Glitched – Ατομική έκθεση “Glitched” της φωτογράφου Μ. Μασουρίδου

Glitched – Ατομική έκθεση “Glitched” της φωτογράφου Μ. Μασουρίδου

Ατομική έκθεση “Glitched” της φωτογράφου και visual artist Μάρις Μασουρίδου –
Mari Masouridou
“Η έκθεση εξετάζει την ιδέα της αλλοίωσης της εικόνας σαν αντικείμενο και σαν έννοια, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, συγκεντρώνοντας έργα από δύο ευρύτερες ενότητες, τις ‘Sub-Face’ και ‘Glitched’.
Οι σκισμένες και με διάφορους άλλους τρόπους αλλοιωμένες αφίσες του Sub-Face, που προέκυψαν από περιπλανήσεις και τυχαίες συναντήσεις στην πόλη της Νέας Υόρκης το 2016, φανερώνουν μια διαφορετική προσέγγιση της έννοιας του πορτρέτου. Μια εικόνα η οποία κρυβόταν πίσω από την παράλληλη διαστρωμάτωση άλλων εικόνων, άλλων εκτυπώσεων, με μια κίνηση (συνειδητή – ασυνείδητη) αναδύεται πλέον στην επιφάνεια. Σε αυτές τις εικόνες η αλλοίωση έχει προέλθει από μια φυσική πράξη, αυτή του σκισίματος, του decollage και του χρόνου. Τα υπο-πορτρέτα αυτά το 2022 έρχονται να συνομιλήσουν και να επεκτείνουν αυτή την λογική, με τον συνδυασμό τους με μια σειρά τεχνητών εικόνων που έχουν προέλθει από την αλλοίωση και τις δυσλειτουργίες των συσκευών (μέσω σφαλμάτων / ‘glitches’) μέσω πειραματισμού με ψηφιακά μέσα, όπως ο υπολογιστής, η τηλεόραση και το σκάνερ. Με τις προαναφερόμενες διαδικασίες παράχθηκαν νέες εικόνες που εντέλει έχουν χάσει κάθε αναφορικότητα, έχουν έναν θόρυβο περιεχομένου, μοιάζουν με οπτική σπατάλη. Ψηφιακό υλικό αφηρημένο για χάρη της φόρμας. Μορφή πάνω από περιεχόμενο ή νόημα.
Το έργο αυτό είναι κομμάτι μιας διερεύνησης που η Μάρι Μασουρίδου έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια και θέτει, ευθέως, στον θεατή ερωτήματα που σήμερα θα μπορούσαν να θεωρηθούν σημαντικά και επίκαιρα: Είναι τελικά η φύση κάτι το συνεχές ή κάτι που δύναται να κατακερματισθεί; Ποια είναι τα όρια αυτού που ορίζουμε ως εικόνα και κατ’ επέκταση ως φωτογραφία, στην ψηφιακή εποχή;
Με έντονο το στοιχείο του σφάλματος και της τυχαιότητας, μέσα από τον διάλογο αναλογικής και ψηφιακής πραγματικότητας, τα ζεύγη αυτά διερευνούν τα όρια της εικόνας και συνθέτουν μια νέα σχέση-κατάσταση καλώντας τον θεατή βυθιστεί μέσα σε αυτόν τον φαινομενικά ανεξήγητο χώρο και να ερμηνεύσει τις αλλοιωμένες πληροφορίες. Ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν οι άνθρωποι και οι μηχανές συγχέεται και μας δείχνει ότι ενδεχομένως να βρισκόμαστε στο κατώφλι μιας νέας πραγματικότητας, ενός νέου πολιτισμού.”

Info:
Διάρκεια έκθεσης: Από 14 – 31 Μαΐου 2022
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα – Σάββατο: 10:00 ως τις 13:00
Παρασκευή (απόγευμα): 19:00 – 21:00
Για περισσότερες πληροφορίες:
Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας Κορινθίας: 27410 73509, globals [at] otenet.gr,
Υπεύθυνος Σωκράτης Λαμπρόπουλος
Bio
EDUCATION
2015 International Center of Photography, New York
2015 FOCUS School of Photography and New Media, Athens
2007 National & Kapodistrian University of Athens, MA in Commercial Law
2005 Aristotle University of Thessaloniki, BA, Faculty of Law
WORKSHOPS
2018 “Talent Lab”, scholarship, Athens Photo Festival
2017 “Contemporary Photography”, scholarship, Focus School Of Photography & New Media
2016 “Self Publish, Be Happy”, Workshop with SPBH & Atopos cvc
2016 “Peripatetics”, Workshop with Depression Era Collective
2014 “Critical”, Workshop with Depression Era Collective
EXHIBITIONS
2019 “Iasis”, TILT Platform, Beau Rivage, Loutraki, Gr.
2019 “Young Greek Photographers 2010-2018”,MOMus Museum of Photography,Thes/ki
2019 “Photo-graphé”, Benaki Museum, Athens Gr.
2018 “The Family Of No Man”, Cosmos-Arles Books, Arles Fr
2018 “Athens Photo Festival 2018”, Benaki Museum, Athens Gr.
2018 “We Dream Awake”, Romantso, Athens Gr.
2018 “Critical Archives III: Identities”, Medphoto Festival, Contemporary Art Museum of Crete
2017 “Hell: Inside/Out”, Melina Mercouri Foundation, Athens Gr.
2017 “Found & Lost”, (Float.)&Void, (Float.) Gallery, Athens Gr.
2017 “Spoken Walls”, Void Gallery, Athens, Gr.
2016 “Urban Bliss”, Graphic, London, Gr.
2016 “Young Greek Photographers 2016”, Athens Photo Festival ’16, Benaki Museum, Athens
2016 “Temporarily Lost”, Athens Photo Festival ’16, Beton7 Gallery, Athens Gr.
2016 “9+1 The Void Opening”, Void Gallery, Athens Gr.
2015 “Adultescence”, 5th Thessaloniki Biennale of Contemporary Art, “Depression Era”
Collective, State Museum of Contemporary Art, Thessaloniki Gr.
2015 “Double Prive”, Booze Cooperativa Gallery, Athens Gr.
2014 Selected Works, Booze Cooperativa Gallery, Athens Gr.
PROJECTIONS
2018 “Making Oddkin – for joy, for trouble, for volcano love”, Tourner Dans Le Vide, collaboration with Makis Faros, Nysiros Gr.
2018 “Tourner Dans Le Vide”, collaboration with Makis Faros, I Sea Art Festival, AiStratis Gr.
2016 “Identity Family Border”, Medphoto Festival, Crete
RESIDENCIES
2018 “I Sea Art Festival”, Tandem Europe, Ai Stratis Gr.
PUBLICATIONS / COLLABORATIONS
2020 Fisheye Photo Review 2020.21 , Fisheye Publishing, France
2019 The Golden Notebook by Doris Lessing (Cover), Kastaniotis Editions, Greece
2019 To Xammeno Koumpi by Ioanna Karatzaferi, (Cover) Kastaniotis Editions, Greece
2017 “Archaeology of the Future / Archäologie der Zukunft”, Culturescapes, Greece/Griechenland 2017, Basel, Switzerland
2016 Change, Issue#3, C41 Magazine, Italy
2016 Interspace, Zine, Collaboration with Void publishing, Void, Athens
2016 Slaves to Atopos, Issue #15, Self Publish, Be Happy / Atopos cvc
2015 Vital Space, Collaboration with This Fluid on their album S.M.S. (Save My Soul)
SELECTED PRESS
Fisheye Magazine, TILT Platform, Photologio, Edge Of Humanity, Aldebaran, Medphoto, C41 Magazine, Phroom Magazine, Phases Magazine , Kiosk Der Demokratie, Greece Is