Public moments

Public moments

Τα Public, διοργανώνουν για δεύτερη χρόνια τον ανοιχτό φωτογραφικό διαγωνισμός Public Moments Awards.

Tι είναι ο διαγωνισμός Public Moments Awards;
Είναι ένας ανοιχτός διαγωνισμός φωτογραφίας από τα καταστήματα Public που στόχο έχει να καλέσει επαγγελματίες & ερασιτέχνες επαγγελματίες να εμπνευστούν και να δημιουργήσουν υπέροχες εικόνες να αναδείξουν το ταλέντο τους, να κερδίσουν μεγάλα Βραβεία, Χρηματικά Έπαθλα και Διακρίσεις. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται για δεύτερη φορά έχοντας καθιερωθεί ως ένας θεσμός που θα αναδεικνύει επαγγελματίες & ερασιτέχνες προβάλλοντας τα ταλέντα της χώρας μας!
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού
Εμβαθύνοντας ακόμα περισσότερο στη πολυπλοκότητα και τη μαγεία της φωτογραφίας, διευρύνουμε τις θεματικές ενότητες καλύπτοντας έτσι ένα ευρύ φάσμα για να δημιουργήσετε. Οι φετινές κατηγορίες είναι οι:
• Τρέχοντα Ζητήματα
• Αθλητισμός
• Φωτογραφία Δρόμου
Στην πορεία του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν δύο ακόμα θεματικές κατηγορίες.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν πάθος για τη φωτογραφία , επαγγελματίες & ερασιτέχνες

Διάρκεια Διαγωνισμού
Από τις 24 Μαρτίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2017, μπορείς να ανεβάζεις τις φωτογραφίες σου στις αντίστοιχες θεματικές κατηγορίες δημιουργώντας το δικό σου πορτοφόλιο. Η κριτική επιτροπή θα αξιολογήσει τις έγκυρες συμμετοχές από τις 21-30 Νοεμβρίου και θα αναδείξει τους νικητές που θα ανακοινωθούν επίσημα στη τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στα αρχές Δεκεμβρίου.

Ειδικότερα τα θέματα του διαγωνισμού:

Τρέχοντα ζητήματα
Τα τρέχοντα ζητήματα ανήκουν θεματικά στο φωτογραφικό είδος του φωτορεπορτάζ που είναι το δυσκολότερο και το πιο απαιτητικό είδος, συχνά και επικίνδυνο. Είναι όμως και αυτό με την μεγαλύτερη ηθική επιβράβευση αφού ο φωτορεπόρτερ επιτελεί κοινωνικό έργο και είναι αυτός που φροντίζει για την πληροφόρηση όλων μας και την αντικειμενική αποτύπωση των γεγονότων. Ο φωτογράφος καλείται να καταγράψει γεγονότα της επικαιρότητας, να μελετήσει σε βάθος και να διηγηθεί οπτικά εκφάνσεις της πραγματικότητας παρουσιάζοντας ένα έργο με αισθητική και τεχνική αρτιότητα αλλά κυρίως με ψυχραιμία και ειλικρίνεια.

Tip: Από πλευράς εξοπλισμού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από τη γρηγορότερη DSLR, μια compact ακόμα κι ένα smartphone. Ο παράγοντας που θα κάνει τη διαφορά είναι η κρίση μας και η αντίληψη μας. Δεν ξεχνάμε όμως ποτέ και τον παράγοντα της ασφάλειας.
Αθλητισμός
Ο αθλητισμός ανέκαθεν ήταν από τα φωτογραφικά αντικείμενα που συγκινούσαν τον φωτογραφικό φακό. Πλέον με τις σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές, τους εξωτικούς τηλεφακούς και τα ταχύτατα AF μηχανών και smartphone τα αθλητικά θέματα είναι προσιτά και εφικτά να γίνουν. Η κίνηση, η ταχύτητα και οι προσπάθειες των αθλητών ταιριάζουν στη φωτογραφία και μας προκαλούν να καταγράψουμε αθλητικά γεγονότα, σπορ, αγώνες κτλ. Ο στόχος αυτής της κατηγορίας είναι να αναδείξει όχι μόνο τον αθλητισμό και γενικότερα τις δραστηριότητες που ανατάσσουν την ψυχή, αλλά και να φέρει στο επίκεντρο τις μικρές καθημερινές στιγμές των αθλητών που συχνά επισκιάζονται μέσα στις κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις.

Tip: Συνήθως όλη η κινητικότητα διαδραματίζεται λίγο μακρύτερα από τη θέση μας. Δεν είναι εύκολο να αποτυπωθεί με τους απλούς zoom γενικής χρήσης και τις εστιακές αποστάσεις της τάξης των 24-85mm. Χρειαζόμαστε κάτι με περισσότερο zoom. Επίσης χρειαζόμαστε και ορισμένη “απόσταση ασφαλείας”. Οπότε θα ζητηθεί τουλάχιστον ένας τηλεφακός στη γκάμα από 100mm ως 200mm ή και κάτι πιο ισχυρό π.χ. 300-400mm.
Φωτογραφίες δρόμου
Η φωτογραφία δρόμου συχνά αναφέρεται ως ένα από τα δύσκολα είδη φωτογραφίας και όχι αδίκως. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ελέγξουμε και άλλοι τόσοι πάνω στους οποίους δεν έχουμε κανένα έλεγχο. Η φωτογραφία δρόμου όμως είναι και συναρπαστική και υπήρξε το είδος στο οποίο μεγαλούργησαν ο Henri Cartier-Bresson, o Eugene Atget, o Garry Winogrand, o Andre Kertesz και τόσοι άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί. Ο φωτογράφος καλείται να πει μια ιστορία, να περιγράψει το θέμα, να αναλύσει τη σχέση της πόλη με τον άνθρωπο που ζει σε αυτή, να μεταφέρει την ατμόσφαιρα της σε ένα καρέ. Η φωτογραφική στιγμή υπάρχει για λίγα δευτερόλεπτα και μετά χάνεται.

Tip: Η πόλη έχει υπεράριθμα θέματα, αρκετή βαβούρα και πληροφορία, πολυκοσμία κτλ. Η αναζήτηση του θέματος θα μας πάρει πολύ χρόνο και αρκετή παρατήρηση. Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε στην φωτογραφία δρόμου είναι να μην πλησιάζουμε αρκετά στο θέμα μας ή να προσπαθούμε να δείξουμε πάρα πολλά στοιχεία σε μια εικόνα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτεροι φωτογράφοι χρησιμοποιούσαν/ουν είτε prime φακούς 50mm ή ευρυγώνιους. Οι φακοί prime μας ωθούν να πλησιάσουμε περισσότερο το θέμα μας, να συνδεθούμε μαζί του και κατ’επέκταση και ο θεατής να μπει μέσα στην εικόνας μας και να νιώσει ότι είναι μέρος της.

 

Στις θεματικές κατηγορίες Τρέχοντα Ζητήματα, Αθλητισμός, και Φωτογραφία Δρόμου, μπορούν να πάρουν μέρος όλοι όσοι θέλουν να ανεβάσουν τις φωτογραφίες που έχουν τραβήξει με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή (DLSR, MRLS, Compact) για το διάστημα από 1 Ιανουαρίου 2017 έως και 20 Νοεμβρίου 2017. Κάθε συμμετέχων μπορεί να ανεβάσει μίνιμουμ 5 έως και 12 έργα για κάθε πορτοφόλιο, συμμετέχοντας σε μια ή όλες τις θεματικές κατηγορίες. Στη πορεία του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν άλλες τρείς θεματικές κατηγορίες.

Για να θεωρείται μια συμμετοχή έγκυρη θα πρέπει να περιλαμβάνει μίνιμουμ 5 έργα (που πληρούν τους όρους συμμετοχής) σε μια θεματική κατηγορία ή/και όλες μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των συμμετοχών. Συνολικά από το διαγωνισμό θα προκύψουν 6 νικητές που κερδίζουν Δώρα & Δωροεπιταγές Public (άνω των 9.500 ευρώ) και Προβολή του έργου τους στη Φωτογραφική Έκθεση των Public. Οι συμμετέχοντες μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στο www.publicmoments.gr/pro.php από Απρίλιο έως τις 20 Νοεμβρίου 2017 με έργα που έχουν δημιουργήσει στο διάστημα αυτό.

Προϋποθέσεις και τεχνικές προδιαγραφές
Στο διαγωνισμό γίνονται δεκτές φωτογραφίες που έχουν τραβηχτεί από 1/1/2017 κι έπειτα, σχετίζονται με τις θεματικές κατηγορίες Τρέχοντα Ζητήματα-ειδήσεις, Αθλητισμός, και Φωτογραφία Δρόμου και δεν έχουν βραβευθεί σε άλλο διαγωνισμό. Δεν επιτρέπονται φωτογραφίες οι οποίες είναι προϊόν μοντάζ. Οι Φωτογραφίες από ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές θα πρέπει να μην είναι μικρότερες από 650KB και μεγαλύτερες από 5MB σε αρχεία JPEG και να περιέχουν αυθεντικά δεδομένα EXIF.

Αναλυτικά οι υπόλοιπες Τεχνικές Προδιαγραφές
Δε θα γίνουν δεκτές φωτογραφίες που έχουν αλλοιωθεί με ψηφιακά προγράμματα. Οι εικόνες θα πρέπει να απεικονίζουν την πραγματικότητα και να μην είναι προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας. Επιτρέπονται ΜΟΝΟ μικρές διορθώσεις (post processing) σε PCή Mac με προγράμματα επεξεργασίας όπως το Photoshop, lightroom, όπως ενδεικτικά επιτρέπονται ΜΟΝΟ οι ψηφιακές διορθώσεις brightness/contrast & dodge/burn, η λογική χρήση χρωματικών διορθώσεων, καθώς και η αλλαγή κάδρου (crop). Οι φωτογραφίες δεν πρέπει να φέρουν υπογραφές και υδρογραφήματα. Επιτρέπεται η μετατροπή έγχρωμης εικόνας σε ασπρόμαυρη.
Δεν θα γίνουν δεκτές εικόνες που είναι προϊόν πολλαπλής έκθεσης, φωτομοντάζ, HDR ή πανοραμικές εικόνες που προέκυψαν από συρραφή άλλων εικόνων. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε πρόσθεση ή αφαίρεση με ψηφιακό τρόπο οποιασδήποτε, έστω και πολύ μικρής, λεπτομέρειας από τη φωτογραφία με χρήση τεχνικών clone stamp. Απαγορεύεται η χρήση οποιουδήποτε ψηφιακού φίλτρου όπως επίσης clarity, sepia κλπ. Επίσης δεν επιτρέπεται η υπερβολική χρήση saturation.
Επιπρόσθετα, και σε κάθε περίπτωση η κριτική επιτροπή έχει δικαίωμα να απορρίψει φωτογραφίες που κατά την ανέλεγκτη κρίση της έχουν υποστεί υπερβολική ψηφιακή επεξεργασία σε τέτοιο βαθμό που έχει αλλοιωθεί το αρχικό τους περιεχόμενο, ή φωτογραφίες που, σύμφωνα με τα δεδομένα EXIF, έχουν τραβηχτεί πριν το 2017, καθώς επίσης, και φωτογραφίες που έχουν υποστεί αλλοίωση στα δεδομένα EXIF. Τα έργα που θα φθάσουν στην τελική φάση για την ανάδειξη των νικητών από κριτική επιτροπή θα πρέπει να σταλούν και στην αρχική (original) μορφή τους. Οι συμμετέχοντες στον Διαγωνισμό, θα πρέπει να αποστείλουν τις φωτογραφίες σε αρχείο υψηλής ανάλυσης, κατάλληλο για εκτύπωση αν και εφόσον ζητηθεί.

Η κριτική Επιτροπή:
Γιάννης Μπεχράκης – Πρόεδρος κριτικής επιτροπής – Ο πολυβραβευμένος Φωτογράφος του Reuters!
O βραβευμένος με Pulitzer και ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως Έλληνας φωτορεπόρτερ εργάστηκε ως Chief Photographer στο πρακτορείο Reuters για σχεδόν 30 χρόνια και έχει καλύψει μερικά από τα πλέον σημαντικά γεγονότα παγκοσμίως, ενώ είναι “Πρέσβης” του φωτογραφικού τμήματος του REUTERS διεθνώς. Από το 2017 κατέχει τη θέση του Senior Editor, Special Projects, από τους πλέον ηγετικούς ρόλους στο πρακτορείο. Κάνει συχνά διαλέξεις και workshops σε πανεπιστήμια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Ανάμεσα στις πολλές διακρίσεις του, συγκαταλέγονται ο τίτλος του Ευρωπαίου Φωτορεπόρτερ της Χρονιάς από τη Fujifilm (τρεις φορές), από τοWorld Press Photo, POYi του Missouri University (δυο φορές) China International Photo Awards (πέντε φορές), Overseas Press Club of America, Normandy Bayeux Awards για πολεμικούς ανταποκριτές (τρεις φορές) και ήταν ο πρώτος νικητής του Days in Japan to 2015-16. Ανακηρύχτηκε φωτορεπόρτερ της χρονιάς (2015) από τον Guardian και το REUTERS.

Θοδωρής Μάρκου, Φωτογράφος
Ο Θοδωρής ασχολείται με τη φωτογραφία από το 2006. Έχει καλύψει φωτογραφικά εκατοντάδες συναυλίες, φεστιβάλ και events, ενώ τα πορτραίτα που αρέσκεται να κάνει έχουν εμφανιστεί σε διάφορα lifestyle περιοδικά και sites. Η αγάπη του για το ελληνικό ανεξερεύνητο τοπίο τον έχει οδηγήσει σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας, και σε δυο ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας με σχετική θεματολογία. Παρ’ όλο που ζει στην ψηφιακή εποχή, έχει ιδιαίτερη αδυναμία στην αναλογική φωτογραφία. Από το 2014 έχει μπει στο χώρο της διαφήμισης και της κινούμενης εικόνας. Αρθρογραφεί στο περιοδικό Φωτογράφος εδώ και μια πενταετία, και διδάσκει σεμινάρια φωτογραφίας που διοργανώνονται από τα Public.

Θανάσης Σταυράκης Chief Photographer του ASSOCIATED PRESS
Ο Θανάσης Σταυράκης είναι φωτορεπόρτερ, προϊστάμενος των φωτογραφικών τμημάτων για την Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Σκόπια του διεθνούς πρακτορείου ειδήσεων ASSOCIATED PRESS. Στην εικοσιπεντάχρονη καριέρα του εργάστηκε σε ελληνικά έντυπα και πρακτορεία. Έχει καλύψει μεγάλα αθλητικά γεγονότα (Παγκόσμια και Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα ποδοσφαίρου, Ολυμπιακούς Αγώνες, Φόρμουλα 1) αλλά και κοινωνικές αναταραχές σε πολυάριθμες διεθνείς αποστολές του. Έχει εκδώσει τρία λευκώματα.
Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.publicmoments.gr/pro.php