ACvsX | Tolerance(s) | Camille Mienievska (Mierzvvinsk) 

ACvsX | Tolerance(s) | Camille Mienievska (Mierzvvinsk) 

Το photologio παρουσιάζει το έργο των καλλιτεχνών που παίρνουν μέρος στην έκθεση “Tolerance(s) – Ανοχές”. Την επιλογή των έργων, την επιμέλεια και τον συντονισμό παραγωγής της έκθεσης έχουν αναλάβει οι συνεργάτες της Artifactory Κώστας Ιωαννίδης και Ελένη Μουζακίτη.

English Version

Camille Mienievska (Mierzvvinsk) – ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ (J E S T E M) 

(2019, video)

Ζώντας σε μια χώρα με θρησκευτικό φονταμενταλισμό που σχετίζεται με την πολιτική, βιώνεις μια μικρή δικτατορία. Οι διακρίσεις σε βάρος του περιβάλλοντος LGBTQ+ αυξάνονται διαρκώς. Φορτηγά με ψευδή και προσβλητικά συνθήματα για μη ετεροδιαμορφωτικά άτομα κυκλοφορούν στις πόλεις, με συνοδεία αστυνομίας. Όλες οι διαδηλώσεις και οι διαμαρτυρίες συχνά καταλήγουν σε επιθετικότητα από τις αρχές, ενώ τελευταία συλλαμβάνονται αθώοι άνθρωποι. Η κυβέρνηση και η εκκλησία στρέφουν μια μηχανή μίσους εναντίον κάθε ατόμου που απομακρύνεται από το παράδειγμα της “σωστής” πολωνικής οικογένειας.

Είμαστε ταπεινωμένες, εκφοβισμένες και δεν αντιμετωπιζόμαστε ίσα. Οι γυναίκες απαγορεύεται να κάνουν άμβλωση και μάλιστα ενθαρρύνονται να γεννήσουν παιδιά (προγράμματα αφοσίωσης), με στόχο τον υποβιβασμό της γυναίκας σε ρόλο αντικειμένου. Ακόμα και όταν η ταυτότητα του φύλου της δεν είναι συμβατή με αυτό.

Ποια κίνητρα σε οδήγησαν στην απόφαση να συμμετάσχεις στη συγκεκριμένη έκθεση;
Θεωρώ καθήκον μου να θίγω σημαντικά θέματα, μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης. Οι ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στον κόσμο δεν είναι στην καλύτερή τους κατάσταση, περιβαλλόμαστε από παρεξηγήσεις, ρατσισμό, ξενοφοβία, μισαλλοδοξία και είναι σημαντικό να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα, τονίζοντας την αξία της ανοχής και της ισότητας.

Η πολιτική κατάσταση στην Πολωνία είναι δυσμενής για τις μειονότητες, ειδικά για την κοινότητα LGBT+, καθώς εισάγονται “LGBT-free ζώνες”. Η κυβέρνηση είναι βασικά ένα τσίρκο με ρόδες, όπου ο παραλογισμός κυνηγά τον παραλογισμό και μια γυναίκα (ή ένα άτομο με γυναικεία γεννητικά όργανα) έχει υποβιβασθεί σε ρόλο εκκολαπτηρίου, χάνοντας το δικαίωμα λήψης αποφάσεων για το σώμα της.

Με ποιον τρόπο μεταφέρονται στο κοινό μέσω του συγκεκριμένου έργου σου μηνύματα συμπερίληψης, σεβασμού και ανοχής στην ετερότητα;
Στη έργο μου επέλεξα να αντιμετωπίσω την ανωμαλία της πατριαρχίας. Χρησιμοποιώ μια ιστορική φιγούρα από το ρεύμα του θρησκευτικού φονταμενταλισμού που υπάρχει στην Πολωνία, εφιστώντας την προσοχή στη δυνατότητα της διαφορετικότητας της ταυτότητας αυτής της λατρευτικής φιγούρας. Το σύμβολο με το μήνυμα “bearing mercy” δίνει έμφαση στην έκκληση για αμοιβαίο σεβασμό και ανοχή, χωρίς περιττές διακρίσεις, απότοκες του συστήματος. Παρουσιάζω άλλες δυνατότητες και σας καλώ να προβληματιστείτε.

Πιστεύεις πως η Τέχνη έχει τη δύναμη να ευαισθητοποιήσει συμπολίτες μας κατά του ρατσισμού και να επηρεάσει τις κοινωνίες προς την κατεύθυνση της ισότητας και της αποδοχής του Άλλου;
Ναι, το πιστεύω βαθιά. Πιστεύω ότι η τέχνη είναι ένα πολεμικό εργαλείο για την καταπολέμηση της αυξανόμενης μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας και του αποκλεισμού των μειονοτήτων και των διαφορετικών. Πιστεύω στην εκάστοτε πολυχρηστική φύση, συμπεριλαμβανομένης της ευαισθητοποίησης και της προώθησης της ισότητας, η οποία πρέπει να είναι η βασική σύνδεση όλων μας, ανεξάρτητα από το υπόβαθρο, την ταυτότητα, την πίστη, το φύλο.

Βιογραφικό
Γεννήθηκε το 1993 στην Πολωνία. Ζει και εργάζεται στη Βαρσοβία. Έχει βραβευτεί με το Best Diploma το 2020 στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και Σχεδιασμού E. Geppert του Wroclaw (Πολωνία), όπου έλαβε MFA. Συμμετείχε στην Τρίτη Διεθνή Μπιενάλε Φοιτητών στην Κροατία (2019), στο Φεστιβάλ Homography / Homography στην Πόλη του Μεξικό και στο Querétaro, στο Μεξικό και στις Βρυξέλλες, στο Βέλγιο (2019), στο Διεθνές Τριετές Σχέδιο Φοιτητών στο Κατοβίτσε, στην Πολωνία (2020).
Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ άλλων: Extending Reality, AMART Gallery, Βιέννη, Αυστρία (2019), XI Small Painting Forms Triennial, Gallery Wozownia, Toruń, Πολωνία (2019), How is it?, Gallery Labyrinth , Λούμπλιν, Πολωνία (2017). Έχει λάβει υποτροφία από το Υπουργείο Πολιτισμού και Εθνικής Κληρονομιάς στην Πολωνία (2019), καλλιτεχνική υποτροφία του Δημάρχου του Βρότσλαβ (2019/2020), υποτροφία από την πρυτανεία για τους καλύτερους φοιτητές της E.Geppert Academy of Art and Design στο Wroclaw (2018-2020).


Camille Mienievska (Mierzvvinsk) – I AM  (J E S T E M) 

(2019, video)

Living in a country with religious fundamentalism related to politics, you can see a small dictatorship. The LGBTQ+ environment is increasingly discriminated against. Trucks containing lies and offensive slogans about non-heteronormative people are driving around the cities with police escort. All marches and protests often end in aggression by the authorities, recently even arresting innocent people. The government and the church turn a machine of hatred against any individual who departs from the example of the “correct” Polish family.

We are humiliated, intimidated and not treated equally. Women are banned from abortion and even encouraged to give birth to children (loyalty programs), with the aim of reducing women to the role of objects. Even when her gender identity is not compatible with this.

What motivated you to participate in this exhibition?
I consider it my duty to raise important issues through artistic expression. Human condition in the world is not at its best, we are surrounded by misunderstanding, racism, xenophobia, intolerance, so it is important to address these issues and emphasize the value of tolerance and equality.
The political situation in Poland is very unfavorable for minorities, especially for the LGBT+ community, where “LGBT-free zones” are being introduced. The government is basically a circus on wheels, where absurdity chases absurdity, and a woman (or a person with female genitalia) has been reduced to the role of an incubator, losing the right to make decisions about her body.

How does this work convey to the audience the message of inclusion, respect and tolerance?
In my work, I have chosen to address the anomaly that is patriarchy. I use a historical figure from the current of religious fundamentalism existing in Poland, drawing attention to the possibility gender diversity identity of the cult figure. The symbol with the message “bearing mercy” emphasizes the call for mutual respect and tolerance, without unnecessary divisions created by the system. I show other possibilities and invite you to reflect.

Does Art have the power to raise awareness against racism and lead societies towards equality and acceptance?
Yes, I deeply believe this. I believe that art is a tool of war in the fight against growing intolerance, racism, xenophobia and exclusion of minorities and differences. I believe in its multi-purpose nature including raising awareness and promoting equality, which should be the basic unit of us all, regardless of background, identity, faithful, gender.

Bio
Born 1993 in Poland. Lives and works in Warsaw. Laureate of the Best Diploma in 2020 at the E. Geppert Academy of Fine Arts & Design in Wroclaw (PL), where she received her MFA . She participated in the Third International Student Biennale in Croatia (2019), Homography / Homography Festival in Mexico City and Querétaro in Mexico and in Brussels in Belgium (2019), International Student’s Drawing Triennial in Katowice in Poland (2020).
Her works have been presented in many group exhibitions, among other things: Extending Reality, AMART Gallery, Vienna, Austria (2019), XI Small Painting Forms Triennial, Gallery Wozownia, Toruń, Poland (2019), How is it?, Gallery Labyrinth, Lublin, Poland (2017). Scholarship recipient Ministry of Culture and National Heritage in Poland (2019), Artistic Scholarship of the Mayor of Wrocław (2019/2020), Rector’s Scholarship for the best students of E.Geppert Academy of Art and Design in Wrocław (2018-2020).

 mierzvvinsk
 mienievska


Η έκθεση Tolerance(s) είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί στην Αθήνα και στη Νορβηγία, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του έργου “Art and Culture vs Xenophobia // Τέχνη και πολιτισμός ενάντια στην ξενοφοβία“, το οποίο αντιμετωπίζει, με εργαλεία τις τέχνες και τον πολιτισμό, τα φαινόμενα της ξενοφοβίας και της ρητορικής μίσους, που αναπτύσσονται σε περιβάλλον έλλειψης συμπερίληψης και ανοχής για τον Άλλο. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την Artifactory και εταίρους το Ås Art & Music School του Δήμου του Ås στη Νορβηγία και το “Baumstrasse – Ο Δρόμος με τα Δέντρα“. 

Το πρόγραμμα Active citizens fund είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.

Περισσότερες πληροφορίες: www.activecitizensfund.gr