Γιώργος Ασημακόπουλος: “Η όλη διαδικασία και αποτύπωση μια εικόνας μέσω του φακού ουσιαστικά είναι μια εσωτερική συζήτηση, ένας διάλογος που βρίσκει αφορμές μέσω των εξωτερικών ερεθισμάτων”

Γιώργος Ασημακόπουλος: “Η όλη διαδικασία και αποτύπωση μια εικόνας μέσω του φακού ουσιαστικά είναι μια εσωτερική συζήτηση, ένας διάλογος που βρίσκει αφορμές μέσω των εξωτερικών ερεθισμάτων”

Σύνταξη – Επιμέλεια συνέντευξης: Ευδοξία Φασούλα

Τρία χρόνια πριν, επιλέγοντας φωτογραφίες σου για το Photologio, είχες ξεκινήσει με αυτή την προ(σ)κλητική σκέψη: «Η αγάπη μου για τη φωτογραφία και το ταξίδι με βγάζει στο δρόμο (…) Το καθετί απλό,καθημερινό αποκτάει νόημα μέσα σε μια άγνωστη πόλη». Πόσο και πώς συνεχίζει να συνέχεται το Ταξίδι και οι Διαδρομές με τη φωτογραφική σου δραστηριότητα ;
Η φράση αυτή εξακολουθεί να παραμένει ο οδηγός και το εσωτερικό μου κίνητρο. Ακόμα και τώρα, με την ερώτηση αυτή το μυαλό μου τρέχει σε ταξίδια, προορισμούς και την αίσθηση της ευφορίας που μου δημιουργεί η περιπλάνηση σε άγνωστα σοκάκια και προορισμούς, ανακαλύπτοντας νέους τόπους, βιώνοντας μοναδικά συναισθήματα μέσα από το φωτογραφικό μου φακό. Εκεί ακριβώς, όπως είχα πει και παλιότερα, το κάθε τι απλό, καθημερινό αποκτά ιδιαίτερη αξία και νόημα μέσα από την παρατήρηση και την ερμηνεία. Η όλη διαδικασία και αποτύπωση μια εικόνας μέσω του φακού ουσιαστικά είναι μια εσωτερική συζήτηση, ένας διάλογος που βρίσκει αφορμές μέσω των εξωτερικών ερεθισμάτων.

Οι “Διαδρομές” είναι και αυτές ένα εσωτερικό ταξίδι που συνδέεται με τη φωτογραφική μου δραστηριότητα. Είμαι νομίζω από τους τυχερούς εικαστικούς που αγαπούν την εκπαίδευση και τη μετάδοση της γνώσης.
Άλλωστε ο λόγος, η κεντρική ιδέα που δημιουργήθηκαν οι “Διαδρομές” ξεκινούν από μια ανάγκη για ένα φωτογραφικό ταξίδι, μια περιήγηση που συνδυάζει όλα τα παραπάνω. Από εκεί προέρχεται και το όνομα “Διαδρομές”.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Τυνησία

Γυρνώντας πίσω, το 2004, έχοντας ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό σου στη διοίκηση των επιχειρήσεων, επικοινωνία και marketing, λειτούργησε για σένα η φωτογραφία θελκτικά, σαν «μια άγνωστη πόλη» ;
Σίγουρα. Η φωτογραφία με συνόδευε και πριν τις πρώτες μου σπουδές, απλά η ανάγκη να φωτογραφίσω έγινε εντονότερη. Νομίζω εκεί συνειδητοποίησα πραγματικά ποσό πολύ με γέμιζε η φωτογραφική διαδικασία μέσω της περιήγησης και του ταξιδιού. Ένιωθα και συνεχίζω να νιώθω ότι μέσα από το φωτογραφικό μου φακό δημιουργούσα ένα δικό μου κόσμο και έβρισκα εκεί ένα πεδίο απολυτής ελευθερίας.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Τυνησία

Σε αυτή την καθ’ οδόν φωτογραφική σου πορεία, ξεχωρίζεις σταθμούς, αντιμετώπισες πειρασμούς – αντιπερισπασμούς, νιώθεις την ανάγκη στόχων ;
Η δημιουργική διαδικασία όχι μόνο μέσω της φωτογραφίας αλλά και η ενασχόληση με οποιοδήποτε εικαστικό ή καλλιτεχνικό μέσο είναι μια διαδρομή που συνεχώς αντιμετωπίζεις πειρασμούς, έχεις να διαχειριστείς αντιπερισπασμούς ή εξωτερικούς θορύβους. Με το χρόνο και μέσα από την καλλιτεχνική πρακτική και διαδικασία μαθαίνεις όλα αυτά να τα διαχειρίζεσαι και να συνεχίζεις ανακαλύπτοντας την ουσία της δημιουργικής διαδικασίας που για μένα δεν είναι τίποτα άλλο πέραν του ίδιου του έργου με το οποίο πραγματεύεσαι εκείνη τη στιγμή. Σταθμοί θεωρώ της πορείας μου αποτέλεσαν οι δάσκαλοι που είχα, τα ταξίδια είτε εσωτερικά είτε αυτά που έκανα σε διάφορες χώρες, οι “Διαδρομές” που μέσω της διδασκαλίας θεωρώ ότι με εξέλιξαν και συνεχίζουν να με εξελίσσουν ως άνθρωπο και καλλιτέχνη.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Τυνησία

Φωτογράφος και δάσκαλος φωτογραφίας. Ιδιότητες αρμονικά συμβιωτικές ή μήπως υπάρχουν και στιγμές ανταγωνιστικές μεταξύ τους ;
Ανταγωνιστικές όχι, σε καμία περίπτωση. Ίσως κάποιες φορές θα ήθελα να ασχολούμαι λίγο παραπάνω με τις δικές μου φωτογραφίες. Έχω βρει μια αρμονία μέσα από το πάντρεμα αυτών των δυο στοιχείων. Όπως είπα παραπάνω νιώθω τυχερός που αγαπώ τη διδασκαλία και σίγουρα η διαδικασία αυτή με εξελίσσει ως καλλιτέχνη αλλά κυρίως ως άνθρωπο.

Γιώργος Ασημακόπουλος

Γιώργος Ασημακόπουλος

Παράλληλα η μαθητεία σου στην Τέχνη συνεχίζεται στην Καλών Τεχνών. Τί εκκίνησε μία τέτοια σου επιλογή και πώς τη βιώνεις μέχρι σήμερα ;
Η επιλογή να συνεχίσω τη μαθητεία μου στη Σχολή Καλών Τεχνών δεν ήταν μια εύκολη απόφαση δεδομένου των απαιτήσεων που έχει τόσο η εισαγωγή στη σχολή αλλά όσο και η ίδια η φοίτηση σε αυτήν.

Όπως το ένιωθα και συνεχίζω να το νιώθω για μένα ήταν μονόδρομος που ξεκινούσε από μια βαθύτερη ανάγκη να συνεχίσω να εμπλουτίζω τις γνώσεις μου. Τώρα που κλείνει και ο κύκλος αυτός νομίζω θα πρέπει να βρω ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Πιστεύω στη δια βίου μάθηση.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Μαρόκο

Γιώργος Ασημακόπουλος – Αλβανία

Άραγε νιώθεις, κάποιες φορές, την ανάγκη να σμίξει η φωτογραφία σου με τη λέξη, τη νότα, την πινελιά ή τη σμίλη ή μήπως πρόκειται για παραλληλίες ;
Όλα για μένα είναι σχέσεις. Δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα ως μια αυτόνομη κατάσταση. Όπως και εγώ, έχω γνωρίσει αρκετούς ανθρώπους που ασχολούνται με περισσότερα από ένα εικαστικά ή καλλιτεχνικά μέσα. Αρκετοί μαθητές μου ασχολούνται για παράδειγμα με τη φωτογραφία και το γράψιμο ή τη μουσική. Πολλοί φίλοι και συνάδελφοι εικαστικοί ασχολούνται με πολλά μέσα. Ζούμε άλλωστε την εποχή των πολυμέσων. Παράδειγμα, στις μέρες μας βλέπουμε αρκετά έργα εικαστικών που βασίζονται στη χρήση πολλών και διαφορετικών μέσων. Δε γίνεται να εξελίσσεσαι στη ζωγραφική και να μην εξελίσσεται παράλληλα και η φωτογραφία. Όλα είναι σχέσεις που σίγουρα αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κούβα

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κούβα

«Αγαπημένες μου μηχανές….». Σε αναγνωρίζεις σε σταθερές επιλογές φωτογραφικών μέσων ή ακόμα και προτύπων επεξεργασίας ;
Έχω την ίδια μηχανή από το 2010 νομίζω αν θυμάμαι καλά μέχρι σήμερα και δεν πρόκειται να την αλλάξω. Μάλιστα αγόρασα και δεύτερο σώμα ακριβώς το ίδιο μοντέλο. Λατρεύω τον 35αρι σταθερό full frame φακό ιδίως για τη φωτογραφία δρόμου. Δεν πιστεύω ότι το μέσο κάνει τον φωτογράφο ή το πινέλο τον ζωγράφο. Τα πάντα είναι μέσα μας. Όσον αφορά στην τεχνοτροπία ή την επεξεργασία νομίζω ότι αυτή εξελίσσεται και αλλάζει βάση της προσωπικής εξέλιξης και της προσέγγισης που ακολουθεί στην κάθε φάση του ο καλλιτέχνης.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κούβα

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κούβα

Project ή ελεύθερη φωτογραφική παραγωγή ; H κατάκτηση ύφους σε διευκολύνει ή σε εγκλωβίζει ;
Νομίζω ότι όλα ξεκινούν από την ελεύθερη φωτογραφική προσέγγιση. Το θέμα ή το project το ανακαλύπτεις στη πορεία και αν τελικά αυτό σε αφορά και σε ρουφάει καλλιτεχνικά τότε εμβαθύνεις και συνεχίζεις αυτό που λέμε καλλιτεχνική έρευνα. Όλα αυτά όμως είναι εν εξελίξει καθώς προχωράει ένα έργο. Δεν μπορείς να το προδιαγράψεις.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κόσοβο

Γιώργος Ασημακόπουλος – Κόσοβο

Τελικά, έχουν όλα πια «ειπωθεί» στη φωτογραφία ; Διαισθάνεσαι κάποιο είδος τέλους φωτογραφικών τρόπων ή επαναδιατύπωσης τους;
Παρθενογένεση δεν υπάρχει. Το μόνο ίσως που προσδίδει το στοιχείο της μοναδικότητας σε ένα έργο είναι η προσωπική αλήθεια και η ειλικρίνεια. Αυτά που ονομάζουμε είδη στη φωτογραφία ή φωτογραφικές προσεγγίσεις αλλάζουν σίγουρα καθώς αλλάζει και η κοινωνία ή το περιβάλλον μέσα στο ποιο ζει και δρα ο καλλιτέχνης.
Αυτό άλλωστε είναι και ένα στοιχείο που μας διδάσκει η ίδια η ιστορία της τέχνης. Ο καλλιτέχνης είναι μέρος του συνόλου μια κοινωνίας.

Γιώργος Ασημακόπουλος – Ιορδανία

Γιώργος Ασημακόπουλος – Αλβανία

Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας μια μελλοντική, φωτογραφική σου ευκτική ;
Να μπορώ όσο περισσότερο γίνεται να δημιουργώ και να ανακαλύπτω νέους κόσμους μέσα από την ίδια τη δημιουργική διαδικασία και αν το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας μπορεί να δημιουργήσει ένα διάλογο με τον θεατή, νομίζω ότι αυτό είναι αρκετό. Σίγουρα, σκέψεις για μελλοντικές δράσεις, ταξίδια και προσεγγίσεις υπάρχουν πάντα στη σκέψη μου.


Βιογραφικό
Ο Γιώργος Ασημακόπουλος γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται. Η συστηματική του ενασχόληση με την φωτογραφία ξεκίνησε το 2005, λίγο μετά την επιστροφή από την Αγγλία και την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού του (ΜΒΑ) στη Διοίκηση των επιχειρήσεων, επικοινωνία και το Marketing.
Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις και projects ενώ παράλληλα εργάζεται πάνω σε προσωπικές θεματικές ενότητες. Ιδρυτικό μέλος της φωτογραφικής ομάδας “Common Routes” και “Green project team”, δεν χάνει την ευκαιρία να λαμβάνει μέρος σε φωτογραφικά οδοιπορικά και projects στο εξωτερικό, συνδυάζοντας τις δυο μεγάλες του αγάπες, το ταξίδι και τη φωτογραφία.
Ίδρυσε τη φωτογραφική ομάδα Fokal, όπου δίδαξε φωτογραφία για πέντε χρόνια.
Σήμερα διδάσκει στη σχολή φωτογραφίας “Διαδρομές” ενώ παράλληλα διευρύνει τις γνώσεις του πάνω στην Τεχνη μέσω της ολοκλήρωσης των σπουδών του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.