Επικοινωνία : press[at]photologio.gr
Ο Λουκάς Βασιλικός επιλέγει …

Ο Λουκάς Βασιλικός επιλέγει …

Ο φωτογράφος Λουκάς Βασιλικός μας χαρίζει 4 + 1 φωτογραφίες και εμείς ακολουθούμε τις σκέψεις του.
Για το photologio, ο Λουκάς Βασιλικός ανασύρει από το προσωπικό του αρχείο αγαπημένες του φωτογραφίες, μας τις παρουσιάζει μαζί με ιδιαίτερα μύχιες σκέψεις και αναμνήσεις και μας τις χαρίζει.


Anyone who has lived alone
knows how natural the monologue is.
Words held back create a restlessness.
They need be expressed.
Talking to yourself when you are alone
is having a dialogue with
the God within us.

“Night less dark than man” – Victor Hugo

© Λουκάς Βασιλικός


‘I am forever chasing light. Light turns the ordinary into the magical.’

Trent Parke.

© Λουκάς Βασιλικός


I never have taken  picture I’ve intended. They’re always better or worse.

Diane Arbus

© Λουκάς Βασιλικός


Η λήψη αυτή έγινε στο πλοίο που μετέβαινε από το λιμάνι του Πειραιά στο Ηράκλειο Κρήτης. Το πρώτο πράγμα που τράβηξε τη προσοχή μου ήταν η νεαρή κοπέλα. Το παράθυρο δημιουργούσε το ιδανικό κάδρο. Η όμορφη κοπέλα που ατενίζει τη θάλασσα θα μπορούσε να ήταν αρκετή για μια υπέροχη φωτογραφία. Αυτό όμως που με συναρπάζει στη Φωτογραφία είναι η σύνθεση μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας. Έτσι, επέλεξα να διηγηθώ μια ιστορία με πρωταγωνιστές αυτά τα τρία άτομα – το ζευγάρι και την νεαρή γυναίκα. Υπάρχει έντονη αντίθεση ανάμεσα στην ονειρική εικόνα του εξωτερικού και στη καθόλα ρεαλιστική στο εσωτερικό του πλοίου. Ενώ η σύζυγος είναι αποκοιμισμένη, ο άνδρας είναι αυτός που βλέπει το γλυκό όνειρο. Επιπλέον, η ύπαρξη των κιαλιών και της σήμανσης εξόδου είναι στοιχεία που έχουν διττό ρόλο στη λήψη, ισορροπώντας το ονειρικό με το πραγματικό.

© Λουκάς Βασιλικός


Space, time, light.
Αυτή η φωτογραφία έχει όλα τα στοιχειά που θεωρώ σημαντικά για να είναι μια φωτογραφία εξαιρετική. Όμως σε αυτή τη φωτογραφία είναι μόνο αυτά; Το στραβό κάδρο δημιουργεί τεράστια ένταση ενώ το σώμα της κοπέλας ισορροπεί το κάδρο. Η δεξιά φιγούρα  έτσι όπως είναι φλου μας βοηθά να πάει το μάτι μας στην κοπέλα απευθείας. Πέρα από όλα αυτά ο Φρανκ εδώ δεν μας τα δίνει όλα φανερά. Η φωτογραφία δημιουργεί ερωτήματα, το οποίο είναι ζητούμενο στην τέχνη. Έχει μεταμορφώσει μια στιγμή της καθημερινότητας σε φωτογραφικό γεγονός με μόνο  όπλο του την φωτογραφική μηχανή. Και προφανώς αυτό το έχει επαναλάβει με ένα μαγικό τρόπο σε πολλές φωτογραφίες του βιβλίου “Americans”. Kαι αυτό γίνεται διότι ο Φρανκ δεν φωτογράφισε του Αμερικάνους. Είχε σαν πρώτη ύλη την Αμερική αλλά φωτογράφισε αυτό που υπήρχε βαθιά μέσα του.*

Εlevator-Miami Beach (© Robert Frank)

* This photograph has all the elements which I consider important to make it excellent. However, are there any other features which we should discover; Firstly, the slightly oblique frame creates enormous tension, while the woman’s body makes it balance. The human figure on the right side of the frame, as enshrined dark and “blur” leads the viewer’s gaze directly and immediately to the woman. Frank didn’t reveal all the secrets of his art, didn’t make it all obvious. This photo raises deeper questions and varied readings, something that is fundamental in art; these questions are sought in art. In this photo with the exceptional semantics and reading levels, Frank has transformed an everyday life’s moment in a powerful and crucial event with his camera. Obviously, this has reiterated in a magical way in many photos of his album “Americans”. This is because Frank didn’t photograph the Americans; he certainly used America as his field, however he photographed what was deep inside him, revealing to us a world that was emerging in reality through him.


Info
Ο Λουκάς Βασιλικός γεννήθηκε το 1975 στο Ηράκλειο Κρήτης. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα από το 1996. Η ενασχόλησή του με την φωτογραφία άρχισε το 2006, λειτουργώντας αρχικά ως μέσο παρατήρησης και καταγραφής του ανθρώπινου στοιχείου μέσα στο αστικό περιβάλλον, ενώ στη συνέχεια επεκτάθηκε στη διερεύνηση του φόβου τής απώλειας. Το 2014 συμμετείχε στην ομάδα εικαστικών, ερευνητών και συγγραφέων του Depression Era, μια συλλογικής προσπάθειας αποτύπωσης της ελληνικής κρίσης, που φιλοξενήθηκε στο Palais de Beax Arts (Bozar), στη Γαλλία. Ανήκει στην διεθνή διαδικτυακή ομάδα burn my eye και είναι μέλος του Φωτογραφικού Κύκλου.

Εκθέσεις
2016 “Uncanny” (Solo Exhibition),Poros art festival
2016 “Home” (Team Exhibition),Medphoto festival,Rethymno-Crete
2015 Slideshow presentation-Fotoistanbul Festival,Istanbul
2015 Team exhibition in 5th Thessaloniki Biennale of Contemporary Art,Thessaloniki
2015 Slideshow presentation in Ney Gallery&Prints,Warsaw-Poland
2015 “Home” (Team Exhibition-curated by Jacob Aue Sobol), Sydney-Australia
2015 “Home” (solo exhibition), 4rth Festival of Messologgi
2015 “Family” (curated by P. Rivelis) The Benaki Museum, Athens
2014 “Depression Era”, The Benaki Museum, Athens
2013 Ελληνικές Θάλασσες (επιμέλεια Κ. Αντωνιάδης), Μουσείο Μπενάκη
2013 Φωτογραφία δρόμου από την ανατολική Ευρώπη (νικητές διαγωνισμού), Πολωνία
2013 Greek Street (επιμέλεια Α. Μίχας), Τhe BOX, Αθήνα
2012 Miami Street Photography Festival, Μαϊάμι, ΗΠΑ
2012 Δεύτερη Μπιενάλε Σαντορίνης, Σαντορίνη
2012 Διαδικτυακή έκθεση φωτογραφίας (επιμέλεια Κ. Αντωνιάδης), ariadnephotogallery.com
2010 Red (ατομική έκθεση), Athens Photo Festival, Αθήνα
2009 Νέοι φωτογράφοι, Athens Photo Festival, Αθήνα
2009, Love in Istanbul, Ομαδική έκθεση Ελλήνων και Τούρκων φωτογράφων, Τουρκία

Βιβλία
2017 100 Great Street Photographs-Prestel
2015 Imago Mundi Project-Greece: Traces of Today
2014 Φωτογραφικος κύκλος 1988-2014
2014 The street photographer’s Manual-Thames&Hudson
2013 Ελληνικές θάλασσες, Μουσείο Μπενάκη
2012 Street Photographers, online έκδοση
2010 Αντιθετικές Συγγένειες, έκδοση Φωτογραφικός Κύκλος

Website: lukasvasilikos.com

Σχετικά άρθρα

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close