ACvsX | Tolerance(s) | Aydin Matlabi

ACvsX | Tolerance(s) | Aydin Matlabi

Το photologio παρουσιάζει το έργο των καλλιτεχνών που παίρνουν μέρος στην έκθεση “Tolerance(s) – Ανοχές”. Την επιλογή των έργων, την επιμέλεια και τον συντονισμό παραγωγής της έκθεσης έχουν αναλάβει οι συνεργάτες της Artifactory Κώστας Ιωαννίδης και Ελένη Μουζακίτη.

English Version

Aydin Matlabi – We Are Not Soldiers

Το We Are Not Soldiers είναι ένα βίντεο που έγινε σε συνεργασία με το έργο Aprojed στο Βόρειο Κονγκό, το οποίο υποστηρίζει πρώην παιδιά στρατιώτες και παιδιά που πλήττονται από τον πόλεμο. Ο στόχος του έργου ήταν να απεικονίσει το θάρρος των παιδιών και των εφήβων που εργάζονται για να ξεπεράσουν το βάρος του να είναι πρώην παιδιά – στρατιώτες. Πολλοί από αυτούς απήχθησαν και εξαναγκάστηκαν σε ένοπλες συγκρούσεις, πριν ξαναβρούν επιτέλους την ελευθερία τους. Ωστόσο, το τραύμα και το στίγμα που τους ακολουθεί, απειλούν να τους στοιχειώσουν για το υπόλοιπο της ζωής τους. Πιστεύω ότι πρέπει να επιδειχθούν η θέληση και η δύναμή τους να ξεπεράσουν τη βία του παρελθόντος.
Περιβάλλοντας τα θέματά μου στο ύφασμα Pagee, που αντιπροσωπεύει μέρος της πολιτισμικής ιστορίας του τόπου, θέλω να δείξω ότι η κληρονομιά ενός έθνους δεν βασίζεται σε υφάσματα, αλλά μάλλον στα παιδιά, των οποίων το μέλλον πρέπει να υποστηρίξουμε για τη δύναμη της κοινότητας.

Aydin Matlabi – Mwenyezi Musogo David, από το έργο We Are Not Soldiers

Ποια κίνητρα σε οδήγησαν στην απόφαση να συμμετάσχεις στη συγκεκριμένη έκθεση;
Η καλλιτεχνική μου πρακτική εστιάζεται σε κοινότητες και σε άτομα που καταφέρνουν και ξεπερνούν κάποια μορφή βίας. Εκθέτοντας τη δουλειά μου, μπορώ να μοιραστώ τη δύναμη και το κουράγιο που έχουν δείξει αυτά τα παιδιά στο να ξεπεράσουν τη βία και να παρουσιάσω στο κοινό με σεβασμό τη σκληρότητα της ανθρωπότητας, με έναν έμμεσο τρόπο, χωρίς να δείχνω τη βία καθεαυτή.

Με ποιον τρόπο μεταφέρονται στο κοινό μέσω του συγκεκριμένου έργου σου μηνύματα συμπερίληψης, σεβασμού και ανοχής στην ετερότητα;
Δουλεύω κυρίως με κοινότητες οι οποίες θέλουν να μοιραστούν τη δύναμή τους, τις εμπειρίες τους. Δουλεύοντας με πρώην παιδιά-στρατιώτες φροντίζω πάντα να διευθετούν τα ίδια το πώς θα παρουσιαστούν μπροστά στον φακό κατά τη διάρκεια των συνεδριών μας. Περιβάλλοντας τα παιδιά με το ύφασμα Pagee, το οποίο αποτελεί μέρος της πολιτισμικής ιστορίας του τόπου, μπορούν να αναπαριστούν ταυτόχρονα και τη δύναμή τους και ένα κομμάτι αυτής της πολιτισμικής ιστορίας. Τα παιδιά είναι το μέλλον και το παρελθόν και αντιπροσωπεύουν την ελπίδα.

Πιστεύεις πως η Τέχνη έχει τη δύναμη να ευαισθητοποιήσει συμπολίτες μας κατά του ρατσισμού και να επηρεάσει τις κοινωνίες προς την κατεύθυνση της ισότητας και της αποδοχής του Άλλου;
Η τέχνη έχει μεγαλη επιρροή!!! Χτίζει μια γέφυρα μεταξύ κοινοτήτων και εθνών. Μπορεί κανείς να παρουσιάσει πολύπλοκα θέματα εξασφαλίζοντας ότι δίνει τον σεβασμό που αξίζει στα θέματά του. Δουλεύω πάνω στον πόλεμο και τη βία, αλλά δεν έχω δείξει ποτέ εικόνες βίας. Χρησιμοποιώ την τέχνη για να δημιουργήσω μια πλατφόρμα και να εκπροσωπήσω μέσω αυτής επιζώντες του πολέμου. Με αυτόν τον τρόπο, ελπίζω, μέσω της τέχνης, να παρουσιάσω την έννοια της ελπίδας και θέλω να ελπίζω ότι μπορούμε να θεραπεύσουμε τα τραύματα μαζί. Η τέχνη κάνει ακριβώς αυτό. Θεραπεύει, διδάσκει και μας αναγκάζει να δούμε έξω από την κανονικότητα της καθημερινότητάς μας.

Aydin Matlabi – Kasereka Kalabyi Bonheur, από το έργο We Are Not Soldiers

Βιογραφικό
Ο Aydin Matlabi ταξιδεύει στον κόσμο δημιουργώντας αφηγήσεις και ιστορίες που στόχο έχουν να ενδυναμώνουν τις γυναίκες και τα παιδιά. Εργάζεται για πάνω από μια δεκαετία σε πολεμικές ζώνες και αναπτυσσόμενες χώρες. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έχει δει την ανθρώπινη κρίση, τις αναταραχές, τον πόνο και την ταλαιπωρία. Ταυτόχρονα όμως έχει ανακαλύψει τη δύναμη, το κουράγιο και τον ανθρωπισμό. Η φωτογραφική τέχνη του Aydin Matlabi διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η απουσία και η απώλεια επηρεάζουν την κατανόηση της έννοιας του σπιτιού και της ταυτότητας και διερευνά πώς ο αγώνας επηρεάζει την αίσθηση που έχουν οι άνθρωποι για τον εαυτό τους και τον τόπο. Μέσα από τη φωτογραφία πορτρέτου και τοπίου, ο Matlabi αναζητά να αναδείξει αφηγήσεις ανθρώπων.
Ως εκπατρισμένος Ιρανός, το ζήτημα του πώς η ταυτότητα επηρεάζει τους ανθρώπους και τα μέρη που φωτογραφίζει παραμένει η κινητήρια δύναμη πίσω από τη διαδικασία και το περιεχόμενο της δουλειάς του. Οι μέθοδοι του Matlabi επικεντρώνονται σε μια συνειδητή και ευαίσθητη προσέγγιση αναφορικά με τις πολιτισμικές διαφορές. Είναι ενήμερος ότι, παρόλο που έχει δεσμούς με τα θέματα που φωτογραφίζει, δεν μπορεί να ξεφύγει εντελώς από τη δυαδική δομή εξουσίας που είναι εγγενής στο δυτικό βλέμμα που επηρεάζει τον τρόπο που βλέπει τον κόσμο. Η επιθυμία να εξερευνήσει τις δυνατότητες της φωτογραφίας πορτρέτου για να δημιουργήσει δυνητικά έναν χώρο όπου τα περιθωριοποιημένα θέματα μπορούν να διεκδικήσουν και (να) διαμορφώσουν μια αίσθηση του εαυτού, είναι η κύρια έμπνευση πίσω από την οπτική του.

Aydin Matlabi – Dieu Merci Mahamba, από το έργο We Are Not Soldiers

Aydin Matlabi – We Are Not Soldiers

We Are Not Soldiers is a video creation built with the collaboration of the Aprojed project in the Northern Congo, which supports ex-child soldiers and children affected by war. The project’s goal was to depict the courage of children and teenagers working to surmount the burden of being an ex-child soldier. Many of them were kidnapped and forced into an armed conflict, who now have finally found freedom. However, the trauma and stigma that still follows them threaten to haunt them for the rest of their lives. I feel that their strength and power to surmount past violence needs to be showcased. By surrounding the subjects in the fabric Pagee, representing the cultural history and part of the land, I wish to show that the legacy of a nation is not based on fabrics but rather on the children whose futures we must support for the strength of the community.

What motivated you to participate in this exhibition?
My art practice is to work with communities and individuals who are surmounting some form of violence.
By exhibiting my work, I can share the subject’s power to surmount violence and present the audience with a respectful way to understand humanity’s cruelty.

How does this work convey to the audience the message of inclusion, respect and tolerance?
I mainly work with communities who wish to share their power and straight. Working with ex-child soldiers, I always make sure that they can direct their presence during our sessions. They want to be seen as their way to manifest their power, and surrounding them in the fabric Pagee; they can represent their cultural history. They are the future and the past, and they represent hope.

Does Art have the power to raise awareness against racism and lead societies towards equality and acceptance?
Art is so influential!!! It builds a bridge between communities and nations. One can present complex subject matters and make sure they are giving the respect deserved. I work with war and violence, yet I never show visuals of violence. I use art to build a platform to represent survivors of war. By doing so, I hope, via art, to present the concept of hope and hope that we can heal together. Art does just that; it heals, teaches, and forces us to see outside the normality of our day-to-day.

Bio
Aydin Matlabi travels the world creating narratives and stories that empower women and children. He has been working for over a decade in war zones and developing countries. During this time, he has witnessed human crisis and upheavals, pain and suffering; while, at the same time, discovering strength and humanity. Aydin Matlabi’s photography explores how departure, absence, and loss impact one’s understanding of home and identity and addresses how struggle affects people’s sense of self and place. Through his portrait and landscape photography, Matlabi is in search of people’s narratives and essences.
As an expatriated Iranian, the question of how identity affects the people and the places he photographs remains the driving force behind the process and content of his work. Matlabi’s methods center around a conscious and sensitive approach to cultural differences while remaining aware that although he has ties with the subjects, he cannot entirely escape the binary power structure inherent in the Western gaze that influences the way he sees the world. The desire to explore portrait photography’s potential to create a space where marginalized subjects can assert and (re) fashion a sense of self is the main inspiration behind his visual.

 aydinmatlabi.com
 Aydin Matlabi
 matlabiaydin


Η έκθεση Tolerance(s) είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα και στη Νορβηγία, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του έργου “Art and Culture vs Xenophobia // Τέχνη και πολιτισμός ενάντια στην ξενοφοβία“, το οποίο αντιμετωπίζει, με εργαλεία τις τέχνες και τον πολιτισμό, τα φαινόμενα της ξενοφοβίας και της ρητορικής μίσους, που αναπτύσσονται σε περιβάλλον έλλειψης συμπερίληψης και ανοχής για τον Άλλο. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης την Artifactory και εταίρους το Ås Art & Music School του Δήμου του Ås στη Νορβηγία και το “Baumstrasse – Ο Δρόμος με τα Δέντρα“.
Το πρόγραμμα Active citizens fund είναι μέρος του χρηματοδοτικού μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2014 – 2021, γνωστού ως EEA Grants. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και την ενίσχυση της βιωσιμότητας της κοινωνίας των πολιτών και στην ανάδειξη του ρόλου της στην προαγωγή των δημοκρατικών διαδικασιών, την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών στα κοινά και την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη διαχείριση της επιχορήγησης του προγράμματος Active citizens fund για την Ελλάδα έχουν αναλάβει από κοινού το Ίδρυμα Μποδοσάκη και το SolidarityNow.

Περισσότερες πληροφορίες: www.activecitizensfund.gr