Aντώνης Γιακουμάκης – Τριλογία: Homo, Mare, Terrae

Aντώνης Γιακουμάκης – Τριλογία: Homo, Mare, Terrae

“Κάθε τι είναι θέμα.
Κάθε θέμα έχει ένα ρυθμό.
Το να αισθάνεσαι είναι ο λόγος για να υπάρχεις.
Η φωτογραφία είναι μια αμετάβλητη στιγμή ενός τέτοιου λόγου ύπαρξης, που συνεχίζει να ζει εντός της”…..

έλεγε ο André Kertész!

Πιστεύω πως κάθε φωτογράφος έχει κάποιο θέμα ή πολλά που τον ταλανίζουν και τον οδηγούν στην αποτύπωση στιγμών και εικόνων. Στην αρχή μπορεί να μην είναι απόλυτα συνειδητό αλλά στην πορεία, να γίνεται.
Το Θέμα, είναι λοιπόν η αφετηρία της φωτογραφικής διαδικασίας.
Στις φωτογραφίες υπάρχουν θεματικά στοιχεία αλληλένδετα, αλληλοεπηρεαζόμενα που στην διάρκεια των φωτογραφικών χρόνων γίνονται διακριτά.
Κυρίαρχο στοιχείο της φωτογραφίας μου είναι ο άνθρωπος που τελικά είναι και η ….αφετηρία των θεμάτων που φωτογραφίζω.
Τον παρατηρώ και τον καταγράφω μέσα στο περιβάλλον, στον χώρο του, σε συνθήκες που διαμόρφωσε ή του διαμόρφωσαν (στοιχείο που προσπαθώ να εκμαιεύσω).

Homo, Mare, Terrae
Τρεις θεματικές, τρεις αναφορές, τρεις προσεγγίσεις πιθανώς με διαφορετική φόρμα, σύνθεση και ποικίλα στοιχεία ή περιεχόμενο μεταξύ τους. Με την ίδια όμως προσέγγιση, εννοώ αισθητική, εννοιολογική και όχι απαραίτητα της τεχνικής ή της ομοιογένειας.
Τρία βασικά στοιχεία της φωτογραφικής μου αναζήτησης και έκφρασης είναι ο Άνθρωπος (μορφή), η Θάλασσα (νερό) και η Στεριά (γη και δέντρα).
Μια τριλογία φωτογραφική που δημιουργήθηκε «καθοδόν» αθέλητα, «δένοντας» φωτογραφίες από διάσπαρτα «κλικ» μέσα στο χρόνο σε διαφορετικές προσωπικές στιγμές, σε απρόσμενους χώρους – τόπους.
Στην διαδρομή βρέθηκε ανάμεσα τους η απαραίτητη συνοχή λόγω δικών μου εσωτερικών σκέψεων, καταστάσεων, συναισθηματικών διεργασιών αλλά και αναζητήσεων ώστε εννοιολογικά να φτιάξουν …«ιστορίες», παράγοντας μια  συνειδητή σημειολογία.
Όπως συχνά τονίζω, γιατί το πιστεύω, αν…μέσα από τον συνδυασμό αυτών των κάδρων δημιουργηθεί  μια ατμόσφαιρα ένας σπινθήρας, ίσως τότε να προτρέψει τον θεατή να  φτιάξει τις δικές του αφηγήσεις. Να τον ταξιδέψει….όπως δεν θα περίμενε!
Θεωρώ πως η φωτογραφία είναι ​η τέχνη της αντιληπτικότητας ως απόρροια μιας «αναπαράστασης» απρόβλεπτων στιγμών.
Ούτως ή άλλως η ανθρώπινη ζωή είναι γεμάτη από εικόνες, συμβάντα  που καταχωρούνται στην μνήμη μας σαν φωτογραφίες.

 

Bio
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στα Χανιά της Κρήτης. Τώρα ζω στο Χαλάνδρι Αττικής.
Ασχολούμαι με τη φωτογραφία συστηματικά από το 2012, μέχρι τότε με απορροφούσε για 37 χρόνια, η Πληροφορική!
Έχω παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια και έχω λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις και διαγωνισμούς.
Πολλές από τις φωτογραφικές μου ακολουθίες (σειρές) έχουν δημοσιευτεί κυρίως σε ξένα αλλά και Ελληνικά περιοδικά και εξειδικευμένες ιστοσελίδες.
Συμμετέχω ενεργά σε διάφορες φωτογραφικές ομάδες, όπου….εξακολουθώ να μαθαίνω!
Η φωτογραφία είναι για μένα όλα τα πράγματα που δεν θέλω να ξεχάσω τη στιγμή που τα βλέπω, στο χώρο που βρίσκομαι, κινούμαι, ακούω και παρατηρώ.
Είναι ένα ή πολλά clicks που αποτυπώνουν ένα γεγονός μια σκηνή,  ακινητοποιώντας τον χρόνο στο χώρο που διαδραματίζεται.
Δημιουργείται έτσι αθέλητα μια νέα πραγματικότητα ή καλύτερα συνειδητότητα που νοιώθεις την  ανάγκη να μοιραστείς με άλλους, με την προσδοκία της κατανόησης.
Ναι, η φωτογραφία δεν είναι αντικειμενική!
Είναι μια συνεχής υπενθύμιση ότι ο κόσμος δεν είναι αυτό που βλέπουμε….
Η δύναμη της, για μένα,  βρίσκεται στη συμμετρία, στη καθαρότητα και στη λιτότητα. Στην δημιουργία κατά την θέαση της, συναισθημάτων, αφηγήσεων, αντικατοπτρίζοντας τον κόσμο που κρύβεται μέσα μας.
Δεν φωτογραφίζω έχοντας στόχους και προθέσεις.
Δεν προσδιορίζομαι σε ένα συγκεκριμένο είδος φωτογραφίας και δεν πιστεύω στους φωτογραφικούς διαχωρισμούς….. στην κατηγοριοποίηση.
Η δύναμη μιας φωτογραφίας είναι να «εμπεριέχει -αποδίδει», όλες τις… «κατηγορίες»….
Αν μέσα από το κάδρο της ή από ένα τμήμα του δημιουργηθεί  μια ατμόσφαιρα, ένας σπινθήρας, ίσως τότε να προτρέψει τον θεατή να  φτιάξει τις δικές του αφηγήσεις.
Να τον ταξιδέψει….όπως δεν θα περίμενε!
Η φωτογραφία στην οποία η ανθρώπινη παρουσία υπονοείται,  με συναρπάζει.
Μου αρέσει λοιπόν να φτιάχνω ιστορίες, σαν ένας παραμυθάς της φωτογραφίας (βρίσκοντας την κατάλληλη οπτική γωνία), γιατί όπως λέει και ο Ansel Adams , ”Δεν κάνεις μια φωτογραφία απλά με την κάμερα. Όταν φωτογραφίζεις «κουβαλάς» μαζί  σου όλες τις εικόνες που έχεις δει,  τα βιβλία που έχεις διαβάσει, τη μουσική που έχεις ακούσει, τους ανθρώπους που έχεις αγαπήσει “.

Αντώνης Γιακουμάκης

https://sites.google.com/view/antonis-giakoumakis/home
https://www.facebook.com/agiakoumakis
https://www.instagram.com/giakoumakis_antonis/
https://www.behance.net/antonisgiakoumakis

Antonis Giakoumakis – Trilogy: Homo, Mare, Terrae

“Everything is a subject.
Every subject has a rhythm. Feeling is the reason for being.
The photograph is an unchanging moment of such a raison of existence, which continues to live within it.”…..

said André Kertész!

I believe that every photographer has a subject or several that trouble him and lead him to capture moments and images. At first it may not be fully conscious but in the process, it becomes.
The Subject, is therefore the starting point of the photographic process.
In the photographs there are thematic elements interrelated, mutually influencing each other that become distinct over the course of the photographic years.
The dominant element of my photography is the person who is ultimately also the ….starting point of the subjects I photograph.
I observe him and record him in the environment, in his space, in conditions that he shaped or were shaped for him (an element that I try to elicit).

Homo, Mare, Terrae.
Three themes, three references, three approaches possibly with different form, composition and varying elements or content between them. But by the same approach, I mean aesthetic, conceptual and not necessarily of technique or homogeneity.
Three main elements of my photographic search and expression are Man (form), Sea (water) and Land (earth and trees).
A photographic trilogy that was created “on the way” unintentionally, “tying” photos from scattered “clicks” through time in different personal moments, in unexpected spaces – places.
Along the way, the necessary coherence was found between them due to my own inner thoughts, situations, emotional processes but also searches in order to conceptually make …”stories”, producing a conscious semiology.
As I often emphasize, because I believe so, if… through the combination of these frames an atmosphere is created a spark, maybe then it will prompt the viewer to make their own narratives. To take him on a journey… as he would not have expected!
I consider photography to be the art of perception as a result of a “representation” of unpredictable moments.
Anyway, human life is full of images, events that are registered in our memory like photographs.

Bio
I was born and raised in Chania, Crete. Now I live in Chalandri, Attica.
I have been involved in photography systematically since 2012, until then I were “absorbed” for 37 years, by IT!
I have attended many seminars and participated in group exhibitions and competitions.
Many of my photographic sequences (series) have been published mainly in foreign and Greek magazines and specialized websites.
I actively participate in various photography groups, where …I am still learning!
Photography is for me all the things that I do not want to forget the moment I see them, in the place where I am, I move, I listen and I observe.
It is one or more clicks that capture an event, a scene, immobilizing time in the space where it takes place.
This inadvertently creates a new reality or better consciousness that you feel the need to share with others, with the expectation of understanding.
Yes, the photo is not objective!
It’s a constant reminder that the world is not what we see….
Its power, for me, lies in symmetry, purity and austerity. In the creation while viewing, emotions, narratives, reflecting the world that is hidden inside us.
I do not photograph with goals and intentions.
I do not identify with a specific type of photography and I do not believe in photographic divisions… .. in categorization.
The power of a photograph is to “contain-render”, all the … “categories”….
If through its frame or a part of it, be created an atmosphere, a spark, maybe then it will urge the viewer to make his own stories.
To travel him… .as he would not expect!
The photograph in which the human presence is implied, fascinates me.
So I like to make up stories, like a storyteller in photography (finding the right angle of view), because as Ansel Adams says, “You don’t just take a picture with the camera. When you photograph, you “carry” with you all the pictures you have seen, the books you have read, the music you have heard, the people you have loved “.

Antonis Giakoumakis