Ole Marius Jorgensen

Ole Marius Jorgensen

Ο Ole Marius Joergensen είναι φωτογράφος που γεννήθηκε το 1976 και διαμένει στο Asker της Νορβηγίας. Είναι γνωστός για τις σχολαστικά κινηματογραφικές του φωτογραφίες. Με τη χρήση θεατρικών χαμηλών και δυνατών φωτιστικών αντιπαραθέσεων, το έργο του Ole Marius Joergensen δίνει έμφαση στο μυστήριο και κυρίως στις δυσκολίες της αγροτικής ζωής στη σύγχρονη ζωή. Εν ολίγοις, ένα παιδί της αγροτικής Νορβηγίας της δεκαετίας του ’80, που γοητεύτηκε με τα προάστια των πόλεων της Αμερικής και τις κατέγραψε, όπως ο αμερικανικός κινηματογράφος.

Ole Marius Jorgensen

Χρησιμοποιώντας την περιγραφική αφήγηση και την ποιότητα του φωτός, από την αρχή της καριέρας του θέλει να δημιουργήσει τις δικές του ιστορίες. Επηρεασμένος από το έργο του ζωγράφου Hopper και των σκηνοθετών Alfred Hitchcock, David Lynch, Steven Spielberg καθώς και από τoυς ζωγράφους του 19ου αιώνα, όπως του David Caspar Frederic, το έργο του απεικονίζει συχνά συνηθισμένες καταστάσεις με μια μοναδική αφήγηση που ξεκλειδώνει ένα απροσδόκητο μυστήριο.

Οι γυαλιστερές γυαλιστερές εικόνες του Χόλιγουντ άφησαν βαθιά οπτικά ίχνη, τα οποία οδήγησαν σε κινηματογραφικές σπουδές τόσο στη Νορβηγία όσο και στην Αγγλία πριν καταλήξει ως φωτογράφος, μετά από δύο χρόνια εκπαίδευσης (2002-2004). Όλες οι σειρές του έχουν έντονη κινηματογραφική έκφραση.

Ole Marius Jorgensen

Το 2014 έκανε το ντεμπούτο του στην πρώτη μεγάλη του σειρά «No Superhero», μια ωδή σε έναν από τους ήρωες της παιδικής του ηλικίας και μια “παιχνιδιάρικη” σειρά με σκοτεινούς τόνους. Κάθε σκηνή απεικονίζεται μέσω ενός φακού που καταγράφει την παιδική νοσταλγία με τον ήρωα (Superman) ως απλό άνθρωπο με τις δικές του ανησυχίες.

Ole Marius Jorgensen

Το 2015 ο Ole Marius Joergensen έκανε τη σειρά «Space Travels», η οποία σχεδόν μας ξεναγεί στην πατρίδα του σαν να την βλέπει για πρώτη φορά με μια αφήγηση ενός αστροναύτη και τη λαχτάρα για μια νέα περιπέτεια εξερεύνησης. Το Space Travels αφορά την εκ νέου ανακάλυψη της χώρας του, ως καλλιτέχνη. «Ήταν ένα ταξίδι «ανάμεσα σε λόφους και βουνά», όπου εγώ ο ίδιος έγινα ο τουρίστας. Ο αστροναύτης ήταν το τέλειο σύμβολο του ταξιδιού που επρόκειτο να ξεκινήσω. Στην πορεία, εντυπωσιάστηκα από το πόσα παράξενα πράγματα έκαναν οι τουρίστες σε σχέση με φωτογραφίες και πόσο λίγη χαρά υπήρχε μπροστά στην κάμερα όταν έπρεπε να τραβήξει τη φωτογραφία. Ως εκ τούτου, ο αστροναύτης τοποθετήθηκε στα πιο παράξενα μέρη και εξέπεμπε λίγη χαρά» αναφέρει σε μια συνέντευξή του

Ole Marius Jorgensen

Το πιο σημαντικό του έργο «Vignettes of a Salesman» (2016) είναι μια “ερωτική επιστολή” σε πιο “αθώες” εποχές της Σκανδιναβίας στις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Βάση αυτής της σειράς είναι το θεατρικό έργο “Ο θάνατος του εμποράκου”. Αυτή η σειρά ακολουθεί τον κύριο πρωταγωνιστή σε ένα σιωπηλό, μοναχικό ταξίδι και τα περίπλοκα συναισθήματα στην περιπλάνησή του από πόρτα σε πόρτα πουλώντας την πραμάτεια του. «Να νιώθεις ότι ο χρόνος κυλά ενώ εσύ ο ίδιος είσαι κολλημένος στο παρελθόν. Ο πωλητής μου απλώς συνεχίζει το δρόμο του χωρίς να προσπαθεί να προλάβει», γράφει.

Ole Marius Jorgensen

Στο «Icy blondes» αποτίει φόρο τιμής στις ηρωίδες του Alfred Hitchcock

Ole Marius Jorgensen

Το «A long forgotten nocturne» είναι μια σειρά για εγκαταλελειμμένα μέρη κατά μήκος του επαρχιακού δρόμου. «Όπως οι ζωγράφοι ταξίδεψαν στην αγροτική του Νορβηγία, απαθανατίζοντας απομονωμένες τοποθεσίες, θέλοντας να τονίσουν τη μοναδική λανθάνουσα ομορφιά αυτών των τόπων πριν εξαφανιστούν».

Ole Marius Jorgensen

«Το Finding the red» είναι μια σειρά για το ποιος και τι με ενέπνευσε να γίνω αυτό που είμαι σήμερα, οπτικά. Ασχολείται με παιδικές ταινίες, βιβλία του Stephen King, μέλη της οικογένειας και άλλους καλλιτέχνες που έχουν αφήσει βαθύ σημάδι. Η σειρά είναι ένας φόρος τιμής σε αυτούς τους ανθρώπους».

Ole Marius Jorgensen

Το «Club Tropical» είναι ένα έργο για τις παιδικές αναμνήσεις και τη νοσταλγία για ό,τι είχε μείνει πίσω όταν ο κόσμος προχώρησε… κάποια στιγμή στη δεκαετία του ’90.

Ole Marius Jorgensen

Το «All that was left was a yellow duck». Η παιχνιδιάρικη σειρά του Νορβηγού φωτογράφου αποτίει φόρο τιμής στον ζωγράφο της σχολής του Ντίσελντορφ του 19ου αιώνα Hans Gude (1825–1903). Η κάπως ξεφουσκωμένη κίτρινη πάπια από την οποία αντλείται ο τίτλος της σειράς εισάγει ένα μείγμα χιούμορ και μελαγχολικού σουρεαλισμού, σαν να είναι οι άνθρωποι στις σκηνές του Jørgensen παραθεριστές στο τέλος του κόσμου.

Το έργο του Ole Marius Joergensen έχει εκτεθεί ευρέως στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ασία και την Ευρώπη και βρίσκεται σε ιδιωτικές συλλογές στο Χονγκ Κονγκ, το Λος Άντζελες, το Όσλο, τη Νέα Υόρκη, τη Μαδρίτη και το Βερολίνο. Το έργο του έχει προβληθεί σε διεθνείς ιστότοπους τέχνης και πολιτισμού, καθώς και σε έντυπες εκδόσεις σε όλο τον κόσμο.

Ole Marius Joergensen