Aenne Biermann

Aenne Biermann

Η Aenne Biermann ήταν αυτοδίδακτη φωτογράφος που ανέπτυξε μια από τις πιο εξελιγμένες μοντερνιστικές πρακτικές στη μεσοπολεμική Γερμανία. Λόγω της  προνομιούχου ανατροφής και θέσης της, άρχισε να φωτογραφίζει (στην αρχή τα παιδιά της) στις αρχές της δεκαετίας του 1920, κινούμενη πέρα ​​από τα οικογενειακά στιγμιότυπα προς μια αυστηρότερη τεκμηρίωση.

Aenne Biermann

Παρά τη σχετική της απομόνωση, ήταν σε θέση να αφομοιώσει πολλές από τις επίσημες καινοτομίες του κινήματος της νέας φωτογραφίας, εξερευνώντας μοντερνιστικά μοτίβα όπως οι ριζοσπαστικές κοντινές λήψεις του ανθρώπινου προσώπου. Τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, υιοθέτησε μια νεωτεριστική επιτακτική ανάγκη να εγκαταλείψει τους παραδοσιακούς τρόπους να βλέπει τον κόσμο από μια νέα οπτική γωνία. Δεδομένου ότι ήταν εβραϊκής προέλευσης, το αρχείο της Biermann κατασχέθηκε από τους Ναζί το 1939 και ποτέ δεν έχει ανακτηθεί πλήρως.

Aenne Biermann

Η Aenne Biermann ως φωτογράφος υπήρξε από τους σημαντικότερους υποστηρικτές της «Νέας Αντικειμενικότητας». [Η Νέα Αντικειμενικότητα ήταν  το καλλιτεχνικό κίνημα που ξεκίνησε στη Γερμανία μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, μια εποχή επαναστατική όχι μόνο στην πολιτική αλλά και στην τέχνη όπου, μετά από μια περίοδο μεγάλων ελπίδων, ένα γενικευμένο συναίσθημα παραίτησης και κυνισμού επικρατούσε στη χώρα. Πρότεινε μια πρακτική -ρεαλιστική- παραστατική προσέγγιση του κόσμου, ενώ ερχόταν σε ρήξη με κάθε τάση ρομαντισμού ή ιδεαλισμού του Εξπρεσιονισμού που προηγήθηκε].

Aenne Biermann

Γεννήθηκε το 1898 στο Goch , στα σύνορα με τη Γαλλία, μια πόλη της Βόρειας Ρηνανίας – Βεστφαλίας της Γερμανίας, όπου και έλαβε μια ιδιαίτερη εκπαίδευση από το χώρο της μουσικής και του πολιτισμού γενικότερα.
Τα πρώτα της θέματα, όπως αναφέρθηκε,  υπήρξαν τα παιδιά της. Στη συνέχεια, οι φωτογραφίες ορυκτών για τις ανάγκες του γεωλόγου συζύγου της.

Η πλειοψηφία των φωτογραφιών της Biermann έχουν τραβηχτεί μεταξύ 1925 και 1933.

Aenne Biermann

Το φωτογραφικό της έργο έγινε διεθνώς γνωστό στα τέλη της δεκαετίας του 1920, όταν έλαβε μέρος με άλλους Γερμανούς φωτογράφους σε μεγάλες εκθέσεις, στο Μόναχο και στις Βρυξέλλες.

«Ο κόσμος μπορεί να γίνει οπτικά σημαντικός παντού», έγραψε ο ιστορικός τέχνης και ο προστάτης της avant-garde Franz Roh το 1930, στην εισαγωγή στο φωτογραφικό album Aenne Biermann: 60 φωτογραφίες.

Aenne Biermann

Από τις τρεις χιλιάδες περίπου αρνητικά που άφησε πίσω της, περίπου τετρακόσιες εκτυπώσεις έφτασαν σε μας μέχρι σήμερα, αρκετές όμως για να αντιληφθούμε ότι η ευφυΐα της Biermann τη βοήθησε να καταλάβει ότι η παρέμβαση του φωτογράφου στην πραγματικότητα μπορεί να γίνει με τρόπους απλούς, εμφανείς και φωτογραφικούς.

Aenne Biermann