John Dugdale – Με την αισθητική του περασμένου αιώνα

John Dugdale – Με την αισθητική του περασμένου αιώνα

Φανταστείτε ότι είστε ένας νέος, επιτυχημένος εμπορικός φωτογράφος στο απόγειο της καριέρας σας, ζείτε και εργάζεστε σε μια από τις πιο ζωντανές πόλεις στον κόσμο. Αρρωσταίνετε, παθαίνετε ένα εξουθενωτικό εγκεφαλικό και επιζείτε από μια απειλητική για τη ζωή σας ασθένεια. Με τη βοήθεια της οικογένειας, των φίλων και της ιατρικής κοινότητας, αναρρώνετε σιγά σιγά, αλλά χάνετε σε μεγάλο βαθμό την όρασή σας και την καριέρα που εξαρτάται από αυτήν. Τι θα κάνετε?

Αυτή είναι η ιστορία του John Dugdale … και επέλεξε να προχωρήσει.

John Dugdale

Ο John Dugdale δημιουργεί συγκλονιστικές και συναρπαστικές εικόνες χρησιμοποιώντας φωτογραφικές διαδικασίες του 19ου αιώνα και την αισθητική αυτού του  αιώνα. Σε ηλικία 33 ετών, ο John Dugdale τυφλώνεται λόγω  εγκεφαλικού επεισοδίου. Εντελώς τυφλός στο δεξί του μάτι, ο John Dugdale βρέθηκε να βλέπει με λιγότερο από είκοσι τοις εκατό ορατότητα στο αριστερό του μάτι. Ενώ η τύφλωση τερμάτισε την επιτυχημένη καριέρα του στην εμπορική φωτογραφία, βρέθηκε ελεύθερος να εξερευνήσει τις καλές του τέχνες, χρησιμοποιώντας φίλους και μέλη της οικογένειας ως βοηθούς στο στούντιο.

Δουλεύει ασυνήθιστα με μερικές από τις πρώτες τεχνικές της φωτογραφίας από τον 19ο αιώνα χρησιμοποιώντας κάμερες μεγάλου μεγέθους, δημιουργώντας εκτυπώσεις κυανοτυπίας, εκτυπώσεις πλατίνας και χρησιμοποιώντας τη διαδικασία λευκώματος που κυριάρχησε στη φωτογραφία από τη δεκαετία του 1850 έως τη δεκαετία του 1880. Η αγάπη του για τον  19ου αιώνα τονίζει την ποιητική του έργου του και την υπέρβαση του χρόνου και του τόπου, μεταφέροντας φαινομενικά τον θεατή σε μια διαφορετική εποχή. Οι συγκλονιστικές εικόνες συντίθενται σε μεγάλο βαθμό από τη μνήμη και όπως λέει ο ίδιος ο Dugdale: «Το μυαλό είναι η ουσία της όρασής σας. Είναι πραγματικά το μυαλό που βλέπει».

John Dugdale

Γεννημένος το 1960 στο Κονέκτικατ, το ενδιαφέρον του John Dugdale για τη φωτογραφία ξεκίνησε σε νεαρή ηλικία δώδεκα ετών με την πρώτη του φωτογραφική μηχανή που ήταν δώρο από τη μητέρα του. Ο John Dugdale παρακολούθησε τη Σχολή Εικαστικών Τεχνών της Νέας Υόρκης ως προπτυχιακός, όπου ειδικεύτηκε στη φωτογραφία και την ιστορία της τέχνης. Στη συνέχεια, ο ακολούθησε μια επιτυχημένη εμπορική σταδιοδρομία μιας δεκαετίας στη φωτογραφία, δουλεύοντας για πελάτες όπως ο Ραλφ Λόρεν πριν χάσει μεγάλο μέρος της όρασής του το 1993.

John Dugdale

Ο Dugdale δεν ασπάστηκε ποτέ την ευκολία που προσφέρει η τεχνολογία του 21ου αιώνα στον σύγχρονο φωτογράφο. Προτιμά να δουλεύει με την κάμερα Deardorff μεγάλου μεγέθους 11×14, εκτιμώντας τη σκόπιμη, στοχαστική βραδύτητα της διαδικασίας και την ποιότητα που διαθέτει το ίδιο το φιλμ—πώς το φως αλληλεπιδρά με τους κρυστάλλους αλογονιδίου του αργύρου—μια εμφάνιση που είναι αδύνατο να αντιγραφεί σε μια ψηφιακή διαφάνεια. Εκτιμά επίσης τους αυστηρούς περιορισμούς που επιβάλλει μια κάμερα μεγάλου φορμά. Συχνά, ξέρει ότι έχει τη φωτογραφία του στην πρώτη κιόλας λήψη. Η αγαπημένη του φωτογραφία που έχει κάνει, λέει χωρίς δισταγμό, είναι μια από αυτόν και τη μητέρα του, που έγινε ενώ βρισκόταν ακόμη σε ανάρρωση.

John Dugdale

Οι φωτογραφίες του Dugdale προσφέρουν ένα είδος ησυχίας που φαίνεται χειροπιαστή.

Ποτέ δεν βυθίζεται στη νοσταλγία ή τον συναισθηματισμό, ο Dugdale κατανοεί έμφυτα την ανάγκη οι φωτογραφίες να είναι επικοινωνιακές. Την ίδια στιγμή που προσφέρει μια βαθιά προσωπική ματιά στην ουσία της δικής του ζωής, προσφέρει ταυτόχρονα εξ ολοκλήρου ερμηνευτικές αφηγήσεις στη δική μας.

John Dugdale

Ο Dugdale έχει εκθέσει σε περισσότερες από 25 ατομικές εκθέσεις σε γκαλερί σε όλο τον κόσμο και το έργο του έχει συμπεριληφθεί σε ομαδικές εκθέσεις σε μουσεία όπως το High Museum of Art στην Ατλάντα και το Μουσείο Τέχνης του Μαϊάμι, ενώ οι φωτογραφίες του περιλαμβάνονται σε συλλογές όπως το Metropolitan Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη και Μουσείο Καλών Τεχνών στο Χιούστον. Ο John Dugdale έχει γίνει δεκτός και  στη Βασιλική Φωτογραφική Εταιρεία στο Bath και έχει μιλήσει στο BBC, στο NPR, σε διάφορα πανεπιστήμια και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές εκδηλώσεις, όπου συνεχίζει να συζητά την αισθητική του του 19ου αιώνα και τα ερωτήματα σχετικά με το τι σημαίνει «να βλέπεις».

«Η ησυχία στην οποία ανταποκρίνονται οι άνθρωποι στις φωτογραφίες μου οφείλεται, εν μέρει, στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι φωτογραφίες: χωρίς φλας. χωρίς σκληρό ηλεκτρικό φως. ούτε καν ο ήχος του κλείστρου. Αυτή η συνάντηση παρέχει, για μένα το κίνητρο για να ψάχνω». John Dugdale

John Dugdale