
//php the_title();?>
Σάκης Δαζάνης – Μεσαία σειρά
Κατά το Νεογενές και ειδικότερα κατά το Πλειστόκαινο σχηματίστηκαν τα περισσότερα και σημαντικότερα λιγνιτικά κοιτάσματα στη Βόρεια Ελλάδα. Η τεκτονική τάφρος της Δυτικής Μακεδονίας είναι μέρος της λιγνιτοφόρας λεκάνης που εκτείνεται από τα Μπίτολα μέχρι την Ελασσόνα. Οι νεογενείς αποθέσεις της λεκάνης αυτής διακρίνονται σε τρεις σειρές. Η μεσαία σειρά (σχηματισμός της Πτολεμαΐδας) χαρακτηρίζεται από μεγάλου πάχους στρώματα λιγνιτών, που εναλλάσσονται με στρώματα αργίλων, ιλύων, αμμωδών αργίλων και μαργών. Το περιβάλλον απόθεσης ήταν κύρια λιμναίο και λιμνοτελματικό. Η ηλικία του σχηματισμού είναι Πλειοκαινική σύμφωνα με παλυνολογικές μελέτες.
Το πρότζεκτ αποτελείται από εικόνες της τελευταίας δεκαετίας περίπου και ξεκίνησε σαν καταγραφή εικόνων ώστε να δημιουργηθεί αρχείο μια και η περιρέουσα ατμόσφαιρα προδίκαζε το κλείσιμο της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού ως ρυπογόνου και κοστοβόρας. Το πραγματικό όμως κίνητρο ήταν η περιέργεια του τι γίνεται εκεί μέσα πίσω από τις μπάρες και τις πύλες, τη διαδικασία εξόρυξης του λιγνίτη και παραγωγής του ρεύματος.
Δύο είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές: το αλλοιωμένο τοπίο σε όλη του την μεγαλοπρέπεια και η συμμετοχή του ανθρώπου- εργάτη μέσα σε αυτό. Τα απόκοσμα χρώματα των εδαφών,υπερκείμενων και υποκείμενων ιζημάτων, έρχονται στο φως και αποκαλύπτουν την γοητεία του μέχρι τώρα άγνωστου και κρυμμένου.Αυτό που μένει είναι η αποκατάσταση των εδαφών με το πέρας των εργασιών.
Bio
Γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στην Κοζάνη. Σπούδασε Μηχανικός Πληροφορικής και Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Πατρών και ασχολείται με τη φωτογραφία τοπίου και ντοκουμέντου ενώ ο δρόμος είναι μια αγάπη από παλιά. Παρακολούθησε σεμινάρια φωτογραφίας από τους JacobAueSobol, PlatonRivellis και Πάρη Πετρίδη.
Εκθέσεις:
2022 Where The River Runs Mute, PhotometriaFestival, Ioannina/GR
2022Where The River Runs Mute, Photo-Romania festival, Cluj/RO
2021 One World, 1stInternational Photo Festival, Drama/GR
2021 TOLERANCE(S), έκθεση πολυμέσων βασισμένη σε φακούς στο πλαίσιο του Art + Culturevs Xenophobia Project, επιμέλεια Ελένη Μουζακίτη, Κώστας Ιωαννίδης, Αθήνα-Νορβηγία
2016 HOME, Delmar Gallery με επιμέλεια Aue Sobol και Sun Hee Engelstoft κατά τη διάρκεια του Head On Festival, Sydney/Australia
2016 Cultural Landscapes, GroupExpo, Athens/GR 2015 Family, Ομαδική έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα/ GR
2014 On–Off, Ατομική έκθεση (οικιακή εκτύπωση και κορνίζα), Κοζάνη-Καστοριά/GR
Βραβεία και shortlists:
2022 Parallel Voices 2022, Φεστιβάλ Photometria, Ιωάννινα
2021 Urban Photo Awards Φιναλίστ (κατηγορία ανθρώπων), Ιταλία
2017-2021 Honor mentioned και φιναλίστ σε αρκετά διεθνή φεστιβάλ φωτογραφίας δρόμου
Flickr: https://www.flickr.com/photos/dazanis
Instagram: https://www.instagram.com/sakisdazanis (@sakisdazanis)
Facebook: https://www.facebook.com/Sakis.Da
Sakis Dazanis – Middle layer
During the Neogene and especially during the Pleistocene, the most important lignite deposits were formed in Northern Greece. The tectonic trench of Western Macedonia is part of the lignite-bearing basin that stretches from Bitola to Elassona. The Neogene deposits of this basin are divided into three layers. The middle layer (Ptolemaida’sformation) is characterized by thick layers of lignites, alternating with layers of clays, silts, sandy clays and marls. The depositional environment was mainly lacustrine and lagoonal. The age of the formation is Pliocene according to palynological studies.
The project consists of images from the last decade or so and started as a recording of images to create an archive as the surrounding atmosphere predicted the closure of the Public Electricity Company as a polluter and a cost eater. But the real motivation was the curiosity of what goes on in there behind the bars and gates, the process of mining the lignite and producing the electricity.
There are two main protagonists: the altered landscape in all its magnificence and the participation of the human-worker in it. The eerie colors of the soils, overlying and underlying sediments, come to light and disclose the charm of the hitherto unknown and hidden.What remains is the restoration after the completion of works.
Bio
Born, raised and live in Kozani, Greece. Studied IT and Computer Engineer at Patras University and his work deals with documentary and landscape photography. Street photography is present and obvious in many aspects as well. Attended photography seminars by Jacob AueSobol, PlatonRivellis and Paris Petridis.
Exhibitions:
2022 Where The River Runs Mute,Photometria Festival, Ioannina/GR
2022 Where The River Runs Mute, Photo-Romaniaf estival, Cluj/RO
2021 One World, 1st International Photo Festival, Drama/GR
2021 TOLERANCE(S), Lens-based media exhibition in the framework of Art + Culture vs Xenophobia Project, curated by Eleni Mouzakiti, Kostas Ioannidis, Athens-Norway
2016 HOME, Delmar Gallery curated by Aue Sobol and Sun Hee Engelstoft during Head On Festival, Sydney/Australia
2016 Cultural Landscapes, Group Expo, Athens/GR
2015 Family, Group exhibition at Benaki Museum, Athens/GR
2014 On-Off, Personal exhibition (home printing and framing), Kozani-Kastoria/GR
Awards and shortlists
2022 Parallel Voices 2022, Photometria Festival, Ioannina
2021 Urban Photo Awards Finalist (People’s category), Italy
2017-2021 Honor Mentioned and Finalist at quite a few International Street Photo Festivals
Flickr: https://www.flickr.com/photos/dazanis
Instagram: https://www.instagram.com/sakisdazanis (@sakisdazanis)
Facebook: https://www.facebook.com/Sakis.Da