε στη σχολή «Pragma Photography», όπου και διακρίθηκε για την ευαισθησία και την οπτική της. Αποφασισμένη να εξελίξει το καλλιτεχνικό της όραμα, συνέχισε τις σπουδές της και ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Φωτογραφία Έρευνας και Μεθοδολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το 2024. Η Ελένη έχει παρουσιάσει τη δουλειά της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Έχει επιμεληθεί τις ακόλουθες εκθέσεις: «La Petite Mort» [2023] στο πλαίσιο του «Back to Athens International Art Meeting, «Abstract Machines»  [2023] στο πλαίσιο της Cheap Art,   το «Koto-ba» [2022] και «Sinthome» [2024], ως μέρος του Open Street Fair «Local Infection of the Cosmopolitan». Πιο πρόσφατα, επιμελήθηκε την έκθεση «The Thing» [2024] στο πλαίσιο του «Back to Athens International Art Meeting», συνεχίζοντας να εξερευνά νέες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.