Adolphe de Meyer – Ο πρώτος φωτογράφος μόδας με την απαράμμιλη αισθητική
Oι φωτογραφίες του De Meyer (1868 – 1946) χαρακτηρίζονται από μια μοναδική χρήση τού αντίθετου φωτισμού και από μια ρομαντική σκηνοθεσία που δεν παραγνωρίζει όμως τον κλασικισμό. Είναι φωτογραφίες με έντονη θεατρικότητα και με μια τάση να παραπέμπουν τον θεατή στο περιθώριο τής πραγματικότητας.
Κύρια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του: Μεγάλη καλλιέργεια, ένας κάποιος τυχοδιωκτισμός, διάθεση για περιπέτειες και περιπλανήσεις και ζωή μέσα στην πολυτέλεια.
O De Meyer γεννήθηκε το 1868. Ανεξακρίβωτο αν γεννήθηκε στη Γαλλία ή στη Γερμανία. Από πολύ νέος ασχολήθηκε με τη φωτογραφία και διακρίθηκε με εκθέσεις και δημοσιεύσεις κυρίως στην Αγγλία και αργότερα και στη Νέα Υόρκη όταν έγινε μέλος τού κύκλου τού Alfred Stieglitz. Λάτρης τού κλασικού χορού φωτογράφισε το 1912 τον μεγάλο χορευτή Nijinsky στην παραγωγή των Ρωσικών Μπαλέτων τού Diaghilev «Πρελούδιο στο απομεσήμερο ενός φαύνου».
Το 1914 η εκδοτική εταιρεία Condé Nast, που έμελλε να γίνει διάσημη για την έκδοση των περιοδικών μόδας Vogue και Vanity Fair, προσλαμβάνει με αποκλειστικότητα τον De Meyer σαν μόνιμο φωτογράφο της, ήδη από την κυκλοφορία τού πρώτου τεύχους τής Vogue, τόσο για φωτογραφήσεις μόδας όσο και για πορτραίτα διασήμων καλλιτεχνών. Η τελευταία άλλωστε δραστηριότητα υπήρξε πάντοτε προνόμιο των εκάστοτε μεγάλων φωτογράφων μόδας. Oι φωτογραφίες τού De Meyer κατακλύζουν τα περιοδικά αυτά για το διάστημα 1914-1921. O ίδιος ασχολείται και με τη σελιδοποίηση των φωτογραφιών του στο περιοδικό. Για ένα διάστημα μάλιστα ασχολείται και με τον σχεδιασμό ρούχων.
Το 1921 το ανταγωνιστικό περιοδικό Harper’s Bazar τού Αμερικανού μεγιστάνα William Randolph Hearst προσλαμβάνει τον De Meyer με μεγαλύτερες αποδοχές και συνεργάζεται μαζί του μέχρι το 1929, δίνοντάς του την ευκαιρία να πραγματοποιήσει μερικές από τις πιο τολμηρές φωτογραφήσεις του, με αποκορύφωμα τη διαφημιστική καμπάνια των καλλυντικών τής Elizabeth Arden το 1927.
Φωτογράφίζε τα μοντέλα του με μηχανή μεγάλων διαστάσεων και με ειδικό μαλακό φακό (soft focus lens), και για το λόγο αυτό πέτυχε να δώσει στο τελικό αποτέλεσμα έναν αέρα κομψότητας, θεατρικότητας και υψηλής αισθητικής.