Marlborough New York | Bill Brandt: Perspective of Nudes

Marlborough New York | Bill Brandt: Perspective of Nudes

English Version

Η γκαλερί Marlborough της Νέας Υόρκης παρουσιάζει την έκθεση Bill Brandt: Perspective of Nudes, μια έκθεση ιστορικών γυμνών φωτογραφιών που καλύπτουν την καριέρα του Γερμανικής καταγωγής Βρετανού φωτογράφου Bill Brandt (1904-1983). Αποτελούμενη από 35 φωτογραφίες, η έκθεση διερευνά τη διαχρονική μελέτη του Brandt για τη γυμνή γυναικεία φόρμα μεταξύ 1945-1979. 

Ο Μπιλ Μπραντ έτυχε για πρώτη φορά αναγνώρισης, ως φωτορεπόρτερ, τις δεκαετίες του 1930 και του 1940, καταγράφοντας εικόνες όλων των τάξεων της βρετανικής κοινωνίας, για περιοδικά όπως το Lilliput, το Picture Post και το Harper’s Bazaar. Έχοντας επικεντρωθεί στη γυμνή φωτογραφία για πάνω από μια δεκαετία, δημοσίευσε το φωτογραφικό βιβλίο – ορόσημο Perspective of Nudes (1961) και το 1969 μια σημαντική αναδρομική του έκθεση παρουσιάσθηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη και ταξίδεψε διεθνώς. Η πρώτη έκθεση του Brandt στο Marlborough της Νέας Υόρκης, το 1976, αποτέλεσε κρίσιμη καμπή για την τοποθέτηση του έργου του στο πλαίσιο της τέχνης.

Αρχικά επηρεασμένα από το έργο του Man Ray, τα πρώτα πειράματα του Brandt στη γυμνή φωτογραφία πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι, πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως, μόλις επέστρεψε στο είδος του το 1944, πίσω στην Αγγλία, οι εξερευνήσεις του στη γλυπτική δυναμική του σώματος μέσα στον δισδιάστατο χώρο της φωτογραφικής εκτύπωσης, προκάλεσαν μια επίπονη, μακροχρόνια μελέτη, σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένη από εξιδανικευμένες κλασικές συμβάσεις.

Bill Brandt, Nude, Taxo d’ Aval, France, 1957

Η ταυτόχρονη ανακάλυψη από τον Brandt μιας κάμερας Kodak με ευρυγώνιο φακό, που επέτρεπε τη χρήση ακραίου βάθους πεδίου μαζί με φορμαλιστικές και χωρικές παραμορφώσεις, εισέφερε μια κατεύθυνση αισθητικής αναζήτησης, που θα καθοδηγούσε την εξέλιξη της γυμνής φωτογραφίας του με τα χρόνια. Τέτοιες στρεβλώσεις στο γυναικείο σώμα αψηφούσαν την υποτιθέμενη αναλογική τελειότητα του κλασικού γυμνού της ιστορίας της δυτικής τέχνης, υπέρ του πιο περίεργου και καθημερινού. Επιπλέον, χρησιμοποιώντας απόλυτες αντιθέσεις μεταξύ φωτεινών μορφών και σκούρων μαύρων σκιών πρότεινε μια εξελισσόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ αυστηρών διχοτόμων: προσκήνιο και φόντο, παρουσία και απουσία, θέμα και αντικείμενο.

Αργότερα, μια δεύτερη σειρά γυμνών θα αναπτυχθεί από την πρώτη, η οποία είχε φωτογραφηθεί κυρίως στην ιδιωτικότητα των εσωτερικών χώρων του Λονδίνου. Εμπνευσμένες από ταξίδια στη Γαλλία και το έργο του ίδιου που είχε προκύψει πάνω στη φωτογραφία τοπίου, αυτές οι μετέπειτα εικόνες αναδεικνύουν αναλογίες και αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε φόρμες και υφές του γυναικείου γυμνού και τις οργανικές μορφές των τραχιών, βραχωδών παραλιών της νότιας Αγγλίας και της βόρειας Γαλλίας.

Η συνοδευτική έκδοση της γκαλερί θα περιλαμβάνει μια έκθεση των Martina Droth, Αναπληρώτριας Διευθύντριας και Επικεφαλής Επιμελήτριας στο Yale Center for British Art και Paul Messier, Επικεφαλής του Lens Media Lab στο Ινστιτούτο Διατήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο Πανεπιστήμιο Yale.
Τα 35 έργα, που θα εκτίθενται έως το Σάββατο 8 Μαΐου 2021, μπορείτε να δείτε ακολουθώντας τον σύνδεσμο: marlboroughnewyork.com/on-view/bill-brandt

Bill Brandt, Nude, London, March 1958 

The Directors of Marlborough New York are pleased to present Bill Brandt: Perspective of Nudes, an exhibition of seminal nude photographs spanning the career of German-born British photographer Bill Brandt (1904-1983). The exhibition will open on Friday, March 12, 2021, and remain on view through Saturday, May 8, 2021. Composed of 35 photographs, the exhibition explores Brandt’s longitudinal study of the nude feminine form between 1945-1979. The accompanying gallery publication will feature an essay by Martina Droth, Deputy Director and Chief Curator at the Yale Center for British Art, and Paul Messier, Head of the Lens Media Lab at the Institute for the Preservation of Cultural Heritage at Yale University.

Bill Brandt first gained recognition as a photojournalist in the 1930s and 1940s, capturing images of all levels of British society for magazines like Lilliput, Picture Post, and Harper’s Bazaar. After turning his focus to nude photography for over a decade, he published his milestone photo book Perspective of Nudes (1961), and in 1969 he was the subject of a major retrospective at the Museum of Modern Art in New York, which traveled internationally. Brandt’s first exhibition at Marlborough New York in 1976 was a critical turning point in situating his work within the context of fine art.

Initially influenced by the work of Man Ray, Brandt’s earliest experiments with nude photography took place in Paris before the Second World War. But it wasn’t until his return to the genre in 1944, while back in England, that his explorations into the body’s sculptural potential within the two-dimensional space of the photographic print spurred a painstaking, long-term study, largely unencumbered by idealized classical conventions.

Bill Brandt, Nude, East Sussex Coast, 1960

Brandt’s concurrent discovery of a Kodak camera with a wide-angle lens, allowing for the use of extreme depth of field along with formal and spatial distortions, provided him with a direction for aesthetic inquiry which would guide the evolution of his nude photography over the years. Such distortions to the feminine body flouted the supposed proportional perfection of the classical nude of western art history, in favor of the more strange and quotidian. Furthermore, his use of stark contrasts between brightly lit forms and dark black shadows suggested an ongoing interplay between strict dichotomies: foreground and background, presence and absence, subject and object.

Later, a second series of nudes would develop from the first, which had mainly been captured in the privacy of London interiors. Inspired by travels in France and his own resulting work in landscape photography, these later images analogize and juxtapose the forms and textures of the feminine nude with and against the organic forms of the harsh, stony beaches of southern England and northern France.

Bill Brandt is currently the subject of a retrospective exhibition organized by KBr Fundación MAPFRE, Barcelona (2020-21), traveling to Versicherungskammer Kulturstiftung, Munich (March – May 2021); Sala Recoletos Fundación MAPFRE, Madrid (June – September 2021); and FOAM, Amsterdam (September 2022 – January 2023); as well as  Bill Brandt / Henry Moore, organized by the Yale Center for British Art in partnership with The Hepworth Wakefield, accompanied by a major new book published by Yale University Press.

marlboroughnewyork.com/on-view/bill-brandt

Bill Brandt, Nude, East Sussex Coast, July 1977